Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 12:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 jun, 2018 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wolf73 schreef:
Dat ziet er netjes uit dat zilver. Die ronding op de staart, dat lijkt me niet makkelijk.
Het je de tape zodanig mee kunnen buigen, zodat het die ronding maakt?

Cheerz :brouw:
Barry


Ik heb inderdaad een stukje revell-tape op een snijdmat geplakt en met een lineaal een stukje in de lengte van ongeveer een milimeter af gesneden. Dat is dan voldoende buigzaam om een redelijke ronding te krijgen. Vervolgens de rest afgeplakt. Op dezelfde manier ga ik de randen van de motoren afplakken, maar daar moet ik eerst de naad aan de binnenkant nog van wegwerken. Eerlijkgezegd vond ik trouwens die kleine witte hoekjes bij de navigatielichten afplakken lastiger. Dit omdat je nagenoeg geen oppervlak hebt om het goed aan te bevestigen.

Ik laat de verf vandaag nog even goed uitharden en ik ga me dus vermaken met de motorinlaten. Morgen de boel prepareren voor het neuslogo.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
En weer door. Gisteren heb ik wat reparatiewerk gedaan. Dat bestond uit eerst wat grijze lak bij de neus weg schuren totdat ik weer op de witte lak zat. Daarna had ik de vorm van het logo op de neus over getrokken op een stukje tape en dat uit gesneden. Een beetje uitlijnen en spuiten maar! Helaas ben ik daar dan weer van vergeten foto’s te maken.

Maar wel heb ik foto’s gemaakt van de volgende stap. Het voorbereiden van de decals. Dus alles met een oud fijn schuurpapiertje een beetje polijsten en daarna kon het masker dat ik voor de cabineramen gemaakt had eraf. Dat was wel een spannend moment, want er zat een hoop tijd om dat goed te krijgen. En de reden dat ik er zoveel tijd in had zitten is omdat dat toch de look bepaald van het model. Te kleine ramen verpesten een model voor mij, net als de verkeerde vorm. Tja, hoe ver wil je er in gaan natuurlijk? Voor mij dus wel zo ver. Maar goed, ik ben rrg tevreden met het resultaat, kijk zelf maar.

photo 449032

Dat ziet er toch stukken beter uit dan die hoekige kleine ramen. En met een simpel cockpitje erin, kan hier wat mij betreft ook geen decal tegenop. Ook die moderne foto-realistische decals niet.

Dan op naar de volgende klus. Een laagje P+, of eigenlijk Floor Care Finish.

photo 449031

Nu de boel laten drogen en morgen decals. Gelukkig is het lekker warm op zolder met dit weer dus het drogen moet goed gaan zo.

Tot de volgende update.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jun, 2018 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De pledge was vanochtend mooi egaal opgedroogd voor de decals.

photo 449091

Dus vanavond aan de slag gegaan ermee vanaf een uur of 20:00. Twee uur later heb ik dit:

photo 449090

De voorkant is grootendeels gedaan dus. Vooral in alles parallel uitlijnen is veel tijd gaan zitten. Morgen ben ik waarschijnlijk ook nog wel even bezig. Tot dan!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jun, 2018 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Geeft altijd een heerlijk gevoel als iets af is....succes met de laatste loodjes.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2018 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ja Barry, bijna af, met nadruk op bijna. En die laatste loodjes vallen nog wat tegen.

De decals zitten er nu twee dagen allemaal al op. Maar in 1999 had meneer Revell nog niet zo goed nagedacht over het feit dat de meeste mensen dit model met het landingsgestel uit bouwen. Ter hoogte van het landingsgestel zit een uitstulping waar het scharnier in zit voor de kleppen. Hier lopen de blauwe en rode lijn net overheen. Dus dat pasat niet lekker en de decal is te kort...

photo 449281

Gelukkig heb ik nog een decalsetje van deze kit dus daarmee komt het wel weer goed. Die moet ik wel verknippen, omdat ook op kleppen dus een deel van de blauwe lijn loopt en ook de rode lijn. Hopelijk lukt het om alles deze week af te hebben. Morgen naar de nieuwe Jurassic World dus dan komt het er niet van helaas.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 jul, 2018 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ja dat is dan toch wel apart, terwijl die kant en klare vliegtuigen destijds op een standaard werden geleverd.....gelukkig dat je nog een extra decalset hebt.

kom maar op met die eindfoto's....ik vind het een leuk toestel geworden met alle hordes die je hebt overwonnen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 aug, 2018 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nog bedankt voor de aanmoedigingen Barry. Door een aantal factoren zoals het weer de afgelopen maand, ben ik nauwelijks opgeschoten helaas. Maar afgelopen weekend heb ik gelukkig eindelijk de motoren af kunnen maken.

photo 451085

Dat was een vervelend afplakwerkje. Door de ronding sloot het tape niet helemaal goed aan dus ik moest nog wat overtollige verf weg halen achteraf. Nu nog de lampjes in de vleugels maken en dan kan ik ze bevestigen en een wash geven.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2018 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die laatste loodjes blijken zwaarder dan gedacht... Het zweten van de hitte is dan wel over, maar het gepiel met miniscule transparante stukjes plastic maakt dat ik nog steeds een vochtig voorhoofd heb.

Met een boortje heb ik kleine gaatjes gemaakt in de openingen voor de navigatielichten bij de vleugelwortel en die halverwege de vleugel zitten. Met wat aluminium 99 van Revell Aqua heb ik daar nog best een mooie zilverkleur in gekregen die doet lijken op het chroom wat meestal in zo'n lamp zit. Voor de lichten aan de vleugeleinden heb ik twee gaatje geboord in het transparante plasticje daarvoor. De één heb ik met rode verf van binnenuit geschilderd en de ander met groen verf. Uiteraard schoten de onderdeeltjes met regelmaat de kamer door, maar gelukkig heb ik iedere confrontatie met het tapijtmonster gewonnen 8) Toen kwam ik erachter dat de navigatielichten niet echt lekker pasten. Vooral die twee die halverwege de vleugels zitten gaven zich niet gewonnen. Waarschijnlijk had ik zo op een bepaald moment dusdanig krom geschuurd waardoor ik er uiteindelijk niks meer mee kon. Gelukkig is het een ronde opening dus daar paste heel makkelijk een stukje op maat gezaagd gietraam in.

photo 451883

Dat moest wel een beetje bijgevijld en gepolijst worden...

photo 451884

..wat dan weer tot gevolg heeft dat ik komend weekend nogmaals de vleugelrand een aluminium kleurtje kan gaan geven.

Maar het einde is nu echt in zicht. Hierna nog een laagje P+. Dan het hoofdlandingsgestel eronder wat ook al deels in elkaar is gezet. En dan nog een beetje verweren. Dus zonder tegenslagen bevat het volgende bericht de eindfoto's!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 aug, 2018 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1938
Leuk model man! Door alle groepsgouwen nieuwe stijl en buddy builds en 'gewone' fora ben ik de draad een beetje kwijt wie waar wat aan het brouwen is. Dus ik had deze leuke Jumbolino helemaal gemist. Maar het ziet er strak uit allemaal. Had zeker ook gepast in Brilliantly British, want het is een bijzonder ontwerp zal ik maar zeggen... vier APU's en enkele vreemde oplossingen, maar het werkte. Soms dan, want het is de commerciële kist met de meeste engine failures van alles na 1980 gebouwd. Er zaten er dan ook maar liefst vier motoren op gelukkig ;-)
Wel een bijzondere ervaring om er eens in te vliegen. Ook al wordt je doof als je de pech hebt onder de vleugel te zitten, want de elektrisch aangedreven hydraulische pomp, die bij Airbus en Boeing in de wheelwell zijn weggewerkt, zitten dan recht boven je en gaan met een oorverdovend geluid aan precies tijdens de touchdown, om de speed-brake open te houden. Dit omdat de engine driven hydraulische pump op dat moment niet voldoende druk levert. Ach, het is en blijft Engels...
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 aug, 2018 10:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 04 sep, 2011 15:56 pm
Berichten: 686
Woonplaats: Epe (Veluwe)Gelderland
Dat is mooi gedaan met die landingslichten.

Jeroen :brouw:

_________________
is bezig met:
- Italeri 1/72 DC-3 KLM PH-PBA


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement