Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 19:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Wat is een Buddy Build?

Een Buddy Build is letterlijk wat de naam zegt: een aantal mensen die gezamenlijk iets bouwt. Een aantal in deze begint bij 2, en kent geen grenzen.
Ook is 'iets' erg ruim: het mag hetzelfde toestel zijn, of zelfs exact dezelfde kit, toestellen die door dezelfde piloot zijn gevlogen, toestellen die samen
in een bepaald theater hebben gevlogen, auto's die allen ooit auto van het jaar zijn geweest, je kan het zo gek niet verzinnen of het kan.
Zolang er maar een link is.

Hoe begin ik een Buddy Build?

Als je een leuk idee hebt en iemand om mee samen te bouwen (of meerdere mensen) kun je een PBtje doen naar een mod. Met een dag of wat kun je
dan een eigen subforumpje krijgen en beginnen. Dus niet meer zoals met de GBs een wachttijd van enkele maanden (en dan hebben mensen wellicht
geen zin meer). Je kan natuurlijk altijd vragen of je Buddy Build op een bepaalde datum kan beginnen.

Ik wil wel een Buddy Build doen, maar weet niemand om mee samen te bouwen. Wat nu?

Je hebt dan 3 opties:
  • Je kunt in dit forum een "Buddy gezocht" topic openen. Als er iemand interesse heeft krijg je respons, en dan kun je een Buddy Build aanvragen.
  • Je kunt kijken wie er al buddies zoekt, en dan met hen samen gaan bouwen.
  • Je kunt je aansluiten bij een al bestaande Buddy Build. Even een PBtje naar de starters is wel zo netjes, maar technisch gezien geen vereiste.

Mijn Buddy Build is geaccepteerd. Hoe lang heb ik?

In principe kent een Buddy Build geen tijdslimiet. Uiteraard laten we een Buddy Build geen jaren lopen. Dat betekent dat we in principe een Buddy Build als
beëindigd beschouwen en archiveren als alle modellen af zijn, of als er in minstens twee maanden geen updates meer zijn gedaan. Dat laatste gebeurt uiteraard niet
zonder dat er contact is geweest met degeen die de Buddy Build heeft aangeslingerd.

Zijn er nog regels?

Uiteraard.
  • de kit moet voldoen aan het onderwerp van de Buddy Build

Mochten de aanslingeraars aanvullende regels willen instellen (nieuw model, juist niet, OOB, wat dan ook) zal dat bij aanmelden bekend worden gemaakt.

Mijn vraag staat niet in de lijst!

Gewoon een PBtje doen naar een mod, dan krijg je antwoord en indien zinnig wordt je vraag gewoon toegevoegd aan dit topic.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement