Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 17:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Voor deze groepsbouw pak ik het groots aan. En oud. Deze kit is ouder dan dat ik ben.... Oorspronkelijk uit 1973 is dit de 2005 reboxing van Revell, de 1973 mallen maar wel met nieuwe decals erin.

De doos open van boven en niet van de zijkant, altijd makkelijk:

Afbeelding

Een leuk aantal gietraampjes

Afbeelding

Afbeelding

De vertrouwde oude stijl instructies:

Afbeelding

Een een flink groot decalsheet.

Afbeelding

Ik ga voor een toestel in franse kleuren, met het wilde zwijn op de staart.

Afbeelding

Het glaswerk ziet er picobello uit vind ik zelf

Afbeelding

De details zijn wisselend. Er zit een leuk pilootje in, al weet ik nog niet of ik die erin zet

Afbeelding

Een mix van ingegraveerd en opliggend detail. Van die laatste ga ik nog eens denken of ik dat zo laat of toch aanpas.

Afbeelding

De motor, die als het model af is uitneembaar zou moeten zijn, heeft ook wat leuke details, maar daar moet wel nog wat aan gebeuren als ik die inderdaad uitneembaar wil kunnen tonen.

Afbeelding

Wat tegenvallend is dan het fantastische detail in de wielbakken

Afbeelding

Juist ja....

En de cockpit zelf is ook wat schamel

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan die stoel niet eens herkennen, maar hij komt dan weer wel met riempjes!

Afbeelding

Afbeelding

En misschien dat je in de jaren '70 kon volstaan met een decal als IP, maar tegenwoordig kan dat echt niet meer

Om één en ander op te vangen heb ik deze week wat extraatjes besteld:

een metalen pitot buis van Master. Weliseaar voor een IIIR/S terwijl ik een IIIE bouw, maar geen kip die dat ziet.

Afbeelding

Witmetalen onderstel. Nog niet eerder gedaan, dus ben benieuwd, helemaal omdat ik wisselende verhalen hoor over dit soort gegoten delen.

Afbeelding

Een een must denk ik - een nieuwe cockpit

Afbeelding

Mooie detaillering van de panelen

Afbeelding

Twee klapstoeltjes, een (Martin Baker?) mk4 en een mk6. Ik weet niet welke wie is, maar daar komen we wel achter. En dan maar eens kijken welke in mijn versie hoort, en welke ik ga gebruiken.

Afbeelding

De kit komt nog met 2 halfbakken Sidewinders die vrij eenvoudig te vervangen moeten zijn (al weet ik niet welk type de Fransen in 1978 gebruikten) en 10 dumb bombs. De enige foto van een Mirage met bommen die ik kan vinden had er meer, en van 3 types, dus ik weet nog niet wat ik met deze ga doen. Misschien wel alleen de fuel tanks en de Sidewinders.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 20:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Nemmy schreef:
De kit komt nog met 2 halfbakken Sidewinders die vrij eenvoudig te vervangen moeten zijn (al weet ik niet welk type de Fransen in 1978 gebruikten)


In 1978 zullen dat waarschijnlijk Matra R.550's geweest zijn. Een Sidewinder op de Franse manier gebakken, dus :wink: .


Laatst bijgewerkt door Jan de Vries op di 02 jan, 2018 20:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 20:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Maar helaas - die zijn dus niet te krijgen volgens mij.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Italeri heeft ze uitgebracht voor hun 1/32 Mirage III. Wie weet is er een vriendelijke brouwer te vinden die ze in de spare-box heeft liggen? Ik heb ze alleen in 1/72...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 19:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
In 1/32 moeten die dingen toch makkelijk na te maken zijn? je begint met een stukje buismateriaal in de juiste diameter, en de vinnetjes kan je maken van plasticart o.i.d.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 20:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Makkelijk. Erm, niet echt :) Tenminste, ik ben na al die jaren nog niet zo handig dat me dat probleemloos afgaat....

Anyways.... Ik ben wel benieuwd of de Italeri kit beter is. Moet bijna wel want slechter is best wel knap. Maar ja, Re-Hell ....

Het eerste probleem is eenvoudig: wat krimpdeuken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yup - die twee zitten dus aan de buitenkant van de vinnen op de EFTs. De middelste komt binnenin. Maar ook hier, dit is eenvoudig opgelost.

Afbeelding

Ik heb dan weer geen idee wat dit is, maar ook dit is eenvoudig opgelost.

Afbeelding

Voorzichtig ook eens naar de cockpit gekeken. Er moet wat plastic worden weggehaald en daar ben ik geloof ik iets te enthousiast geweest.
Nou ja, dat lossen we wel weer op.

Afbeelding

Dit, van de andere kant, gaat mijn trucendoos te boven. Dan maar geen uitneembare en super gedetailleerde motor. De enige oplossing hier is denk
ik compleet scratchen. Dat gaat mij niet lukken.

Afbeelding

De tweede set EFTs. Ook hier: hoogteverschil, naden, gaten. De enige oplossing is grof schuurpapier, grof geweld en veel bloed zweet en tranen.
Het enige gelukje hier is dat er vrijwel geen detail aanwezig is, alleen twee rondgaande opliggende lijnen (die nu weg zijn). Maar ja, of dat mazzel is,
je zou denken dat er meer hoort te zijn.

Afbeelding

Het staartstuk. Ziet er niet onaardig uit, helemaal niet als het wat opgekuisd is. Ik denk alleen nog even over dat opliggende detail na.

Afbeelding

De bommen die geleverd worden. Ook hier moet flink geschuurd worden, en bestaan het detail uit diepe paneellijnen. Die zijn makkelijk gefikst maar
ook dit is erg spaarzaam. Als iemand weet wat voor bommen dit zijn, of een goede vervanging hou ik me aanbevolen.

Afbeelding

De neuskegel is... tja, wat zal ik eens zeggen.

Afbeelding

Dan de linkervelugel. verbazingwekkend goede passing tussen bovenkant en onderkant.

Afbeelding

Afbeelding

De pasvorm aan de vleugel is niet je van het, maar ik had erger verwacht:

Afbeelding

Dit gaat eventjes duren denk ik...

Afbeelding

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7899
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met plamuren en schuren. Is dit de cockpit voor de italeri mirage die je hierin past?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Het staat wel vet.
Afbeelding

Afbeelding

Volgens bovenstaand plaatje: Matra SAMP 25A (250 kg) en 21C (400 kg), al hebben ze op het plaatje een iets spitsere neus.

Wellicht 1000 lb GP?
Afbeelding

Dit lijkt er meer op. http://www.network54.com/Forum/624633/thread/1480869785/Mirage+5+load+out...
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 15:37 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
René, de 2 onderaanzichten zijn van de Mirage IV, deze was significant groter dan de Mirage III en had 2 motoren. De Mirage IV was ook puur een strategische bommenwerper, en geen jachtbommenwerper zoals de Mirage III.
Stukje uit wiki:
Citaat:
The Mirage IV shares design features and a visual resemblance to the Mirage III fighter, featuring a tailless delta wing and a single square-topped vertical fin. While being significantly smaller than an expensive medium bomber proposal for the role, the Mirage IV was roughly three times the weight of the preceding Mirage III


De Mirage III kan zo'n 4 ton (8.800lb) aan bommen meeneemen, dus net iets meer dan de helft van de Mirage IV. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
I know, het gaat om de bommen he, niet om de kist waar ze onder hangen.

Focus on da bombs :wink:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement