Allemagies !!! Geweldige reacties mannen !
@ Volvotje:
Welkom aan boord Edwin !

Voor een Blue Angel heb je inderdaad een F-4J nodig. Hierbij je ruimschoots keuze uit diverse merken en diverse schalen. Een beknopt overzichtje:
1/72:
Fujimi, een beetje rudimentair maar wel met gravures.
Hasegawa, wat mij betreft de beste keuze maar tevens waarschijnlijk de duurste in aanschaf (eveneens gravures).
Revell (ex-Monogram), zeer zeker niet slecht maar wel een oude doos met opliggende belijning.
Academy, een gloednieuwe uitgave welke Hasegawa naar de kroon steekt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een Hasegawa doosje maar deze rakker zal ongetwijfeld minstens zoveel bouw-plezier opleveren. (eveneens gravures)
1/48:
Hasegawa, wederom (wat mij betreft) de beste keuze in deze schaal maar wederom aan de prijzige kant... Wel even goed opletten want er zijn "oude" & "nieuwe" edities in omloop. Beide zijn in de basis gelijk, met dat verschil dat de "oude editie" is uitgerust met opliggende belijning, terwijl de "nieuwe editie" is voorzien van gravures.
Academy, eveneens een gloednieuwe uitgave waarmee Hasegawa naar de kroon word gestoken. (eveneens gravures)
Italeri, een ex-ESCI uitgave. Erg rudimentair maar wel uitgerust met gravures.
Monogram, een oude doos met opliggende belijning. Desondanks wel erg leuk om te bouwen.
1/32:
Tamiya, het vlaggeschip onder de F-4's. Een prachtige doos met als grote nadeel het prijskaartje. Daarnaast zitten er helaas aardig wat foutjes in deze rakker en zul je behoorlijk aan de bak moeten om het een en ander te corrigeren.
Revell, een erg oude doos uit de jaren 60/70. Als je echt van een
ZEER GROTE UITDAGING houdt dan is dit je keuze. In de basis worden een aantal onderdelen geleverd welke ruwweg van enige vorm zijn voorzien... Om hier iets toonbaars van te maken zal er veel bloed - zweet & tranen vloeien...
@ Rick97:
Eveneens welkom aan boord en erg leuk dat je hebt besloten om gedurende deze GB eens iets anders te gaan bouwen dan je ge-ijkte genre. Erg bewonderingswaardig !

Zoals op de eerste pagina te lezen is, zijn alle schalen toegestaan en dus is ook de "
gentlemen's scale" van harte welkom. Voor wat betreft een JASDF Spook heeft Hasegawa een paar leuke dozen van onder andere een F-4EJ, F-4EJ "KAI" en een RF-4E
@ Snafu:
En ook voor jou geldt uiteraard "van harte welkom" Gerard ! Erg leuk dat je ondanks een aantal lopende projecten toch instapt.
En dan ook nog met een fraaie F-4B.

Ongetwijfeld een USN-bak en het zal me benieuwen welk VF-nummertje er gaat verschijnen...
@ Dave:
Geweldig mooi aanbod kerel !

Wellicht kun je de spulletjes in de sectie "aangeboden" plaatsen ? Hopelijk stap je zelf ook nog in met een exemplaar...
@ Stratus: goed bezig buddy. Je hebt er duidelijk erg veel zin in.
@ Fokkerfan: WOW, dat is erg goed nieuws. Ik had het zelf nog niet gezien...

Het lijstje tot nu toe:
* Shujaa (tevens Mod.)
* Fokker Fan
* Stratus
* Prutser 332
* Timmie
* Luchtscout
* Volvotje
* Rick97
* Snafu* Silenoz (onder voorbehoud ?)
* PH-ADK (o.v. ?)
* Dave The Doctor (o.v. ?)Formeel staat de teller daarmee dus op 9 en als de heren welke zich momenteel "onder voorbehoud" hebben aangemeld ook nog over de streep kunnen worden getrokken, dan zijn we mogelijkerwijs helemaal rond om er een leuk Spoken-Feestje van te gaan maken !!!
Zoals Fokkerfan reeds aangaf is het concept formeel geaccepteerd en kan een ieder zich inschrijven.
Ga daarvoor even naar de navolgende pagina:https://modelbrouwers.nl/group-builds/p ... oms-at-60/
Vul links-bovenin je project in, in het vak onder "Naam Model".
Ik heb hier "SHOWTIME 100", F-4J Phantom II, Tamiya 1/32 ingevoerd.
Laat het vak onder "Topic" leeg !!!
Vervolgens klik je op "bevestig!". Daarna verschijnt je naam op de lijst en ben je formeel geinterreseerd/deelnemer.En wat mag er dan van mij als mod worden verwacht ?
Uiteraard mijn bijdrage welke zal bestaan uit een Tamiya F-4J. Deze rakker zal mijn "hoofdgerecht" vormen en de meeste aandacht krijgen. Daarnaast hoop ik tevens nog een aantal bijgerechten te kunnen serveren. Hoog tijd om mijn F-4 collectie maar eens in elkaar te gaan plakken.
Verder zal ik mijn best doen om de GB met leuke zaken aan te kleden. Zo hoop ik een overzichtje te plaatsen van alle verschillende F-4's, alsmede hun gebruikers. Mogelijkerwijs zal ik tevens een sectie "wetenswaardigheden" inkleden waar ik wat meer over de Phantom zal trachten te vertellen. Een kopje "geschiedenis" mag uiteraard ook niet ontbreken.
Om de motivatie op peil te houden, zit ik te denken aan een foto-gallery waarbij ik hoofdzakelijk gebruik hoop te maken van eigen materiaal. Hetzij zelf gezapt, hetzij middels correspondentie verkregen. Ik kan jullie reeds verklappen dat daar vast & zeker een paar leuke plaatjes tussen zitten. Ze zullen echter wel met "vervelende lettertjes" worden opgefleurd in een poging om "internet diefstal" tegen te gaan... Daarnaast zal ik jullie allen gedurende de GB blijven motiveren om aandacht aan je project te besteden. We kennen het allemaal: een ieder gaat dol-enthousiast van start en na 2 maanden bloed een project dood. Ik zal mijn best doen om dat te voorkomen en jullie op vriendelijke wijze te motiveren. Een kleine tip vooraf is om een klein plan van aanpak samen te stellen:
1) Bestudeer je bouwdoos uitvoerig.
2) Deel je project in secties op en werk die stap voor stap af. (cockpit, romp, vleugels, zoef- & plof- geweld, losse flodders zoals het landingsgestel en dergelijke)
3) Neem per bouwstap/bouwsectie rustig de tijd om het gewenste resultaat te behalen
4)
Last but not least...: VRAAG !!! Kom je ergens ff niet uit, stel dan gerust je vragen in je topic. Er zijn genoeg getalenteerde bouwers op het forum en zelfs "niet deelnemers" zullen zeer zeker hun steentje bijdragen met het aanreiken van tip's.
Gr. Ruud.
P.S.:
Ongelooflijk wat ik hier mag aanschouwen. In slechts een weekje tijd (en slechts 3 pagina's verder...), 9 dol-enthousiaste deelnemers en dat alles voor een
single-type GB.
Een klein stemmetje in mijn hoofd vraagt zich af of dit ooit eerder is gebeurd... Anyhoe: super leuk om te ervaren en jullie reeds allen bedankt voor de enthousiaste reacties !!!