Ruudje let ff niet op en het is weer een drukte van jawelste binnen dit topic...
@ MarkOh:
Met een toet zo rood als een rijp tomaatje, heet ik je vol schaamte van harte welkom bij deze BB MarkOh !!!

Mijn schaamte is daarbij twee-ledig:
1) Ik ben helemaal vergeten om jou even persoonlijk (middels) PB te benaderen...
2) Ik herrinner me ineens een Mig-23 projectje waar ik je min of meer voor had "gestrikt" en wat nagenoeg helemaal is stil gevallen...

Eerst valt de zaak (om legitieme redenen) bij Danny stil en vervolgens is er binnen mijn Mig-23 topic eveneens geen spoor van vordering te bespeuren... (Ook aan mijn zijde enige "legitieme" redenen...) Mijn drie-dubbele oprechte verontschuldigingen maatje, maar ik hoop dat ik het gedurende deze BB in 2018 helemaal goed kan maken.
Niet enkel van harte welkom, maar tevens super-de-puper dat je dan ook nog ff met een geweldig fraaie
Indiana ANG Special komt aanwaaien.
LEKKER !!! 
Wil je je (voor de formaliteit) ook nog even onder het tab-blad "GROEPSBOUWEN" (rechts- bovenin) aanmelden ?! BVD !
@ Rick97:
Kort & Krachtig:
SUPER-LEKKER !!!Voor wat het bewuste kleurtje betreft heb ik even snel gekeken en zag daarbij dat Hasegawa je weer eens een pleziertje doet met een geweldige meng-verhouding tussen twee kleuren...

Mijn beste advies is om de aanbeveling van Hasegawa op te volgen. Daarmee zou je de meest realistische kleur moeten kunnen verkrijgen. Een "Tip van Flip" voor een ider die mogelijkerwijs problemen heeft om dergelijke meng-verhoudingen te realiseren:
1) Je kunt "druppels-gewijs" werken. Met een meng-verhouding van 70%A - 30 %B neem je dan 70 druppels "A" en mengt die met 30 druppels "B".
2) Je kunt echter eveneens op gewicht mengen...!!! In dat geval meng je bijvoorbeeld 0.7Gr "A" met 0.3Gr "B". Om daar erg nauwkeurig mee te kunnen werken beveel ik een ieder het gebruik van een "juweliers-weegschaaltje" aan welke gewichten tot in 100ste van grammen weergeeft. Het vergt even wat vaardigheid maar werkt als een tiere-lier.

@ Volvotje:
Reeds diverse tip's & truc's, alsmede aanbevelingen voor wat betreft je vraag naar
primer. Wanneer je gebruik gaat maken van een "kant & klare" spuitbus, dan adviseer ik je om daarmee eerst op een stukje karton te oefenen. Het vergt een net iets andere stijl/vaardigheid dan spuiten met een
airbrush. Je kunt eveneens overwegen om de "kant & klare" spuitbus-
primer te "
de-canten". Daarbij spuit je de primer eerst in een bakje en laat dit vervolgens goed uitdampen (+/- 6 uur) om het drijfgas te verwijderen. Eenmaal uitgedampt kun je de primer (desgewenst) verdunnen en middels een airbrush aanbrengen...
Afsluitend aan u allen:
Het zal de komende week erg stil worden betreffende reacties mijnerzijds. Ruudje heeft nog een "sh*tload" aan zaken welke ik graag in orde wens te maken en het is alweer bijna december...
Daarnaast zullen de mod's even de tijd moeten hebben om de BB te publiceren dus ik verkies om mezelf even "af te sluiten" en de komende week als een dolle aan het werk te gaan.
(Het werken in "verschoven diensten" heeft tevens zo af & toe z'n nadelen...)
Kwebbel onderling lekker rustig verder zonder mijn aanwezigheid en ik hoop spoedig weer in de lijn te zijn.
Gr. Ruud.