Beste medebrouwers.
De Japanse en de Stalin Buddy-Build waren een groot succes. De Franse Buddy-Build staat in de startblokken, maar wat gaan we daarna doen? Zoals bij vele groepsbouwen is het enthousiasme in het begin erg groot om dan wat af te zakken. Dan zou het wel leuk zijn als er verderop in het bouwseizoen ook weer wat op stapel staat.
Mijn voorstel is om deze keer het Scandinavische wat te gaan behandelen. Afgelopen zomer ben ik met de camper naar Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken geweest (Duitsland tel ik even niet mee als doorstroomland). In Noorwegen hebben we een bezoek gebracht aan het poolcirkel-centre (
link)
Onderstaande foto (eigen) is van een vervallen poolcirkel-centrum aan de E10 in Zweden

Beide onderstaande (eigen) foto's zijn van het Poolcirkel-centrum (Arctic Circle Centre) in Noorwegen aan de E6

Daar kreeg ik het Eureka-moment (ook vanwege een gekochte muts. Ja, daar waar wij geweest zijn was dat soms geen overbodige luxe). Op de muts staan de vlaggen van Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. Persoonlijk heb ik altijd al eens een Noorse en Zweedse heli willen bouwen. Dan zou een Deense en een IJslandse ook moeten kunnen, ik heb zelfs al gezien dat er ook decals te krijgen zijn van kisten die geregistreerd zijn met een serial van Groenland.
De Poolcirkel snijdt de landen Finland - Zweden - Noorwegen - IJsland - Groenland (hoort bij Denemarken) - Canada - Verenigde Staten - Rusland (zie afbeelding hieronder van wiki)
Om het tot de Scandinavische landen te beperken, vallen Canada, de Verenigde Staten en Rusland af. Alles mag - luchtvaart / auto's / boten / pantser / figuren, als het maar uit de overige landen komt, ofwel daar gebouwd ofwel geregistreerd uit één van die landen.

Graag wil ik bij jullie polsen of er belangstelling is voor een Buddy Build rond dit thema.
Voorgestelde start 1 september 2023 zijn. Graag hieronder jullie reacties, vragen en suggesties.