Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 jan, 2018 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
jij kan er ook wat van van extra werk :) en dan noemt die mijn jeepie een hell :o

mooie insteek er iets mooiers van maken ga zo door


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Goed bezig! Het uitboren van de gaatjes geeft zeker wat diepte in het model. Het openen van de torpedobuis is ook een mooie toevoeging, maar de wanddikte die je nu ziet is wel erg dik. Ga je dit nog wat dunner maken?

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2018 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
a-h7003 schreef:
jij kan er ook wat van van extra werk :) en dan noemt die mijn jeepie een hell :o

mooie insteek er iets mooiers van maken ga zo door


:lol: :lol: :lol: :lol: , thanks

Shake schreef:
Goed bezig! Het uitboren van de gaatjes geeft zeker wat diepte in het model. Het openen van de torpedobuis is ook een mooie toevoeging, maar de wanddikte die je nu ziet is wel erg dik. Ga je dit nog wat dunner maken?

Gr. Sjaak


Dat vind ik ook en realistischer.

Wat betreft de wanddikte daar is wel wat voor te zeggen ja, niet bij stil gestaan. :brouw:

Ik wacht nou op post uit China op minifreesjes 0,3 0,4en 0,5 mm om die gaatjes wat makkelijker te verwerken. Ik doe het "freeswerk" nu met een miniboortje, maar die dingen zijn zo dun, dat ze bij de geringste druk afbreken :evil: :evil: . Hoop dat dat een beetje opschiet.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Het heeft even geduurd, maar niet stil gezeten. De freesjes zijn zijn al een tijdje in mijn bezit en werken echt goed. Wat een hels karwei....pffffff

De opmerking van Sjaak heb ik mij ter harte genomen en deze heb ik aanzienlijk dunner gemaakt.
Ik hoop dat het enigzins te zien is dat de zijwand dunner is. De camera focuste niet voldoende.
photo 442282
De torpedobuis gefabriceerd van een buigrietje en het torpedoluik en bodem zijn gemaakt van een broodklipje....quadikte een aanzienlijk verschil.
photo 442290
photo 434434
photo 442286
Dat ziet er dan zo uit
photo 442289
Nog hier en daar wat bijwerken en het ziet er dan goed genoeg uit.

Voordat ik het torpedoluik ging vervangen heb ik de lasnaden met die fibers beplakt.
photo 434433
photo 442283
De ballastluiken aan de bovenkant heb ik weer dichtgeplamuurd. Nu ik die dunne freesjes heb, kan ik er er reliëf in maken zoals op de andere helft te zien is.

De torpedo wordt gemaakt van een vliegtuigbom en dat zal er dan als zo uitgaan zien
photo 442287
photo 442288

Die fiberlampsprieten waren toch niet wat ik had gehoopt. De lijm maakte die sprieten hard en braken veelvuldig weer af....Zucht....Denk....Zucht en nog eens denken.

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: werd geboren toen ik keek naar een bouwdoosje van een WOI vliegtuig. Ik ga de lasnaden rijgen met visdraad. 0,3 boortje in de dremel gedaan en gaatjes boren en rijgen maar. Eerlijk gezegd vond ik het ook een beter resultaat.
photo 442291
photo 442292

Als je op onderstaande afbeelding kijkt, zie je aan de achterkant van die onderbroken, tja, wat zijn het, geleiders of iets.
Op een een groot model van de Type XIII heb ik gezien dat deze helemaal doorlopen naar het midden.
photo 434685
In eerste instantie dacht ik dit ook te doen met geknipte stukjes visdraad.....maar dat was niet te doen.....niet te hanteren, sprong werkelijk alle kanten op.
Oplossing....dunne stukjes tapen op de romp plakken, die net voldoende reliëf laten zien, als straks de verf erop zit.
photo 442293

De achterste lasnaden zijn een ander verhaal...die lopen tot aan de helft en helemaal rond. Lange visdraad geknipt en gaatjes aan de onderkant geboord, zodat zodra beide romphelften geplakt zijn, ik deze nog kan aanspannen en plakken met wat sec. lijm.
photo 442294


Terwijl ik dit allemaal typ....bedenk ik dat ik die geleiders misschien toch met visdraad kan doen...middels een weefmethode. De gaatjes allemaal op een korte afstand van elkaar boren en de draad er doorheen halen.

Daar ga ik nog even over nadenken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 apr, 2018 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
He Barry, je maakt er wel iets van zeg...
Een vraag over die bitjes. Kun je ff een foto posten? En je hebt ze bij aliexpress besteld?

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 apr, 2018 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Hey Lars,

Dank je wel.

Ik heb die dingen inderdaad op Ali besteld,, kost in verhouding een drol, maar lange levertijd is wel een nadeel als je kiest voor free shipment.

De freesjes zoekterm = micro milling cutters .
photo 442376
Let op dat de schacht 4 mm is....en dat past niet in de spanboorkop van de dremel....hiervoor zul je op Ali eentje moeten bestellen. Ik heb onderstaande besteld bij autohometool.
Afbeelding.

Deze boortjes heb ik ook besteld op Ali en deze passen wel op de spanboorkop van Dremel.
photo 442375

De dunste variant 0,2 en 0,3 breken snel af :? .
Gelukkig dat ze per 10 worden geleverd.....ik heb dus nog voorraad :D

Hoop dat je er wat aan hebt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 apr, 2018 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Hey Barry top! Ga Ali eens blij maken met een bestelling :)

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 mei, 2018 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk zeg wat je allemaal aan het toevoegen bent. Dat maakt het zeker een interessanter model. Wel jammer dat Revell die lasnaden niet zelf al meegegoten heeft. Zeker omdat het opliggende naden zijn, had dat toch makkelijk gekund. Bij al die oude kits van Revell waar paneellijnen opliggend vzijn, vervloek ik ze, en nu waar ze juist van toepassing zijn, zitten ze er niet op :roll:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2018 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ondanks dat de kit niet heel veel onderdelen heeft en ik redelijk ver ben gevorderd, weet ik met 99,99% zekerheid dat ik de deadline niet zal halen.

Momenteel staat ons leven wederom op z'n kop.
Binnen 12 maanden tijd is er helaas weer acute leukemie bij onze oudste dochter (16) ïgediagnostiseerd :cry: .

De duikboot zal tot nadere activiteit op het werkdok blijven staan.

Cheerz :cry:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2018 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Oei, dat is minder goed nieuws... ik wens haar beterschap en leef mee met haar en haar familie. Veel sterke gewenst!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement