Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 7:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 nov, 2020 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 700
Woonplaats: Stolwijk
я участвую

Oftewel, zet mij ook maar op de lijst. In 2021 moet de werktafel wel weer vrijgemaakt zijn :D

Ik heb nog geen idee wat, doe niet aan stashes ... ik kijk tegen die tijd wel of het ter land, ter zee of in de lucht wordt!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 2:57 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Top!
Nog 3 aanmeldingen, waarvoor dank.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Alhoewel dit onderwerp ver buiten mijn interesses liggen wil ik ook wel meedoen. Weet nog niet met wat maar dat komt wel.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2020 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dit is geen toezegging, maar ik heb wel interesse zodra ik wat andere projecten heb afgerond. Wel een paar vragen:

- ik heb mijn voorraad eens bekeken, zat sovjetspul alleen niks uit deze periode behalve een spitfire met rode ster. OK?
- we hoeven toch niet in een goelag te bouwen? :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2020 22:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
@Fokkerfan, ik ga even voor mijn beurt spreken, aangezien Thiery het opperhoofd hierin is, maar zonder de westerse Lend-Lease hulp had Stalin de Duitse opmars niet bij Stalingrad kunnen stoppen, dus mijn mening is dat westers oorlogstuig zeker in deze groepsbouw op zijn plek is.
Maar vergeet niet dat de Russen ieder oorlogstuig wat bruikbaar was werd gebruikt, Amerikaans, Engels, Duits, Japans, Italiaans, echt alles werd ingezet om het tij te keren.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Zit ik me al een paar weken af te vragen of er nog iemand een leuk idee zou hebben voor een Buddy Build in 2021, vergeet ik helemaal in dit forumdeel te kijken :lol:
Een idee was er dus al! Leuk!

Jammer genoeg geen Russische vliegtuigen meer in de stash, misschien eentje aanschaffen dan maar...
Of wacht, ik heb nog wel wat anders Russisch in stash...

photo 522938

Zou dit dan een mooie gelegenheid zijn om mijn eerste tankje ooit te gaan doen?!
De "fast assembly kit" uit deze doos heb ik jaren geleden al een keer weggegeven dus er zit er nog één in.

Maar wacht even, had ik niet nog meer op zolder liggen?

photo 522939

Hmmm, dat kan wellicht best interessant worden... (lees: flink uit m'n comfortzone)
Soort van vignetje wellicht? Bij deze meld ik me ook aan en ga ik eens even lekker Googlen naar referentiemateriaal!

Daar gaat mijn productiviteit van morgen... :roll:

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2020 12:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
FokkerFan schreef:
ik heb mijn voorraad eens bekeken, zat sovjetspul alleen niks uit deze periode behalve een spitfire met rode ster. OK?


Past perfect in het plaatje.
Ik wil ook een P40 met rode ster bouwen.

Zoals Dave antwoordde, heeft de USSR dmv lend-lease heel wat Engels en US materiaal gebruikt om het tij te doen keren.

@Deef:
Bedankt voor de interesse!
Zeer interessant onderwerp heb je daar liggen! Het moeten niet altijd vliegtuigen zijn en eens buiten de lijntjes kleuren kan leerrijk zijn.

In de eerste post al een lijst met geïnteresseerden opgesteld.
Toch al 13 namen in deze lijst....

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2020 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Lt D schreef:
Zoals Dave antwoordde, heeft de USSR dmv lend-lease heel wat Engels en US materiaal gebruikt om het tij te doen keren.


Zeker! De Russen gaan er nog steeds prat op dat zij het Duitse leger verslagen hebben. Dat is ook zo. En ten koste van miljoenen Russische mensenlevens. Wat er vanaf 1944 in West-Europa gebeurde was peanuts bij de reusachtige veldslagen aan het Oostfront. In 1944 stonden er 250 Duitse divisies aan het oostfront en slechts 50 aan alle andere fronten. Maar wat de Russen daarbij graag onvermeld laten is de enorme materiële steun, vooral uit de VS. Zo werden er meer dan 300.000 vrachtwagens naar de Sovjetunie getransporteerd (naast 350 stoomlocomotieven, 1.500 treinwagons, een half miljoen ton spoorwegmaterieel,11.000 vliegtuigen en 6.000 tanks, 3 miljoen ton voedsel en 13 miljoen paar legerlaarzen.)

Kort door de bocht kun je stellen: het Duitse leger is verslagen door Britse koppigheid met Russische manschappen en Amerikaanse productiecapaciteit.

(Dat laat buiten beschouwing dat de Duitse oorlogsproductie uiteindelijk tot stilstand kwam door een Britse zeeblokkade en Brits/Amerikaanse bombardementen, dat de Duitse Marine door de Britse marine is kleingehouden en kleingekregen en dat de Duitse luchtmacht ook voor een groot deel aan het westelijke front is afgemat en opgebruikt.)

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 nov, 2020 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Leuk, ik heb nog een T-34 1/72 in de planning zitten. Het zou het laatste model zijn die ik nog moet bouwen voor een dio wat al jaren in m’n hoofd zit, dus wie weet...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 4:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Inderdaad: Leuk, Marco!
Je bent al in de lijst opgenomen.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement