Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 jun, 2016 12:10 pm
Berichten: 119
Die cockpit video is echt mooi Alex.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
@ SpeedAS:
Thanx ! :wink:

@ BertUS:
"OLDS" !!! :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 7:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
ja, echt he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hallo allemaal

Ongeveer een jaar geleden heb ik de plastic modelbouw ontdekt, nadat ik een jaar of 6 actief was met het bouwen van houten schepen. Ik ben op plastic overgestapt omdat ik graag eens met een air brush wilde werken, wat me inmiddels goed bevalt.

Ik heb inmiddels 2 hellcats (van Eduard) gebouwd, een F6F-3 en F6F-5 versie. Ik ben nu bezig met een F4U-1a Corsair in schaal 1/32 van Tamiya. Model is bijna af, ben nu bezig met de decals en dan moet er nog een klein beetje verweerd worden. Dus het werd tijd voor een nieuw project.
Ik kwam dus deze post tegen en dacht gelijk, ik ga ook een phantom bouwen, de phantom was het aller eerste model dat ik in mijn leven gebouwd heb, ik was toen 10-12 jaar oud. Welk merk en schaal weet ik niet meer.

Ik ben dus eens wat gaan rondneuzen en zoeken. Ik heb mijn oog laten vallen op een vroege Phantom in het Southeast Asia (SEA) kleurenschema. Op de een of andere manier spreekt mij dit veel meer aan dan de grijze kleurenschema’s. (maar ieder zijn eigen keus natuurlijk)

Dan op zoek naar een kit van een vroege Phantom, er een gevonden op marktplaats en als het goed is komt hij binnenkort aan.
Het is de kit van Eduard geworden in 1/48 van een phantom F4-c en dan de Good evening Da Nang limited edition

Afbeelding

Ik zal als de doos binnen is een topic starten in het sub forum

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 2:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
VAN HARTE WELKOM ED !!!

Erg leuk om te lezen dat je "links uit de flank" hebt besloten om deel te nemen aan dit geweldige grote Spoken-feest !!! :wink:
Daarnaast ook nog eens een zeer fraaie entry van een ouwe "Charlie". Erg mooi ! Zou je zo vriendelijk willen zijn om je ook nog even formeel aan te melden middels het tab-blad "GROEPSBOUWEN" ? (rechts bovenaan in de pagina.)

Zoals je reeds hebt ontdek is er tussentijds een "sub-forum" aangemaakt voor deze BB.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=272

Aldaar kun je ter zijner tijd je entry / bouwverslag plaatsen. Verder vind je er tevens enige "algemene info", onderverdeeld in een aantal separate secties. Alle secties zijn voor een ieder vrij toegankelijk en een ieder kan dus relevante informatie naar eigen inzicht toevoegen. Ik zal als mod mijn best doen om een ieder te motiveren & daar waar nodig een beetje achter den vodden te zitten. :lol: Desondanks is & blijft de hoofd-insteek van deze BB om er met z'n allen een geweldig leuk feestje van te maken en vooral (gezamelijk) veel plezier aan onze hobby te beleven.

ENJOY & HAVE FUN !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Shujaa schreef:
VAN HARTE WELKOM ED !!!
! Zou je zo vriendelijk willen zijn om je ook nog even formeel aan te melden middels het tab-blad "GROEPSBOUWEN" ? (rechts bovenaan in de pagina.)
.


Bedankt Ruud en ik ga mijn best doen :)

Ik ga me aanmelden via dat tabblad, dat had ik nog niet gezien, heb wel enige forum ervaring, maar dit is de eerste groepsbouw/buddy bouw waar ik aan mee doe.


Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 16:08 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Apeldoorn
Als iemand nog een Spook zoekt, er staat een 1/32 Revell voor 20 euro op de 'oude dozen' Facebook pagina. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Geweldig Ed ! :wink:

Als je tijd hebt dan kun je in Phabulous Phantoms at 60 BB-sectie reeds tal van zaken vinden. De sectie is verdeeld in een aantal zogenaamde "pinned topic's" waar van alles te vinden is:

* Phabulous Phantoms BB-regels
* "Het Schavot"
* Historie, varianten & Gebruikers
* "EYE-CANDY"
* "The Movie Theater"
* Walk-arounds
* "The Showcase"
* De ruilbeurs
* "De grote prijs" - voorstel
* Deelnemers Phabulous Phantoms

Momenteel staan de "pinned topic's" nog een beetje door elkaar maar achter de schermen word er aan gewerkt om ze in de bovenstaande volgorde te plaatsen. Of "Het Schavot" gedurende de BB zal worden toegepast is nog niet zeker. Het was mijnerzijds een ludieke poging om op die manier een ieder gemotiveerd & actief te houden gedurende de BB maar tussentijds heb ik vernomen dat dit topic (helaas) niet door iedereen word gewaardeerd. Aangezien deze BB voor een ieder leuk moet zijn & blijven, zal dit topic waarschijnlijk van de lijst worden geschrapt. Wellicht dat het word vervangen door "De pluim in je r**t"... :lol: :lol: :lol:
(Just a little bit of black humor, guy's...!!!)

Alle pinned topic's zijn voor een ieder vrij toegankelijk, dus als je (relevante) informatie hebt welke je wenst te delen, dan kun je die gewoon in het desbetreffende topic toevoegen/plaatsen.

Onder de "pinned topic's" staan vervolgens de diverse entry's. Wanneer je je beoogde spulletjes bij elkaar hebt en/of wanneer je daadwerkelijk aan de BB gaat deel nemen, dan kun je je eigen topic aanmaken en verder gedurende de build zelf bij gaan houden. :wink:

Afsluitend:
Het is voornamelijk de bedoeling dat we gezamelijk gedurende de BB veel plezier aan ons model gaan beleven. Desondanks spreek ik de wens uit dat een ieder gedurende deze BB ook daadwerkelijk de eindstreep zal gaan halen. Ik zal dan ook mijn uiterste best doen om een ieder gedurende 2018 gemotiveerd te houden. Hoe ik dat precies zal gaan aanpakken weet ik nog niet. Het is immers voor mij den eersten keer dat ik een BB verzorg en zal gaandeweg dus ook nog veel zaken moeten leren. Ik reken daarbij dan ook op een klein beetje coulance en begrip...

@ Mortael:
Toppie voor de info ! :wink:

Gr. Ruud.

P.S.:
Heb je nog vragen dan kun je me uiteraard immer middels PB benaderen. :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
nog even iedereen wat warm laten lopen!

https://www.facebook.com/AirmanMagazine/videos/10153833605746191/

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jan, 2018 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Voor de liefhebber van Airfix......

https://www.tapatalk.com/groups/airfixt ... 51862.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement