Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hi Peter, leuk te zien dat jij ook de weg naar het forum weer hebt gevonden.
Je hebt helemaal gelijk over de stand van de buisjes, als excuus kan ik aanvoeren dat ik naar een close up heb zitten turen waarbij het scheef staan niet zo opviel :wink: . Overigens is de achterste buis ook nog van een grotere diameter, maar ik vond het te ver gaan om daar weer nieuw Albion spul voor te kopen. Verder heb ik gewoon niet goed gelezen wat er nu uitviel en wat er bewaard werd. Ik had vroeger een collega die lid was van een schietvereniging en zelf munitie herlaadde en dan bewaar je de hulzen, logisch toch? Dat ze bij defensie niet zo op de centen letten schoot me later pas weer te binnen :mrgreen: .

De onderzijde wordt "anodiseergrijs" zoals het onvolprezen C&K aangeeft en waarvoor ik, weer volgens C&K, Xtracolor X-255 (=FS16320) gebruik. Vreemd genoeg geeft Luuk in de beschrijving van de decalsheet light grey BS637 wat (alweer) volgens C&K medium sea grey is, een heel ander kleurtje en volgens mij niet juist.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2046
Woonplaats: Gemert
Shake schreef:
Dat ze bij defensie niet zo op de centen letten schoot me later pas weer te binnen :mrgreen: .
Dat zou ik niet al te hard roepen. Ik ben zelf munoo (munitie onderofficier geweest) bij de 41 Afdva. Na schietoefeningen met het zgn. klein kaliber (pistool, Uzi, FAL) werd het terrein op de schietbaan uitgekamd en moesten alle lege hulzen worden ingeleverd en daarna door ons worden geteld. Het verbruik moest wel overeenkomen met de voorraadvermindering. :) Eén keer in de zoveel tijd werd die rommel met alle overige munitie restanten geretourneerd.

Ik heb deze Revell Hunter ook liggen en als ik deze uit de sprues ga trekken ligt het ook in de bedoeling om daar een Mk.6 op het eind van haar carrière te maken. Dus anodiseergrijs aan de onderzijde en goed vervuild. Vandaar de vraag. :)

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Plasticprutser Peter schreef:
Na schietoefeningen met het zgn. klein kaliber (pistool, Uzi, FAL) werd het terrein op de schietbaan uitgekamd en moesten alle lege hulzen worden ingeleverd en daarna door ons worden geteld. Het verbruik moest wel overeenkomen met de voorraadvermindering.


In mijn diensttijd had ik munitiecorvee (blauwe band om de arm?) en na afloop van onze schietoefening met de FAL (Harskamp, schutter 3e klas), moesten de hulzen ook opgezocht worden. Er werd ook altijd iemand weggestuurd om de 'hulzenmagneet' op te halen :lol: Die lag altijd in het hokje bij het 300 of 500 meter punt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dat munitie rapen ken ik van de schietbaan, maar ik dacht altijd dat dat was om te voorkomen dat de hulzen mee naar huis werden genomen. Bij ieder bezoek aan de schietbaan kregen we te horen dat "het verboden was munitie of delen daarvan in bezit te hebben". Aan boord schoten we op verzoek van de konstabel altijd een hele kist 7.62 mm met de FAL weg anders had hij te veel administratie :D . Overigens wel met leren lashandschoenen aan, de marine had de FAL met een metalen handbeschermer om de loop, deze werd nadat je er 2 magazijnen in hoog tempo doorheen joeg stinkend heet!
De hulzen hoefden niet geteld en werden met de brandslang overboord gespoten (of verdwenen in je broekzak :mrgreen: ).

Maar goed, verder met de Hunter.

Schietstoeltje afgemaakt.

photo 433331

Ik had gelezen dat de hoofdwielen wat te klein waren en realiseerde me dat ik die ook in de PJ T-7 conversie had gezien. Deze zijn i.d.d. groter, dus heb ik maar een afdrukje voor eigen gebruik gemaakt :mrgreen: .

photo 433337

photo 433333

Verder de navigatielichtjes uitgezaagd zodat ik ze met doorzichtig sprue kan vullen.

photo 433332

De neus en de uitlaat aan de romp bevestigd en 2 kleine sinkmarks op de neus gevuld.

photo 433336

photo 433335

En dan het bekende euvel met deze kit, het hoogteverschil met de vleugel doordat de losse tip en zaagtand te dik zijn. Niet echt rampzalig, maar toch weer wat schuurwerk wat niet echt mijn favoriete bezigheid is.

photo 433334

photo 433338

Wordt vervolgd.....

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Dat zijn mooie verbouwingswerkzaamheden.

Die twee handels boven de stoel...ook een zelffabrikaat?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Wolf73 schreef:
Dat zijn mooie verbouwingswerkzaamheden.

Die twee handels boven de stoel...ook een zelffabrikaat?

Cheerz :brouw:
Barry
Dank voor het compliment. De schietstoel handel heb ik schaamteloos van de schietstoel uit de kit gestolen :mrgreen: .

Het is even stil geweest na de vorige update, er was weinig dat de moeite van een foto waard was. Voornamelijk schuren en het herstellen van de panellines. Verder tot op het laatste moment getwijfeld of ik de flaps in uitgeklapte toestand zou maken of niet. Omdat ik geen enkele foto kon vinden van een NL Hunter met de flaps uit in geparkeerde toestand heb ik ze toch maar in gesloten toestand geplaatst.

De huidige status:

photo 433992

photo 433993

photo 433994

Voor het mooie had ik beter voor een lichte kleur kunnen kiezen achter de navigatielichten, het gekleurde lampje dat ik heb gemaakt valt nu een beetje weg.
photo 433991

Morgen de naad tussen vleugel en romp plamuren en vervolgens komt het spuiten in zicht.
Tot de volgende update.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Van de week thuis geweest met een griepje en daardoor bijna niets kunnen doen. Gisteren ging het wat beter en heb ik de kleine delen ontdaan van de aanspuitpunten en gietnaadjes. Vorige week had ik de naden bij de vleugelaansluiting al geplamuurd en glad afgewerkt. Referenties zoeken heeft zowel voor - als nadelen, voordeel dat ik nu weet dat de diameter van de roundels op boven - en ondervleugel verschillend is (zie rectificatie hier in post 5), nadeel is dat ik ook een artikel vond over de montage van de sidewinder onder de NL Hunter, Seahawk en Starfighter in MIP 2004/4. Bij de kit klopt daar dus niet veel van, verkeerde pylons en de lanceerrail is te lang. Helaas kon ik in de scrapbox geen goede vervanging vinden en heb ik besloten maar te roeien met de riemen die ik heb. Ik had al resin pylons gemaakt van een aangepaste Hunter pylon voor mijn bouw van een P2V-5 en daar heb ik er 2 van gebruikt voor deze Hunter.

Nu de boel spuiten, dan schiet het alweer lekker op.

photo 434735

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2018 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: Purmerend
Als ik naar de sisewinder missile kijk, klopt deze wel?

De staartjes op de kop, zijn volgens mij ook niet juist.
Ik ben geen kenner, maar als ik naar onderstaande afbeelding kijk

Afbeelding
Bron: http://www.cgtrader.com/3d-models/aircr ... sidewinder

Ik heb het idee, dat die vleugeltjes op jouw exemplaar langer en minder breed zijn.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2018 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2046
Woonplaats: Gemert
Wolf73 schreef:
Ik ben geen kenner, maar als ik naar onderstaande afbeelding kijk....
Ik ben ook geen kenner maar het lijkt mij sterk dat de afgebeelde Sidewinder onder onze Hunters heeft gehangen. Het lijkt mij meer een AIM-9L of M en die stammen uit de 80-er jaren. F-16 en zo. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2018 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Voor een niet kenner heeft PPP de Sidewinder van de foto weer eens goed geïdentificeerd!
Even schaamteloos op het WWW een plaatje geleend:

Afbeelding

De Hunter, Seahawk van de MLD en de F-104 waren in den beginne uitgerust met de AIM-9B en omdat Nederland er voor de verandering eens vroeg bij was moest er voor de Hunter en Seahawk eerst een pylon ontworpen worden. Vandaar mijn verwijzing naar MIP 2004/4. Bij het bestuderen van de foto's viel me op dat ik van de Hunter geen foto's kon vinden met "scherpe" Sidewinders en dat de MLD op de Doorman vrijwel uitsluitend met "scherpe" Sidewinders vloog. Daarom wordt de Hunter uitgerust met één mooie blauwe raket aan de linkervleugel, daar heb ik fotografisch bewijs van.

Ben nu bezig met het spuitwerk en meld me weer als er wat fleurigs te zien is............

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement