Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 13:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Allereerst iedereen een goed en gezond 2018 toegewenst!
photo 432265


Nu ik weer een beetje ben bijgekomen van de oud en nieuw viering wordt het tijd voor mijn bijdrage aan de groepsbouw 2.0.
Zoals eerder al aangegeven wordt dit de 1:72 Hawker Hunter F.Mk.6. Deze kit kwam in 2005 op de markt en is qua kwaliteit representatief voor de nieuwere generatie Revell modellen. Op het internet (dat altijd gelijk heeft….. :mrgreen: ) is eigenlijk iedereen lovend over dit model met wat kleine aandachtspuntjes, hier opgesomd door Meindert de Vreeze.

Voor wie mij al wat langer kent op het forum zal het geen verrassing zijn dat dit weer een Nederlander gaat worden. Eén van de tekortkomingen van deze kit is het decal/kleuren schema. Toestellen voorzien van de “N” registratie waren voorzien van 4 roundels, Revell wil dat je er 6 aanbrengt waarbij ik ook nog mijn twijfels heb of er maatverschil was tussen boven- en onderzijde van de vleugel.
Ik heb ervoor gekozen de N-283 te maken die in de doos zit, maar dan van het 325 Squadron. Hiervoor gebruik ik het restant van de Dutch Decal set 72069 die ik voor deze eerdere bouw heb gebruikt.

photo 432269

De min of meer verplichte inhoud van de doos met wat kleine extra’s, een schietstoel van Aeroclub, een maskingsetje en de al eerder genoemde Dutch Decals.

photo 432174

photo 432175

photo 432176

photo 432177

Voor nu lekker aan het bouwen! Iedereen veel plezier en succes gewenst in deze groepsbouw 2.0 :brouw: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Shake op zo 01 apr, 2018 20:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 17:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Succes ermee !

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 18:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Daar zit een beste hoeveelheid decals bij voor een 1:72 kitje, succes.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Toestellen voorzien van de “N” registratie waren voorzien van 4 roundels, Revell wil dat je er 6 aanbrengt waarbij ik ook nog mijn twijfels heb of er maatverschil was tussen boven- en onderzijde van de vleugel.


Ik neem aan dat je het boek 'Camouflage en kentekens' in de aanslag hebt? Anders moet er even gezocht worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jan, 2018 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
tsjopper bob schreef:
Ik neem aan dat je het boek 'Camouflage en kentekens' in de aanslag hebt? Anders moet er even gezocht worden.

René
Net even gecontroleerd en er is geen verschil in diameter tussen boven- en onderzijde van de vleugel. (Voor hen die C&K hebben 1.7.2 en 1.7.6 :mrgreen: ).

***Rectificatie*** Hoewel de tekst in C&K aanleiding geeft te denken dat de roundel diameter op boven - en onderzijde van de vleugel gelijk is, blijkt bij het bestuderen van foto's dat er toch verschil is. Revell heeft het dus goed, behalve dat ze maar op één zijde van de vleugel horen :mrgreen: . Dit staat overigens al beschreven in de MIP 1976/2, het gehele MIP archief is downloadbaar voor IPMS leden. (vreemd genoeg staat in deze uitgave ook het verschil in maat voor de Mk.4, maar daar heb ik toch echt foto's van gezien met de grote roundels op de onderkant. :?: ) /rectificatie

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Shake op za 27 jan, 2018 12:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er uit als een nette kit. Is dit een originele Revell uitgave? De gietramen zien er namelijk een beetje on-Revell uit. Het blijft wel een mooie kist zo'n Hunter.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 20:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Toch wel, tooling van Revell uit 2005.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De afgelopen week het e.e.a. kunnen doen. De cockpit geschilderd waarbij ik niet de bijgeleverde decals heb gebruikt, maar de meters met glans zwart gevuld en daarna gedrybrushed. Verder de munitie link afvoeren met een stukje buis gemaakt, dat vindt ik toch mooier dan wat Revell ervoor bestemd heeft. Toen kon de romp alweer dicht, dus dat schiet lekker op, zeker voor mijn doen :mrgreen: .

photo 432765

photo 432764

photo 432767

photo 432766

photo 432763

photo 432762

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Er was ooit eens een liedje, ' 't zijn de kleine dingen die het doen....'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 17:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2046
Woonplaats: Gemert
tsjopper bob schreef:
Er was ooit eens een liedje, ' 't zijn de kleine dingen die het doen....'.René
Inderdaad. Die pijpjes die Sjaak zo mooi heeft aangebracht staan in het echt onder een hoek. Zo te zien heeft Sjaak ze wat te rechtop aangebracht. Bovendien waren chutes niet voor de links, maar voor de lege hulzen. De links werden opgevangen in de zogenaamde 'Sabrina's'. :wink:

photo 432889

Welke afwerking ga je de onderkant geven straks?

Greetz, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement