Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2018 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Niet slecht voor een eerste keer. Het is ook een lastige klus. Persoonlijk vind ik alleen de lijn tussen het donkergrijs en lichtgrijs wat te scherp/strak. Als het jezelf niet stoort, dan lekker laten zitten. Succes verder

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2018 15:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Zo het is me gelukt. Rehell? Niet echt alleen de wingroot had een kier. Verder bouwt dit model lekker weg en ik vind het er leuk uitzien. Jammer is dat je zelf wat moet snijden en een extra canopy moet hebben om deze open te tonen. Alle moeite om de cockpit te schilderen zijn uiteindelijk toch voor niets, dus de volgende keer mag de canopy dicht. Verder mag je volgens de handleiding uitgebreid gaten boren, behalve voor de extra machine guns, het wat alerter lezen van de handleiding had kunnen verhinderen dat je constateerd dat je dit nog moet doen voor het te laat is, zoals bij mij.
Heb weer het eea geleerd en een van die dingen is dat ik inderdaad een strakke camo niet af kan verweren naar een zachte...
En ja ik ben dus echt slecht in het monteren van het landingstel...weet niet wat ik daar mee heb.
Ben benieuwd wat jullie er verder van vinden.
Groeten Lars

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2018 4:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Lars,

Globaal ziet ie er heel goed uit!

Je decals zitten er strak op, jammer dat er een stuk uit de 9 is verdwenen.

2 kleine dingetjes die me opvallen.
Hij is lekker verweerd maar de neuskegel glimt alsof ie net nieuw is.
Deze FW190's waren echte roetbrakers, dus zouden eigenlijk de uitlaatsporen wat prominenter aanwezig mogen zijn.

Knap doorgezet na het primer-incident. Ik sluit me aan bij je eigen woorden: "ik vind het er leuk uitzien".
Mooi geheel, niet alledaags met al die aanhangsels, bulten en uitstulpingen.

Mijn complimenten!

gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 10:55 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ik zie dat het je ondanks de tegenslag toch gelukt is.

Ziet er goed uit....lekker verweerd. Wat Thiery ook al aanhaalde, de neus steekt af op de rest
Een mooie FW geworden.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 jun, 2017 14:53 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Tilburg
Als 'niet-vliegtuig-bouwer' kan ik je toch completeren met het resultaat, hij ziet er mooi 'echt'verweerd uit en niet zo 'klinisch'verweerd. Tweede compliment zit hem in het doorzetten na zo'n verf-dieptepunt. In tegenstelling tot veel tijdschriften waarin alles perfect lijkt te gaan, mogen/moeten we ook laten zien dat niet alles de eerste keer lukt, ook bij ervaren mensen niet. Van de foutjes wordt immers het meest geleerd en het laten zien van de foutjes leevrt ook de beste tips op van onze medebouwers.

de groeten van Geert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hoi Thierry en Harry. Bedankt voor de reacties. En ik ben het helemaal met jullie eens. De uitlaatsporen hadden inderdaad nog gekund maar ik durf het ding niet meer aan te raken haha. Ik heb lang gedubd om de 9 te repareren, maar eerlijk gezegd was mijn overweging dat dit toch geen show model is en in mijn vitrine kast valt het niet zo op. De neus cone baal ik best wel wat van. Ik dacht dat dit best wel cool zou staan maar het steekt enorm af van de rest en is zelfs storend als je ernaar kijkt :(. Doe ik ieg niet nog een ieer zo.

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 11:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
geert heijl schreef:
Als 'niet-vliegtuig-bouwer' kan ik je toch completeren met het resultaat, hij ziet er mooi 'echt'verweerd uit en niet zo 'klinisch'verweerd. Tweede compliment zit hem in het doorzetten na zo'n verf-dieptepunt. In tegenstelling tot veel tijdschriften waarin alles perfect lijkt te gaan, mogen/moeten we ook laten zien dat niet alles de eerste keer lukt, ook bij ervaren mensen niet. Van de foutjes wordt immers het meest geleerd en het laten zien van de foutjes leevrt ook de beste tips op van onze medebouwers.

de groeten van Geert


Hoi Geert, dank je :). Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb laatst een artikel in Weathering Airplane magazine gelezen. Die bakken gingen van kwaad naar erger en een vliegtuig was zo verchipped, het zag er niet meer uit. Zelf de meest doorgewinterde zandvrachtwagen op de snelweg heeft nog meer verf aan zich klefen. Ik wil niet zeggen dat ik beter bouw of schilder maar persoonlijk vind ik minder toch meer. En altijd fijn om te horen dat anderen het ook zo zien.
Tja en die save...ik had zo veel effort in het cockpitje gestopt, dat kon ik niet laten zitten (je ziet er nu overigens bijna niks meer van lol).
Groeten Lars

Ps wat bouw jij anders?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement