Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 21:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Afhankelijk van wanneer te beginnen en hoeveel tijd we krijgen heb ik zeker interesse.
Ik heb een stuk of 5 Spookjes liggen, en met de nieuwe Airfix in aantocht gaat er zeker nog 1 bij komen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Geweldig Dave ! :wink:
Ook als het geen officiele GB gaat worden dan zal ik 2018 vullen met F-4 builds. Ik heb tussentijds begrepen dat zowel Hanzl, alsmede Ronny bezig zijn om hun spulletjes klaar te leggen en ik neem aan dat ook zij in dat geval gewoon lekker meebrouwen. Wat dat betreft kun je in dat geval dus eveneens gewoon lekker meebrouwen. De nieuwe AIRFIX-editie zal zeer zeker een leuke aanvulling vormen omdat ik daar nog geen uitvoerig verslag van heb gezien...

In geval van een officiele GB staan alle verslagen lekker handig bij elkaar maar als dat niet mogelijk blijkt te zijn, dan brouwen we toch gezellig de reguliere sectie vol met F-4's... :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Het idee is te gek. Wel heb ik nog een heleboel onafgebouwde kits op de plank liggen. Maar als de bouw een jaar kan duren zou het wel is een ja kunnen worden. Ik twijfel dus nog. En ik weet zo ongeveer niets van phantoms af en vind het maar een ingewikkeld ding waarbij ik geen verschil zie tussen de een of de ander. Maar er moet natuurlijk wel een kist van het 32e in de kast dus dit is een mooie aangelegenheid om mezelph in de phabulous phantom te pherdiepen.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 2:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Leuk te lezen dat je je (onder voorbehoud ?) aanmeldt Lex. :wink:

De "kracht" van de GB zal liggen in het feit dat de GB een vol jaar zal duren. Reden daarvoor is uiteraard dat 2018 een jubileum-jaar zal zijn voor deze elegante dame. Maar er zijn meerdere redenen aan te dragen...

1.) Uiteraard word deze mijlpaal gedurende het hele jaar 2018 behaalt en dus is een bouwtijd van een jaar wat mij betreft uitermate gepast.
2.) Veel GB's worden geplaagd door het feit dat ze slechts 6 maanden van periode A tot periode B lopen. Daarbij zijn er gedurende de vastgestelde periode voor elke individuele bouwer wel zaken in het dagelijkse leven gaande, welke deelname niet mogelijk maken. Vakanties is daar bijvoorbeeld eentje van waarbij de een aan het begin van het jaar vakantie geniet, de ander in het midden van het jaar en weer een ander pas aan het eind van het jaar een welverdiende break neemt. Met een looptijd van een jaar kan een ieder wel ergens een tijdspanne inplannen om met zijn/haar project deel te nemen.
3.) Om een waar eerbetoon te kunnen bouwen zullen een aantal bouwers mogelijk wat meer tijd in hun project willen steken. Het mag duidelijk zijn dat een dure TAMIYA F-4 in de schaal 1/32 eveneens een aantal aanvullende goodies verdient, en een dergelijk "projectje" schroef je nu eenmaal niet ff in 3 a 6 maanden in elkaar...

Voor wat betreft het gebrek aan kennis hoef je je geen zorgen te maken. Ik meen redelijk op de hoogte te zijn voor wat betreft de F-4 Phantom en uiteraard zal ik een ieder graag met raad bijstaan. Daarnaast ben ik voornemens om een aantal vaste "snuffel-secties" in te richten waar tal van zaken kunnen worden gelezen. Verder heerst er hier op het forum tevens erg veel kennis bij overige brouwers en ik ben ervan overtuigd dat velen genegen zijn om enige kennis te delen.

Verder staat het wat mij betreft een ieder vrij om reeds nu al een start te maken met zijn/haar beoogde project. Zo zou je bijvoorbeeld reeds de diverse onderdelen schoon kunnen maken wanneer je daar een avondje/weekendje tijd voor hebt. Op die manier kun je je dan gedurende de GB volledig concentreren op het daadwerkelijk bouwen van het model. :wink:

Laten we hopen dat we er met z'n allen een mooi eerbetoon van kunnen maken...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 11:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Ook onder voorbehoud, maar ik heb er nog 1-tje liggen op 1/48 om een IRIAAF versie te maken... Waarschijnlijk OOB, maar dat zien we terzijnertijd wel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hallo Sil,

geweldig leuk dat je je eveneens aanmeldt. Als de bouwtijd van een jaar daadwerkelijk in dit "uitzonderlijk geval" wordt goedgekeurd, dan moet het zeker mogelijk zijn om voor een ieder zeker 1 spook te kunnen bouwen. Een fraaie Iraanse Phantom zal daarbij zeer zeker een mooie bijdrage zijn !

Ik hoop dat er spoedig een "officiele intekenlijst" kan worden gepubliceerd en hoop dat ook alle brouwers welke de intentie hebben om een Spook te bouwen zich dan zullen inschrijven. :wink:
In realiteit zijn er ruim 5000 Phantoms gebouwd. Nu zullen we dat met een GB niet gaan halen maar 10 enthousiaste deelnemers moet toch zeker wel gaan lukken...???!!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat een mooi idee. Mijn wens is ook ooit eens een spookje in de vitrine te kunnen zetten. Nu heb ik nog een rokaf versie liggen. Dus een beter excus om die te brouwen krijg ik niet. :brouw: zeker niet als we een jaar ervoor krijgen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 21:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Alleen een Phantom II? want ik heb ook nog een serie I ergens liggen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Ik heb ook nog wel wat prachtige Phantoms liggen die er komend jaar aan gaan geloven. Count me in! (Welke precies moet ik nog rustig uitzoeken haha)

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2017 0:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 jan, 2014 19:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Lanklaar
Ja , klopt , alle PHANTOM 1/32 parts zijn reeds onderweg ... ;-)

Deze week zal ik al een deel hebben of misschien al alles.

Ik ga volgend jaar enkel en alleen de Phantom brouwen , alles gaat schuiven voor deze kist ... ;-) Plastic vergaat toch niet zo snel hê als het in de kast ligt.
Enkel de F16 gaat af zijn dit jaar , de F35 1/32 , de MIG 1/72 en de TORNADO van REVELL 1/48 zullen ON HOLD worden gezet.

Ik ga ook reeds beginnen met alle delen waarvan ik zeker weet dat het goed gaat tegen mekaar te lijmen en op te schonen zoals de weapons , dan heb ik een klein beetje voorsprong als we echt van start gaan in 2018 .

Ik zit in de opwarmingsfase , en ben er klaar voor , Ohhh ja , juist het DACO boek nog bestellen voor de Phantom van binnen en van buiten goed te verkennen , dit is tevens ook voorbereidend werk .

Grtz
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement