Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 18:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Oeps. Beetje lang sinds de laatste update. Weliswaar niet stil gezeten, maar allemaal dingetjes die lang duren en weinig laten zien. Tot je opeens bijna 30 foto's verder bent....

De laatste keer sloten we af met het aanlijmen van de vleugels en de constatering dat de boel niet helemaal netjes past. Dus, Vallejo plastic putty to the rescue....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had mijn twijfels over de ingekraste paneellijnen, maar nu met zwarte primer erop ben ik best wel tevreden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja, niet ideaal, maar meer kan ik er niet van maken. Wel de onderkant, dus hoeveel gaan we er nog van terugzien....

En uiteraard was 1 laag plamuur niet voldoende....

Afbeelding

Afbeelding

Yup, meer werk aan de winkel. Dat geldt uiteraard ook voor de bovenkant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaatpijp heeft ook zijn kleur gekregen. Weliswaar wat aan de donkere kant, maar als het laatste onderdeel erop zit zie je er bijna niks van terug, dus prima zo.

Afbeelding

Dan kan de staart erop, en kus we nog meer putty gebruiken. Ik had aandelen Vallejo moeten kopen....

Afbeelding

Maar, de naad is weg, en van de laag plamuur op dat zachte plastic van een tijdje terug is niks meer terug te zien....

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor de cockpit kap. Helder, netjes, en tijdens het afplakken valt er opeens iets op aan het onderdeel:

Afbeelding

*zucht*

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal weggekregen, maar wat overblijft zit in het plastic en niet erop, dus krijg ik er niet af. Dan moet het maar zo.

Afbeelding

Dan met Kristal klear op zijn plek gelijmd. En dat was maar goed ook, want een minuut of 10 later bedenk je opeens dat jet lekker veel tijd had gestoken in die mooie
resin schietstoel. Die er natuurlijk wel in moet dan, en niet ernaast....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan zijn we eindelijk tevreden met hoe hij ervoor staat. Niet perfect, maar genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor de echte verfkleurtjes. Alleen even denken of dat hieroverheen gaat, of dat ik er eerst nog een laag grijze primer op sproei.

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 maart, 2018 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Wow... flinke update en goed bezig zeg.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 maart, 2018 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hahaha, gelukkig denk je er op tijd aan, anders was het misschien een schietstoel in actie geworden

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 maart, 2018 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 okt, 2010 12:17 pm
Berichten: 480
Leuke update van je vliegtuig
Wat me nu opvalt is de neuskegel
Ik zie er iets aan weet niet wat maar iets klopt er niet aan
Waarschijnlijk is het de bolling ervan
Kan ook gezichtsbedrog zijn hoek van camera


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 20:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
En tijd voor een volgende update. Kan je nog herinneren dat ik de vorige keer zei dat ik tevreden was met het vul- en schuurwerk aan de vleugels?

Dat was dus een leugen....

Afbeelding

Afbeelding

En nog steeds niet goed genoeg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat is veel beter....

En dat is het tijd voor een display stand. Na veel wikken en wegen heb ik voor deze optie gekozen:

Afbeelding

Dit is één van de Bandai Action Bases. Hoewel het ding beweegbaar is ga ik het hele ding vastlijmen.

En dan hebben we nog een vierkant stuk plastic nodig dat hier in de bovenkant past, zodat de Mirage afneembaar blijft voor vervoer.
Ik heb er wel een, maar die is te smal. Nou is dat natuurlijk snel opgelost door er wat plastic tegenaan te lijmen en daarna het geheel
op maat te schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om een vierkant gaatje te boren....

Afbeelding

Afbeelding

En dan ziet het er nu dus zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot - dit kwam ook nog met de post, de full size versie van 60x90 cm :)

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 maart, 2018 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Gave delta zo ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 13:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Nemmy schreef:
En dan ziet het er nu dus zo uit:

Afbeelding


Net een SR-71... Zoals elcamino reeds opmerkte, kan dit door de vorm van het neusje?

Zorgvuldig schuur- en plamuurwerk!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Laatst bijgewerkt door Lt D op za 24 maart, 2018 17:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 16:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Wellicht dat de vorm van de neus niet goed is. Er is weinig vorm veranderd bij het schuren, de neus paste opvallend goed.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2018 18:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
En weer een update. Goede dingen en minder goede dingen.

Na de zwarte primer, plamuur en schuurwerk zag het er prima uit. Tot de eerste lichte kleur erop ging, opeens kwamen er toch nog wat
imperfecties naar voren. Helaas op een moment dat er al zoveel verf op zat dat ik niet de moed had overnieuw te beginnen.
Maar hopen dat het niet teveel opvalt straks.

Om te beginnen, de pylons moest er eerst op. Liever had ik dat achteraf gedaan, maar gezien de fantastische pasvorm was dat geen optie.
Plamuur en schuurwerk is nodig, en dat wordt lastig als de verflaag er al op zit. Helemaal de fuel tanks worden leuk om te spuiten als ze er al op
zitten....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De primer werd wat weggeschuurd om een betere hechting te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is het tijd voor de eerste echte verflaag. Op yourube had ik iemand gezien die eerst de verf er at random op deed,
en daarna een laag all over. Volgens mij is dat die 'black basing' techniek. Zal best, maar het gaat om het effect. Ik ga het gewoon eens
proberen en kijken wat het wordt.

Eerst maar eens de onderzijde: Gunze H57 Aircraft Grey, met een flinke scheut MrColor self-leveling thinner. Volgens mij meer thinners dan verf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de bovenkant, 2 kleuren camo, freehand. Om een beetje iets te krijgen wat lijkt op de info in de instructies heb ik eerst lichtjes met een
potlood wat lijntjes getrokken. En dan kunnen we dezelfde techniek van de onderkant toepassen op beide kleuren van de camo. Eerst de
Gunze H335 Medium Seagrey.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de tweede kleur: Gunze H309 Green (FS34079)

Afbeelding

Afbeelding

En dan kan eindelijk de pitotbuis van Master Models erop.

Afbeelding

Afbeelding

De tip van de staart moest in een lichtere kleur grijs, dus die ook maar even meegenomen met Gunze H332 Light Aircraft Gray.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet toegeven, ik heb Gunze nog nooit zo erg verdund, en ik heb nog nooit zo'n fantastische afwerking gehad. Ik vraag me af of daar
wellicht een verband tussen bestaat....

En dan de neuskegel. Die moet zwart worden met een glanzend afwerking. Nou had ik net ergens opgepikt dat Tamiya XF kleuren mat zijn en
X kleuren gloss. Dat had ik dus nog niet door na dik 12 jaar in deze hobby. Wederom de MrColor self-leveling thinners erbij, en ik ben helemaal
happy met het resultaat. The metalen pitotbuis werd meegespoten en toen de verf droog was heb ik de verf er weer afgehaald met een wattenstaafje
gedrenkt in airbrush cleaners. Ik had uiteraard ook een metaalverf erop kunnen zetten, maar dit is veel makkelijker....

Afbeelding

En dan het rotklusje: de fueltanks moeten gespoten worden terwijl ze op hun plek zitten. Ik kan je rustig garanderen dat de bovenkant die vlak onder de vleugel
zit geen verflaag zal ontvangen en dus alleen maar de zwarte primer heeft. Valt als het goed is toch niet op :)

Afbeelding

Eerst maar eens wat masking tape om overspray te voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet slecht....

Volgende hoofdstuk: de bewapening. Nadat de bommen en raketten een laag primer hebben ontvangen is duidelijk dat er nog
wel wat werk moet worden verricht....

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2018 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Verdorie en ik heb de mijne verkocht een tijd geleden...

Mooi hoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement