Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 3:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
WOW, de reacties beginnen langzaam aan lekker binnen te druppelen. :wink: En dan ook nog positieve reacties op de koop toe...!!! :wink:
Dank aan jullie allen en ik hoop dat de GB ook daadwerkelijk groen licht gaat krijgen van de mod's. Dat wil zeggen: dat we dus hopelijk een vol jaar aandacht aan deze Phabulous Phighter mogen gaan besteden. Persoonlijk ben ik van menig dat er toch wel een erg goed weerwoord zal moeten worden gegeven, want laten we nou eerlijk zijn: Hoeveel gevecht-toestellen zijn er welke 60 jaar operationele dienst achter hun naam hebben staan. Om nog maar te zwijgen over de vele records welke deze kist in het verleden heeft gezet en/of doorbroken...

Nou goed, we zullen nog even geduld moeten hebben voor wat betreft de toezegging van de mod's...

@ Timmie: Hmmm, een fraaie RoKAF kist is uiteraard altijd welkom ! Ik reken je bij deze voor het gemak dus ook maar "aan boord". :wink: Het zal me benieuwen of je voor de RoKAF F-4D van Academy zult gaan of wellicht voor de Hasegawa RoKAF F-4E... In het geval van de laatste optie, maar meteen ff in de stemming komen ? Doen we !!!

photo 425996
RoKAF F-4E 80-739, 17th TFW - 153rd TFS, Cheongju AB, South-Korea, 11-10-2008.

@ Dave: Sorry kerel... ENKEL EN ALLEEN F-4 PHANTOM II modellen. Het is immers de F-4 Phantom II welke 60 jaar operationele dienst op zijn naam gaat schrijven en niet allerlei aanverwante voorgangers... Uitgaande dat de "spel-regels" op pagina 1 al erg ruim zijn, moeten we natuurlijk wel ergens een grens trekken...

@ Luchtscout: Welkom dus ??? :lol: :lol: :lol:
Erg leuk te lezen dat je eveneens aansluit en het feit dat je dan ook nog de luxe hebt om uit diverse verschillende dozen te kunnen kiezen maakt het enkel nog maar leuker. Als je echt de smaak te pakken krijgt mag je uiteraard ook meerdere F-4's bouwen. :wink:

@ Ronny: Goed bezig kerel ! :wink: Niet vergeten om alles wel keurig netjes op de gevoelige plaat vast te leggen... Maak in dat geval dan ook maar direct een back-up bestandje (wat je uiteraard op een ander "medium" bewaart). Je zult zeer zeker niet de eerste zijn welke om de een of andere reden bestandjes verliest... Overigens niet te veel voorwerken... 8)

Afsluitend aan jullie allen reeds hartelijk dank voor julie reacties. We zijn stilletjes aan reeds over de helft van het benodigde aantal deelnemers. En dat alles in een weekje tijd. :wink: Schroom vooral niet om jullie persoonlijk contacten op het forum uit te dagen ! Ehhh, ik bedoel natuurlijk "vriendelijk uit te nodigen" !!! (Knevelen, stokslagen en overige lichte martel-praktijken zijn toegestaan !!! :lol: :lol: :lol: )

Het lijstje tot nu toe:
* Shujaa (tevens Mod.)
* Fokker Fan
* Stratus
* Prutser 332
* Timmie
* Luchtscout

* Silenoz (onder voorbehoud ?)
* PH-ADK (o.v. ?)
* Dave The Doctor (o.v. ?)


Gr. Ruud.

P.S.:
Aan alle overige brouwers...
Wees er van bewust dat je slecht 1 maal in je leven de kans zult krijgen om een dergelijk historisch moment middels een GB bij te wonen... Dat wil toch zeker geen van ons allen missen ? En wie van ons kan met zekerheid stellen dat we in de toekomst 70 jaar operationele dienst van de F-4 Phantom II mogen gaan vieren...???

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op wo 15 nov, 2017 2:55 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het inschrijven is inmiddels mogelijk zag ik. Ik heb me zojuist ingeschreven op het groepsbouw deel van de website. Ook ik heb afgelopen weekend alle PE, maskers, decals en natuurlijk de kit bij elkaar gesprokkeld en sta dus klaar in de startblokken. Wat dat betreft mag het 1 januari zijn van me! Hoewel ik dan meestel het meerendeel van de dag nodig heb om bij te komen :roll:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 18:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
OK , vandaag het eerste pakje mogen ontvangen ....

Nu de rest nog ,

photo 426506

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 19:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Mocht er interesse zijn, ik heb nog een paar 1/48 Phantoms ter overname, en paint masks voor een 1/72 en 1/48 IDF Phantoms.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Aangezien ik onder de rook van vlb Volkel woon en regelmatig een kijkje bij de start/landingsbaan neem omdat ik die herrieschoppers wel interessant vind wil ik ook wel mee doen. Tenminste als ik er ook een jaar over mag doen want ik kom nu nauwelijks aan mijn eendje toe :cry:

Ik was dan van plan om er één van de Blue Angels te maken. (iemand tips voor decals?) En weet iemand van jullie welk type kist ik daar het beste voor kan nemen (die te koop is) ik heb er namelijk 0,0 verstand van. Inmiddels gevonden het moet de F-4j zijn. Revell had hem maar kan hem daar niet (meer) vinden. Decals zijn te koop bij onder andere de Sprue Brothers.

Edwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Leuk idee! Ookal is dit niet mijn gewoonlijke [i]Genre[/i] lijkt het me zeer leuk om een modern toestel (let wel, met modern bedoel ik na WO2) te maken, en laat deze groepsbouw daar nu net om de hoek komen. Dat geeft me een mooi excuus! :brouw:

ik ga waarschijnlijk een Japans toestel maken, nog geen idee hoe en wat, ik ga eerst rustig inlezen. (wel 1/72 schaal anders kan k m niet kwijt :roll: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Tja, ondanks wat unfinished business wat ik eerst af wil hebben lijkt me dit wel een leuke GB, zeker als ie een jaartje mag duren wil ik het er wel op wagen.
Ieder geval een 1/72 F-4B besteld met wat los spul, dus het begin is er.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 nov, 2017 2:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Allemagies !!! Geweldige reacties mannen !

@ Volvotje:
Welkom aan boord Edwin ! :wink: Voor een Blue Angel heb je inderdaad een F-4J nodig. Hierbij je ruimschoots keuze uit diverse merken en diverse schalen. Een beknopt overzichtje:

1/72:
Fujimi, een beetje rudimentair maar wel met gravures.
Hasegawa, wat mij betreft de beste keuze maar tevens waarschijnlijk de duurste in aanschaf (eveneens gravures).
Revell (ex-Monogram), zeer zeker niet slecht maar wel een oude doos met opliggende belijning.
Academy, een gloednieuwe uitgave welke Hasegawa naar de kroon steekt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een Hasegawa doosje maar deze rakker zal ongetwijfeld minstens zoveel bouw-plezier opleveren. (eveneens gravures)

1/48:
Hasegawa, wederom (wat mij betreft) de beste keuze in deze schaal maar wederom aan de prijzige kant... Wel even goed opletten want er zijn "oude" & "nieuwe" edities in omloop. Beide zijn in de basis gelijk, met dat verschil dat de "oude editie" is uitgerust met opliggende belijning, terwijl de "nieuwe editie" is voorzien van gravures.
Academy, eveneens een gloednieuwe uitgave waarmee Hasegawa naar de kroon word gestoken. (eveneens gravures)
Italeri, een ex-ESCI uitgave. Erg rudimentair maar wel uitgerust met gravures.
Monogram, een oude doos met opliggende belijning. Desondanks wel erg leuk om te bouwen.

1/32:
Tamiya, het vlaggeschip onder de F-4's. Een prachtige doos met als grote nadeel het prijskaartje. Daarnaast zitten er helaas aardig wat foutjes in deze rakker en zul je behoorlijk aan de bak moeten om het een en ander te corrigeren.
Revell, een erg oude doos uit de jaren 60/70. Als je echt van een ZEER GROTE UITDAGING houdt dan is dit je keuze. In de basis worden een aantal onderdelen geleverd welke ruwweg van enige vorm zijn voorzien... Om hier iets toonbaars van te maken zal er veel bloed - zweet & tranen vloeien...

@ Rick97:
Eveneens welkom aan boord en erg leuk dat je hebt besloten om gedurende deze GB eens iets anders te gaan bouwen dan je ge-ijkte genre. Erg bewonderingswaardig ! :wink: Zoals op de eerste pagina te lezen is, zijn alle schalen toegestaan en dus is ook de "gentlemen's scale" van harte welkom. Voor wat betreft een JASDF Spook heeft Hasegawa een paar leuke dozen van onder andere een F-4EJ, F-4EJ "KAI" en een RF-4E

@ Snafu:
En ook voor jou geldt uiteraard "van harte welkom" Gerard ! Erg leuk dat je ondanks een aantal lopende projecten toch instapt. :wink:
En dan ook nog met een fraaie F-4B. :wink: Ongetwijfeld een USN-bak en het zal me benieuwen welk VF-nummertje er gaat verschijnen...

@ Dave:
Geweldig mooi aanbod kerel ! :wink: Wellicht kun je de spulletjes in de sectie "aangeboden" plaatsen ? Hopelijk stap je zelf ook nog in met een exemplaar... :brouw:

@ Stratus: goed bezig buddy. Je hebt er duidelijk erg veel zin in. :wink:

@ Fokkerfan: WOW, dat is erg goed nieuws. Ik had het zelf nog niet gezien... :oops:

Het lijstje tot nu toe:
* Shujaa (tevens Mod.)
* Fokker Fan
* Stratus
* Prutser 332
* Timmie
* Luchtscout
* Volvotje
* Rick97
* Snafu

* Silenoz (onder voorbehoud ?)
* PH-ADK (o.v. ?)
* Dave The Doctor (o.v. ?)


Formeel staat de teller daarmee dus op 9 en als de heren welke zich momenteel "onder voorbehoud" hebben aangemeld ook nog over de streep kunnen worden getrokken, dan zijn we mogelijkerwijs helemaal rond om er een leuk Spoken-Feestje van te gaan maken !!!

Zoals Fokkerfan reeds aangaf is het concept formeel geaccepteerd en kan een ieder zich inschrijven.
Ga daarvoor even naar de navolgende pagina:


https://modelbrouwers.nl/group-builds/p ... oms-at-60/

Vul links-bovenin je project in, in het vak onder "Naam Model".
Ik heb hier "SHOWTIME 100", F-4J Phantom II, Tamiya 1/32 ingevoerd.

Laat het vak onder "Topic" leeg !!!

Vervolgens klik je op "bevestig!". Daarna verschijnt je naam op de lijst en ben je formeel geinterreseerd/deelnemer.


En wat mag er dan van mij als mod worden verwacht ?
Uiteraard mijn bijdrage welke zal bestaan uit een Tamiya F-4J. Deze rakker zal mijn "hoofdgerecht" vormen en de meeste aandacht krijgen. Daarnaast hoop ik tevens nog een aantal bijgerechten te kunnen serveren. Hoog tijd om mijn F-4 collectie maar eens in elkaar te gaan plakken. :lol:

Verder zal ik mijn best doen om de GB met leuke zaken aan te kleden. Zo hoop ik een overzichtje te plaatsen van alle verschillende F-4's, alsmede hun gebruikers. Mogelijkerwijs zal ik tevens een sectie "wetenswaardigheden" inkleden waar ik wat meer over de Phantom zal trachten te vertellen. Een kopje "geschiedenis" mag uiteraard ook niet ontbreken.

Om de motivatie op peil te houden, zit ik te denken aan een foto-gallery waarbij ik hoofdzakelijk gebruik hoop te maken van eigen materiaal. Hetzij zelf gezapt, hetzij middels correspondentie verkregen. Ik kan jullie reeds verklappen dat daar vast & zeker een paar leuke plaatjes tussen zitten. Ze zullen echter wel met "vervelende lettertjes" worden opgefleurd in een poging om "internet diefstal" tegen te gaan... Daarnaast zal ik jullie allen gedurende de GB blijven motiveren om aandacht aan je project te besteden. We kennen het allemaal: een ieder gaat dol-enthousiast van start en na 2 maanden bloed een project dood. Ik zal mijn best doen om dat te voorkomen en jullie op vriendelijke wijze te motiveren. Een kleine tip vooraf is om een klein plan van aanpak samen te stellen:
1) Bestudeer je bouwdoos uitvoerig.
2) Deel je project in secties op en werk die stap voor stap af. (cockpit, romp, vleugels, zoef- & plof- geweld, losse flodders zoals het landingsgestel en dergelijke)
3) Neem per bouwstap/bouwsectie rustig de tijd om het gewenste resultaat te behalen
4) Last but not least...: VRAAG !!! Kom je ergens ff niet uit, stel dan gerust je vragen in je topic. Er zijn genoeg getalenteerde bouwers op het forum en zelfs "niet deelnemers" zullen zeer zeker hun steentje bijdragen met het aanreiken van tip's.

Gr. Ruud.

P.S.:
Ongelooflijk wat ik hier mag aanschouwen. In slechts een weekje tijd (en slechts 3 pagina's verder...), 9 dol-enthousiaste deelnemers en dat alles voor een single-type GB.
Een klein stemmetje in mijn hoofd vraagt zich af of dit ooit eerder is gebeurd... Anyhoe: super leuk om te ervaren en jullie reeds allen bedankt voor de enthousiaste reacties !!! :wink: :brouw:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 nov, 2017 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het schiet al op, al 8 inschrijvingen. Ook ik zal me in eerste instantie op het hoofdgerecht richten, maar aangezien ik nogal een toetjesmens ben, zal er vast nog wel een dessert na komen en misschien nog wel een digestief :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 nov, 2017 19:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Zo, net bij Aviation store de Academy 1/48 besteld inc decals. Maar wat kun je er een leuke spulletjes bij kopen zeg, toch maar eens over denken om er wat PE van de cockpit bij te doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement