Even wat reacties op een rijtje!
FokkerFan schreef:
OK, bedankt voor de verduidelijking. Voor mij is het helder, maar blijven de BCC's nog wel bestaan? Ik hoop dat het gaat werken. Wanneer kunnen we ons eigenlijk inschrijven voor de nieuwe GB?
Mocht deze nieuwe opzet van GB's een succes worden, dan zouden we misschien eens kunnen nadenken om de BCC's ook weer een kans te geven (dit is echter nog niet officieel besproken).
Inschrijven voor deze nieuwe GB's is niet noodzakelijk. We willen er 2 per jaar houden (1-Jan / 1-Mei en 1-Jun / 1-Dec), en als je mee wilt doen mag je inspringen.
De GB's worden meestal van te voren aangekondigd, en dan kan je voor jezelf nagaan of je mee wilt doen of niet.
walesha schreef:
GB, BB, BCC.... vergeef me mijn onwetendheid maar ik begrijp er helemaal niks van!
Ik zie dat volvotje al het één en ander heeft uitgelegd.
volvotje schreef:
Zoals ik het begrijp komt de BCC te vervallen en komt daar de GB voor in de plaats. Je hebt dus de keus tussen een groepsbouw die opgezet wordt door een forumlid (de BB) of een forumwijde groepsbouw die opgezet wordt door de mods (GB)
Klopt. Nu hebben we alleen al een hele tijd geen BCC meer gehad omdat die niet echt meer levensvatbaar waren.
walesha schreef:
Een "forumwijde groepsbouw"? Maar als ik het goed begrijp kan de initiatiefnemer dan vrij de looptijd bepalen?
Forumwijd inderdaad, dat is waar we naartoe willen om zo veel mogelijk mensen mee te kunnen laten doen.
De looptijd staat in principe vast op 6 maanden.
volvotje schreef:
Bij een forumwijde groepsbouw (GB) blijft de looptijd 6 maanden, onderwerp wordt bepaald door de mods.
Klopt inderdaad. Nu is het wel zo dat we open staan voor GB suggesties van de leden, dus als je nog een leuk idee hebt wat we forumwijd kunnen gebruiken, dan vinden we het leuk om dat te horen.
volvotje schreef:
Bij een BB kan iedereen een groepsbouw aanvragen met minder strenge eisen. Looptijd kan vrij lang zijn maar als er een bepaalde tijd (voorbeeld was 2 maanden) geen activiteit is kan hij door de mods gesloten worden.
Dat is helemaal correct inderdaad!
MarChant schreef:
Zoals ik het begrijp is de looptijd van de BB in principe onbeperkt, of tot alle deelnemers klaar zijn?
Sluiten van de BB in geval van inactiviteit gebeurt ook pas na overleg met de initiatiefnemers neem ik aan?
De aanvraag "procedure" van een BB is vergelijkbaar met die van de GB's oude stijl; een lid start een topic op in een nog aan te maken subforum met het onderwerp, beoogde tijdsduur etc. Als er genoeg deelnemers zijn (wat nu al heel snel gehaald is natuurlijk aangezien 2 man al voldoende is) horen wij dat graag van deze, dan kunnen wij het betreffende subforum aanmaken.
In geval van inactiviteit zullen we ook altijd eerst contact zoeken met de initiatiefnemer inderdaad.
Hopelijk is er zo wat meer duidelijkheid.
Danny