Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de tijd, moeite en wederom je enthousiasme dat je er in stopt Ruud. Laten we dat vasthouden en zeker van mij kan je op coulance rekenen m.b.t. het modereren! Ook dat lijkt me een helse klus en dan daarnaast nog zo’n spook met verlichting etc. in elkaar knutselen, daar neem ik mijn petje voor af.

Nu maar afwachten...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Gisteren bij thuiskomst een aangename verassing gehad. De Academy F-4J was aan komen fladderen samen met de decals van de Blue Angels.

photo 426748

photo 426750


@Ruud
Jij ook bedankt voor je advies. Het is de bedoeling dat hij op een stukje asfalt geparkeerd komt te staan dus een wheelbay set heeft inderdaad weinig toevoeging, net zo min als de air brakes. Ik heb wel wat updates voor de cockpit besteld omdat ik die open laat.

https://www.aviationmegastore.com/?acti ... art=129637

https://www.aviationmegastore.com/?acti ... art=129636

Ik denk dat ik hiermee meer dan genoeg uitdaging heb. Ik heb al wel wat met PE gespeeld maar niet dusdanig veel dat het me heel makkelijk afgaat. Nu alleen nog even de juiste kleur blauw vinden en wat andere kleurtjes die nodig zijn en dan is mijn pretpakket compleet.

Groetjes Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 15:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
ph-adk schreef:
Die wolfhound kist is nog onder voorbehoud :arrow:

Maar eerlijk is eerlijk ik krijg er wel steeds meer zin in. Mocht ik in de buurt komen van de 1/144 F4-E van erikztm dan ben ik een blij man. De decals worden het lastigst van het hele verhaal, maar kennelijk is er een manier, Erik heeft ze ook. Wel heb ik al een sheet met net zoveel stencilling als voor een 1/48 model voor een F4-E, dat zit wel goed.

Moet je zien wat een leuk modelletje:

photo 426733

Wat een plaatje :)
Dat erikztm blijkbaar die al eerder heeft gebouwd, maakt dat ik mij iets minder bezwaart voel om met hetzelfde idee aan de gang te gaan als een andere GB deelnemer. Ik hoop dat jij dat ook niet vervelend zou vinden. Anders zoek ik toch iets anders als uitgangspunt.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Medestrijders:

Wederom hartelijk dank voor jullie reacties en tevens erg leuk om te zien dat jullie reeds goed aan het shoppen zijn (geweest) om de benodigde spulletjes te vergaren. En dat alles terwijl de GB nog niet eens formeel is goedgekeurd... 8) Daarmee ga ik er van uit dat er gedurende 2018 een fiks aantal Phabulous Phantom verslagen op MB zullen verschijnen, ongeacht het besluit van de Mod's. :wink:

Tussentijds heb ik een PB-tje gericht aan NEMMY en vandaag heb ik een antwoordje mogen ontvangen. Deze GB was reeds onder de aandacht bij de Mod's en zij zijn zich tussentijds aan het beraden voor wat betreft de goedkeuring. OK, formeel dus nog geen groen licht maar wat mij betreft toch een klein beetje positief. Wellicht een mooi momentje om deze heren een dikke pluim te overhandigen !!!

We weten immers allemaal dat er nogal wat tijd gaat zitten om een modelletje in elkaar te schroeven. Maken we daar dan ook nog een verslagje bij, dan hebben we vaak dubbel zoveel tijd voor nodig. Met mijn eerste poging om een GB op te zetten (& te leiden), ben ik er al snel achter gekomen dat daar nog meer tijd in gaat zitten... Maar wat te denken van deze heren (de mod's) welke achter de schermen deze site runnen...? We zien ze nooit, horen ze zelden maar ze brengen wel (dagelijks) de moed op om alles in goede banen te leiden...!!!

"Heren, ongeacht uw besluit: CHAPEAU !!!" :wink: :brouw:

@ Fokkerfan:
Dank kerel ! :wink:
Het is inderdaad een behoorlijke klus maar wel erg leuk om te doen. Jullie complimenteren mij veelvuldig betreffende mijn enthousiasme maar ik kan jullie verzekeren dat jullie reacties mij even-zo-veel energie geven ! Sinds jaar & dag volg ik diverse fora en door de jaren heen zie ik een minder positieve tendens ontstaan:

* Fabrikanten / modellen welke door de mangel worden gehaald
* "Mieren-copulatie" (in de woorden van P332) over de kleinste foutjes welke worden gemaakt
* Bouw-broeders welke het ogenschijnlijk noodzakelijk vinden om hun onenigheid op een forum te moeten uitvechten
* Etc., etc..

Mensen - kinderen toch, het lijkt wel of velen vergeten dat het "slechts" een hobby is waarbij het de bedoeling is dat we er plezier aan beleven. En wat te denken van bouw-broeders die zich bezig houden met deze hobby terwijl ze een "handicap" hebben...? Ik ken bouwers die bijvoorbeeld kleuren-blind zijn. Nou, ga er dan maar eens aan staan om de juiste kleurtjes bij elkaar te sprokkelen... :lol: Verder schijnt het tegenwoordig een must te zijn om een model helemaal te verbouwen of vol te stouwen met After Market spulletjes. Heren, ik verzeker u dat het "perfect" OOB bouwen van een modelletje al een hele klus is !!!

Nou goed, ik zou nog wel even door kunnen gaan maar de strekking van het verhaal is:

NO PRESSURE - ENJOY & HAVE FUN, en bovenal: LEKKER BOUWEN !!!

@ Volvotje:
Machtig mooi doosje heb je daar. Tevens leuk te lezen dat je een besluit hebt kunnen maken voor wat betreft het "opsmukspul" dat je wenst te gaan gebruiken. Het werken met PE vergt inderdaad enige vaardigheid maar wees gerust, gedurende het bouwen kan ik daar wel een paar handige tip's & truc's over delen. :wink: Tussentijds heb ik tevens een F-4 laddertje voor je opgesnuffeld. Zoals reeds aangegeven gebruikten de Blues (voor zover ik weet) meestal de on-board ladder maar wat belet je om daar vanaf te wijken...? Schilder het bul geel en het zal zeer zeker een leuke aanvulling zijn. :wink: Stuur even je adres per PB naar me toe en dan doe ik het spul op de post. Als je de markings van VF-84 verder niet gaat gebruiken, dan heb ik daar wel intresse in... :wink:

Ik heb tevens even snel naar de B-A verf gesnuffeld. Als het goed is zou dit FS15050 moeten zijn. Hiervoor zou je de navolgende verf kunnen gebruiken:

* Mr. Hobby / Mr. Color 328
* Testors Model Master 4687

@ Aorntman:
Ik lees daar een positieve twijfel dat je er wellicht toch over zit te denken om met een 32ste Phantom in te stappen...?!?!?! :D
Twijfel niet langer en gewoon doen ! :wink: Geen enkel bezwaar dat er meerder 32ste Spoken worden gebouwd. Het zal je ongetwijfeld zijn opgevallen dat een aantal bouwers voor de Tamiya F-4 in de schaal 1/32 hebben gekozen. "Lekker saai..." Nou, mooi niet !!! Elke bouwer bouwt anders, gebruikt andere technieken en loopt tegen andere uitdagingen aan. Persoonlijk vindt ik het juist leuk om te zien hoe een ieder daar individueel mee om gaat. En laten we eerlijk zijn, als het model eenmaal is gebouwd dan staat er bij iedereen een Phantom op de plank. Eveneens lekker saai... Allemaal Phantoms... ECH NIE !!! :lol: :lol: :lol:

Kortom: een extra F-4E van "The Queen's Own" is van harte welkom !!!

"Resistance is futile..." SIGN UP & JOIN !!! :lol: :lol: :lol:

Goed mannen, we zijn weer helemaal bij-gebabbeld. Ik sluit af met:

VOL VERWACHTING KLOPT ON HART...

(Het is tenslotte toch bijna December.)

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2017 22:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik heb nog wat zacht geprijsde 1/72 spookjes toegevoegd! Doet er je voordeel mee! :wink:

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 0:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Aorntman schreef:
..dat ik mij iets minder bezwaart voel om met hetzelfde idee aan de gang te gaan als een andere GB deelnemer. Ik hoop dat jij dat ook niet vervelend zou vinden.


Wie vind dat aorntman nu wel een wolfhound moet bouwen mag z'n hand opsteken. Ik! Nee even zonder gekheid, alsof ik het alleenrecht heb op een Soesterbergs-spook. Daarbij weet ik nog steeds niet of ik mee ga doen, eerst maar is kijken hoe de light-groepsbouw gaat. (trouwens, hebben jullie die groepsbouw al gezien? https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... 9&start=40 Er kunnen altijd nog wat deelnemers bij. Wie wil er nou geen cessna'tje als tegenwicht voor alle B-17's en F-16's in de kast, dit is het moment. Zelf Ruud doet mee! Geen belachelijk lange bouw van een jaar maar gewoon 6 maandjes. Dit kan wel eens de leukste groepsbouw van het jaar worden.)

Bedankt voor je aanbod Ruud, maar het printen is juist het gedeelte wat ik niet zie zitten met de witte decals. Maar ik ga mijn vraag wel uitzetten op een 1/144 forum (ja die zijn er, klein maar fijn) En Erik is benaderen.

Voor wie er zin heeft is hier de link naar een heel leuk filmpje over de wolfhounds op Soesterberg ten tijde van de phantom. https://www.youtube.com/watch?v=8D9QVEXoyGY

Goed weekend!

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 2:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
@ Dave:
Wederom Toppie ! Volgens mij zie ik daar echter een oude editie van de Hasegawa F-4 (1/72)...? Wellicht handig om daar even uitsluitsel over te geven alvorens mensen zouden denken dat ze voor slechts 5 Pleuri een "late edition" op de kop kunnen tikken... :oops: Niet dat de oudere editie niet te bouwen is (in tegendeel), maar de latere edities zijn toch echt van een nieuwere (betere) generatie. :wink:

@ PH-ADK:
Zeg schavuit, ben je nu een beetje mijn deelnemers aan het kapen...? :evil: En dan ook nog stiekum in je glazen bolletje aan het gluren om al mijn razend vette ideeen reeds kenbaar te maken... :evil: Jij gaat dus als eerste op het schavot... 8) Ik had juist als verrassing om een apart topic aan te maken met YT-linkjes... :?

En dan niet eens de moed hebben om je in te schrijven met een Spook..

SCHEER JE WEG, VLEGEL !!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kleine boodschap:
In afwachting van de goedkeuring ben ik momenteel reeds driftig door mijn archief aan het spitten om de nodige "eye-candy" te verzorgen. Tsja, als de een of andere vlegel dan toch mijn snode plannen reeds kenbaar aan het maken is... :evil: Ik ben daarbij echter wel tegen een klein "probleempje" aangelopen: letterlijk tien-duizenden negatieven, waaronder een erg leuke selectie Spoken uit het grijze verleden. "Yummi-Yummi" hoor ik jullie denken, echter... Mijn scanner heeft de geest gegeven... :( Ik vrees dat jullie het dus met wat recenter digitaal spul zullen moeten gaan stellen...

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 9:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
....en ingeschreven, we maken er een echt squadron van :D
@PH-ADK: ik ben benieuwd wat je aan info over decals krijgt. Uiteindelijk komt er altijd wel een werkbare oplossing.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Bij deze een formeel welkom aan Aorntman !!! :wink:
En daarmee hebben we reeds 13 man op het dek. :brouw: Erg leuk dat je hebt besloten om met een 1/144 "WOLFHOUND" in te stappen. Ik ben benieuwd welk doosje je hiervoor gaat gebruiken. Gaat het een Revell-doosje worden, of trek je de stoute schoenen aan en besluit je om een Platz-doosje als basis te gebruiken...??? Ik ben benieuwd. Voor wat betreft de decals ben ik ervan overtuigd dat we met z'n allen wel een oplossing kunnen vinden. Het mooie van deze hobby is immers dat je er zelden/nooit "alleen voor staat". :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Hoi Ruud,
Is een Platz de betere keuze? Schaal 1/144 had je niet vermeld in het aankoop advies, dus ik ben een beetje aan het websurfen gegaan. Op zich zat ik naar een Academy te kijken. Hier en daar zijn er geruchten dat 1/144 modelletjes allemaal uit dezelfde mal komen. Ik heb nog niks besteld, advies is zeker welkom.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement