Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Shujaa schreef:
@ Fokkerfan:
Je idee is me niet helemaal duidelijk. :oops: Bedoel je wellicht om het verslag te beginnen met een aantal foto's van de sprue's (gietramen) van een bepaalde doos ?


Hoi Ruud,

Excuses voor de onduidelijk uitleg. Ik zal het proberen te verduidelijken.

Omdat het groepsbouw van één type betreft ben ik wel geïnteresseerd in de kits die er op de markt zijn van de Phantom II. Als ik op marktplaats op trefwoord "phantom" zoek, dan vind ik vele bouwdozen, maar sommigen hebben hetzelfde plastic in de doos waardoor ik door de bomen het bos niet zie. Een overzichtje daarvan kan potentiële kandidaten voor deze groepsbouw helpen een keuze te maken als ze weten welk plastic er in de doos zit. Dit kan per merk of per schaal of iets in die richting. Zoals je wellicht weet is het plastic van de 1/48 Eduard kit hetzelfde als dat van de Academy kit. Een apart topic dus.

Maar misschien is dit overbodig hoor. Het is slechts een idee en misschien leuk voor de Phanom Phans zoals jij om eens te zien hoeveel uitgaves er van dit vliegtuig zijn.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Op Scalemates is al veel informatie te vinden over verschillende kits.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
http://www.scalemates.com

P.S. Iemand was mij net voor :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Ahhh, I see Ingmar. :wink:

Het idee is inderdaad wel leuk maar er zit wel een addertje onder het gras...
Zoals reeds is aangegeven zijn er reeds diverse sites waar erg veel op terug te vinden is. Daarnaast zijn er door de jaren heen erg veel kits op de markt gebracht waardoor het samenstellen van een dergelijk "lijstje" een behoorlijk tijdrovende onderneming is... En we moeten uiteraard ook nog wat tijd over houden om daadwerkelijk te bouwen. :lol: Desondanks zal ik je idee meenemen bij het opbouwen van de GB-structuur. Als er door meerdere brouwers behoefte aan is, dan kunnen we zeer zeker ergens een "mapje" aanmaken waarin een ieder zijn bijdrage kan doen. "Vele handen maken licht werk", zeg maar. :wink:

Tevens een warm welkom aan onze eerste twee "gluurders". :lol:

@ Aorntman & Plasticprutser Peter:
Leuk dat jullie even langs wippen en, nog veel belangrijker, hartelijk dank voor jullie input/reactie. Jullie intresse word erg op prijs gesteld en ik hoop dat jullie de diverse deelnemers gedurende hun bouw-avontuur eveneens van tijd tot tijd zullen ondersteunen met opbouwende kritiek en tip's & truc's ! Mocht het gaandeweg bij jullie eveneens beginnen te kriebelen, vergeet dan vooral niet om in te stappen in deze GB. :wink:

Afsluitend aan alle bouwers, gluurders en overig Modelbrouwers-getijsem:
Laten we er een mooi feestje van maken waarbij er (hopelijk) niet alleen erg veel Phantoms zullen worden gebouwd, maar waarbij eveneens een ieder zich welkom & gewaardeerd voelt. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 15:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Dank je voor je welkom, Ruud. Ik moet zeggen dat jouw enthousiasme aanstekelijk werkt. :wink:
Als herintreder die wel van alles wil gaan bouwen, stap ik toch nog maar even niet in. Ik ga het echter aandachtig volgen, dus misschien ga ik ooit nog eens met een Phantom aan de slag. Mijn eerste idee zou een Wolfhound versie zijn, dus dat die al in de GB zit, ga ik met extra aandacht volgen.

Keep up the good work. :)

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Die wolfhound kist is nog onder voorbehoud :arrow:

Maar eerlijk is eerlijk ik krijg er wel steeds meer zin in. Mocht ik in de buurt komen van de 1/144 F4-E van erikztm dan ben ik een blij man. De decals worden het lastigst van het hele verhaal, maar kennelijk is er een manier, Erik heeft ze ook. Wel heb ik al een sheet met net zoveel stencilling als voor een 1/48 model voor een F4-E, dat zit wel goed.

Moet je zien wat een leuk modelletje:

photo 426733

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 nov, 2017 23:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Dit is wel erg aanstekelijk! normaal ben ik niet zo Pumped Up voor een groepsbouw. maar door al dit enthousiasme ben ik al helemaal in de spirit :lol: .

Aangezien ik nooit moderne kisten bouw moet deze wel bijzonder gaan worden en moet deze mij wel aanspreken! dus een saaie grijze of iets met camouflage is niet mijn ding. DUSSSS.... dat betekende dat ik eens door moest gaan zoeken naar iets speciaal. en daar komen de eisen 1/72 en Japans bij. Dus even wat opgezocht en dan blijken er toch heel wat opvallende kits te zijn.

specials en anniversary kits zijn veel voorkomend en dat lijkt mij wel wat! Ook valt er een nogal vreemde kist te krijgen. Een kist met een speciale Anime skin namelijk van The idol Master. Ik moet toegeven, deze valt echt wel op! :lol:

Maar mijn oog viel op de onderstaande kist, nog niet in huis dus ik moet hem nog bestellen! (wellicht kijk ik eerst nog even rond op de ESM)
Hoogst waarschijnlijk ga ik dus meedoen met deze kist!
photo 426734

kan haast niet meer wachten! Dat enthousiasme gaat nu dus terug in de Zero's!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 0:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Amaiiiii , die blauwe versie is TOP ... laat U maar es goed gaan zou ik zeggen ...

------------------------------------------------------------------------------------------

OK, ik ben er ook klaar voor , alles is binnen .... ;-)

photo 426735

photo 426736

photo 426737

photo 426738

photo 426739

Als ik dit alles een beetje mooi in mekaar krijg gedurende volgend jaar dan ben ik een zeer blij mens ...

Lets Rock and Rollllllll ...

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hallo mannen,

Ruudje is weer thuis van een late dienst en heeft zijn fanmail reeds verwerkt. Ditmaal 0,0 PB's, dus dat ging lekker snel deze keer... :lol:

@ Aorntman:
Als herintreder ben je van harte welkom !!! Uiteraard is het mijn wens dat er gedurende deze GB door een ieder een doosje volledig zal worden (af-) gebouwd, maar de ervaring leert dat dat zelden/nooit gebeurd... Links & rechts heb ik reeds diverse complimentjes mogen ontvangen betreffende mijn enthousiasme (dank aan u allen :wink: ). Gedurende de GB zal ik dan ook mijn uiterste best (blijven) doen om een ieder gemotiveerd te houden en iedereen over de eindstreep te trekken. Stap dus gerust in kerel en bedenk dat "entousiast meedoen" wat mij betreft voorop staat. Ik ben ervan overtuigd dat een ieder de eindstreep zal gaan halen en als de looptijd van 1 jaar zal worden goedgekeurd moet dat zeer zeker mogelijk zijn, toch...??? Denk er nog maar even rustig over na. :wink:

@ PH-ADK:
Het zou super-tof zijn als je besluit om toch in te stappen... Voor wat betreft decals in de schaal 1/144 kan ik je helaas niet helpen maar ik kan je wel van een aantal scans voorzien van decals in een grotere schaal (1/48) die zou je dan zelf kunnen verkleinen en printen. :wink: Ook voor jou: denk er nog even rustig over na. :wink:

@ Rick97:
Meedoen met een JASDF-bak vond ik al geweldig maar je keuze voor deze fraaie 301 Hikotai anni-kist is helemaal subliem !!! ERG VET !!!

@ Stratus:
Dat ziet er eveneens toppie uit en het ziet er naar uit dat mijn enthousiasme dus niet eenzijdig is. :lol: Reeds nu al de eerste teaser-pic's. Goed man !!!

Huishoudelijke boodschappen:
Dit weekend wil ik even contact opnemen met NEMMY (omdat ik hem als Mod in deze sectie zie staan) en hem verzoeken "groen licht" voor de GB te geven. Voor wat betreft het aantal deelnemers zitten we in ieder geval goed. Een ander argument zal zijn dat, volledig 2018 het jubileum-jaar van deze kist zal zijn en dus een evenredige looptijd in dit geval op z'n plaats is. Verder zitten er een aantal "uitdagende" projecten tussen welke wat mij betreft zeer zeker een bouwtijd van een jaar mogen krijgen. En tot slot (en ik blijf me daarover verbazen !!!): Jullie hebben toch maar eventjes fijntjes in 6 dagen tijd een "front" gevormd om het minimaal benodigde aantal deelnemers te vormen en als we naar het lijstje kijken dan zitten we daar zelfs boven !!! :wink: (En dan noemen jullie mij enthousiast... :lol: :lol: :lol: )

Als er daadwerkelijk groen licht word gegeven, dan zal ik vragen om deze GB zo spoedig mogelijk toegankelijk te maken. Als dat eenmaal is gerealiseerd dan kan ik gaan beginnen met het inrichten van een aantal zaken. Vervolgens kan de voorpret beginnen en kan een ieder zijn project reeds plaatsen. Daarbij kunnen dan reeds foto's worden getoond van je entry, eventueel aanvullende After Market spulletjes, en kunnen er eventueel al wat tip's& truc's worden uitgewisseld.

Voor wat betreft het inrichten van de GB vraag ik echter wel om enige coulance... Het is immers de eerste keer dat ik een GB organiseer en heb helemaal geen ervaring betreffende "hoe" te acteren als mod van een GB. Desondanks weet ik zeker dat een leuk festijn zal gaan worden en met jullie enthousiasme, toewijding en hulp moet dat allemaal helemaal goed gaan komen. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Formeel accorderingsverzoekje middel PB-tje verstuurd. "Fingers crossed...!!!"

Hallo NEMMY,

middels dit PB-tje wens ik graag even contact met je te leggen betreffende "onderwerp".

Ongeveer een weekje geleden heb ik een voorstel gedaan om een Phabulous Phantom GB te houden. De aanleiding hiervoor is dat dit toestel in 2018 z'n 60ste "verjaardag" in operationele dienst zal gaan vieren. In slecht 6 (!!!) dagen tijd hebben er maar liefst 12 enthousiaste medebrouwers gereageerd en een toezegging gedaan...

In principe zou deze GB normaliter dus kunnen worden goedgekeurd, maar als je mijn voorstel even doorleest dan zul je zien dat ik een looptijd van 1 jaar voor deze GB vraag.


https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 37&t=50195

Hiervoor zijn een aantal redenen:
1) Het jubileum-jaar van de F-4 Phantom zal gedurende heel 2018 worden gevierd. Het lijkt me dan ook toepasselijk om de looptijd van de GB daaraan gelijk te houden.
2) Meerdere deelnemers zijn dermate enthousiast geworden dat een aantal van hun een redelijk tijdrovend project voor ogen hebben. Dergelijk grote projecten zijn met een reguliere looptijd van 6 maanden enkel onder grote druk te realiseren. Wat mij betreft moet modelbouw immer als zijnde "plezierig" worden ervaren en met een looptijd van een jaar kunnen dus ook deze deelnemers in alle rust hun kunsten vertonen.
3) "Vakanties". Vaak zie ik het argument terug komen dat een GB niet in een persoonlijk agenda past vanwege een geplande vakantie gedurende de looptijd van de GB. Door een looptijd van 1 jaar te accorderen, kan een ieder in alle rust aan zijn project werken en daarnaast eveneens de (broodnodige) aandacht aan de reguliere prive-zaken des levens schenken. :wink:
4) Last, but not least...!!! Ik heb tussentijds een aantal leuke reacties mogen ontvangen betreffende mijn enthousiasme. Als je de tijd hebt om de reacties in mijn voorstel even te lezen, zul je echter zien dat de reacties van de beoogde deelnemers niet minder enthousiast zijn. Het zou wel erg jammer zijn als ik (we) die broeders teleur moeten stellen...

Ik zou het erg op prijs stellen indien deze GB groen licht mag krijgen. Verder zou het erg fijn zijn indien de GB dan zo spoedig mogelijk op de agenda word geplaatst en toegankelijk kan worden gemaakt. In dat geval kan ik direct aan de slag met de voorbereidende zaken welke ik mezelf als Mod heb voorgenomen/opgelegd. Ik hoop spoedig iets (positiefs) van je te mogen horen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement