Eindelijk is er wat vooruitgang....
Voorlopig ga ik de rechte lijnen opnieuw ingraveren en laat ik het niet rechte spul voor wat het is. Dat ging do votige keer ook al zo slecht.
Terwijl ik dat aan het doen was waren er twee plakken waar het plastic wel helemaal zacht leek. Een flinke deuk in het vlak, en de scriber
had er ook al moeite mee en prikte er zo doorheen. Er zit geen lijm daar dus even geen idee wat de oorzaak is.
Dus een flinke lading putty er tegenaan..
Tijd voor de echte update: de cockpit is gedaan
Allereerst 2 klapstoeltjes, een Mk.4 en een Mk.6. Uiteraard heb ik geen idee welke welke is, totdat het opeens opvalt dat er een '4' of een '6' staat
op elke zijkant van het blok onder de stoel.
En de badkuip
Alle delen werden eerst voorzien van een laag grey primer uit de Tamiya spuitbus (Nee, niet met code rood, maar windstil was het ook niet. Dat maakt het
erg lastig werken met zo'n bus.) Vervolgens ging er een laag 'tire black' van Gunze overheen als basiskleur.
De kuip werd voorzien van verschillende (geen 50) tinten grijs, en wat kleurtjes voor de details.
De stoel werd voorzien van een drybrush, de zitting kreeg een viertal tinten groen te verwerken, gevolgd door iets khaki drab achtigs voor de gordels
en wat grijs voor het metaalwerk.
Dit is de Mk.6. Geen idee of dat de goede is, maar deze gaat er gewoon in
En daarna gaan we door naar het instrument paneel. De update set voorziet van wat PE met een stukje papier waar de metertjes op staan afgedrukt..
De PE werd (volgens instructies) eerst voorzien van een laag 'tire black'
En daarna werd de toplaag er lichtjes afgeschuurd zodat de metaalkleur op de opliggende details weer zichtbaar wordt.
Nou ziet dat stukje papier er natuurlijk afzichtelijk uit en is welgeteld compleet onbruikbaar. De mjeters zijn volstrekt onduidelijk. Ik heb dit dus eerst
maar eens ingescand, daarna met een tekenprogrammaatje het zwarte stuk echt zwart gemaakt, de meters gevuld met wit, en daarna wat wijzertjes
aangebracht zodat het nog ergens op lijkt.
En dan achter het PE
Dus: papier vastgezet op het resin (Kristal Klear), en het PE daar weer opgezet (ook met Kristal Klear). De KK komt er wat overheen, maar als het goed
is droogt dat helder op en lijkt het op wat glaswerk.
En de andere kant van het IP is inmiddels ook gedaan