Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 20:20 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Markie, de instructies geven inderdaad wit aan, maar onderstaande foto laat een andere kleur zien...
Afbeelding
Bron: airliners.net

Ik hou het dus maar op dezelfde kleur als de buitenkant. Da's lekker makkelijk! :)
En inderdaad, je ziet er eigenlijk enkel nog iets van de paspinnen in de inlaat wanneer je zo dichtbij staat dat je op moet passen dat de pitotbuis niet in je oog komt.

Waar je wel wat van gaat zien, is de naad hier:
photo 432651
Daar mogen we nog even creatief mee zijn denk ik...

De uitlaat heeft een basiskleur zwart gekregen:
photo 432652
Daar wil ik nog lichtjes met burnt metal overheen gaan.
De helften van de romp/vleugels zitten nog niet vast, trouwens.

En geïnspireerd door deze foto...
Afbeelding
...ben ik eruit wat voor lading in het ruim komt: 1 AMRAAM, en één 2000-ponder.
In het geval van deze kit zal het geen Mk.84 worden, zoals op de foto te zien is (en een oefenbom daarbij, gezien de blauwe kleur), maar een GBU-31: een BLU-109 bunker buster met JDAM (wat eveneens door Boeing ontwikkeld is) rugzakje om 'm GPS geleidt te maken. Tenminste, ik ga er vanuit dat dat is wat er in de kit zit, aangezien hetgeen wat in de kit zit niet druppelvormig is zoals de Mk.84, maar meer cilindrisch.
photo 432654


En aangezien dit toestel niet operationeel in dienst is gekomen, wilde ik daar ook een dummy van maken. Maar nu de vraag: waren die ook blauw? Wegens ik kom maar weinig foto's tegen van BLU-109 dummies, en als ik wat tegen kom zie ik eerder oranje delen dan blauwe, zoals bij onderstaande link (groot plaatje)...
https://theaviationist.com/wp-content/u ... on-bay.jpg
Al is dit ook wel een idee:
Afbeelding
Afbeelding
Dus, eens kijken wat leuker staat!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Wat een spuuglelijk ding is dit, ik ben geen liefhebber van de F-35 maar dit is nog een paar graadjes erger :mrgreen: . Dit gezegd hebbend staat er natuurlijk wel iets bijzonders in je vitrinekast, zeker met die hele oranje GBU-31, die zou ik er zeker in hangen. Zo te zien bouwt hij in ieder geval lekker weg, maar de kier bij de inlaat zou ik toch proberen dicht te maken, deze mijnheer hier heeft het niet gedaan en het valt toch wel op. Zo met die open canopy is het helemaal een bijzondere verschijning.

Succes met je compressor, hoop dat je geen nieuwe nodig hebt.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 23:44 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Sjaak, ik heb die naden net met Vallejo putty dichtgemaakt, morgen maar eens kijken of ik ze kan vlakschuren.
EN ja, dat betekent dat de romp nu definitief dicht zit, en het al aardig opschiet. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 8:54 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Zoals aangegeven zit de boel in elkaar. Voordat de romphelften op elkaar gingen had ik nog de zwart gespoten uitlaten voorzien van een laagje Burnt Metal van AK:
photo 432910

En toen kon de boel weer dicht. En ik zag het al een beetje aankomen, op de verwachtte plekken waren er naden te vinden, zoals onder de vleugels, en langs de cockpit.
photo 432908
Deze heb ik eerst met de plamuur van Vallejo gevuld, en later, na de eerste schuurbeurt is er Mr. Surfacer aangebracht. Foto's van na het schuren volgen nog.
Oh ja, imagine if you will; ik had de naden in de inlaat gevuld, en deze ging ik vlakschuren. Ik gebruikte daarvoor een schuurstick zoals ze o.a. bij de Brouwersshop™ te verkrijgen zijn.
Kunnen jullie je indenken dat ik op een gegeven moment het idee had dat ik het ding z'n tanden aan het poetsen was? :lol:
Ik denk dat het bijna tijd is voor de eerste laag primer ter controle van de gevulde naadjes.

Oh ja, wat betreft de GBU-31, die gaat dus oranje worden met grijze JDAM componenten.
photo 432909
Zal leuk staan in het ruim. :mrgreen:
Nu nog kijken voor plaatjes van een dummy AIM-120...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2018 8:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Laat ik maar eens bijlezen :)
Danny, ik vind hem spuuglelijk, maar die schuursticks zijn wel handig, net als die beugel met zo'n flexibel stukje schuurpapier ertussen. Dat oranje heb je er wel strak op zitten trouwens. Ik zal binnenkort ook eens mijn verslag opstarten.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 15:52 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik moet weer eens wat plaatjes gaan uploaden, want intussen zit de basislaag er ook op.
Ik heb al gemerkt dat er nog wat werk in gaat zitten wat betreft de diverse naadjes (ook in de inlaat...joepie...).

Maar goed, dat moet vanzelf goed komen.

@ Markie, ik gebruik nu al een paar jaar schuursticks en tot zover blijf ik het een geweldige vinding vinden! :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 maart, 2018 21:45 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Het is intussen alweer even geleden.. Je doet vol motivatie mee met een GB, en halverwege zie je opeens een kitje in de stash die plots wel héél aanlokkelijk is... :roll: Maar intussen zijn we weer wat verder. De Boeing was dus in de basislaag gespoten en de donkergrijze randjes zaten er ook vrij vlot op.
photo 441355

Daarna hadden we de boel een wash gegeven. Dit heb ik gedaan met de grijze wash van Flory.
photo 441356
photo 441357

Nu besef ik me net wel.....
Washen voor de decals....?
...
...
...
Oops...
Gelukkig is de wash op waterbasis en is er geen man overboord.

Dan maar even verder met de aanhangsels van het toestel, zoals onderstel en lading etc.
De diverse ruimen zijn wit gespoten en wat smerig gemaakt om het klinische te breken. Is op sommige plekken nog iets te veel aanwezig misschien.
Maar goed, als eerste maar eens de dummy bom op z'n plek gehangen.
photo 441344
Op onderstaande foto's zien jullie de hardpoint voor de Sparrow in uitgeklapte stand.
photo 441348
photo 441346
De beugel komt al tegen de wielpoot aan, dus de sparrow zou daar niet meer passen. Zou ook vrij lastig zijn met laden kan ik me indenken...
Ik dat dus ook gelijk maar wat aantekeningen gemaakt in de handleiding:
photo 441349
Lijkt me vrij duidelijk. Maar toen viel me wat op, namelijk de stand van de luiken op de tekeningen...
...
photo 441350
Ik had de boel verkeerd om gemonteerd, de bom moet boven... :roll:
Dus dat mogen we ook aan gaan passen, maar ook dat moet geen probleem zijn.

Well, tot zover!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 8:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
En dan ben je niet eens blond :)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 20:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Lekker bezig zo :)

Ziet er wel leuk uit. Ik heb destijds die luiken gewoon dichtgedaan.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 maart, 2018 16:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Mooie vorderingen.
Ik begrijp je verwarring rond het wapenruim. Het plannetje is niet echt duidelijk als de tekening een model op zijn rug toont en de ruimen andersom staan afgebeeld. ("re-hell"...)

Ik maak me de bedenking: wat als Boeing de JSF had gewonnen? Dan zouden heden dergelijke toestellen met KLu roundels rondvliegen... (Bah)

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement