Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu wo 19 maart, 2025 14:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 aug, 2024 13:02 pm 
Brouwer

De moeilijkste tak van sport, in het sculpten, zeg ik dan, is niet zozeer het realistisch vormen waarbij je elke honderste van een mm schouwt en vergelijken trekt op foto's maar juist - als dit je doel is- de eenvoud van een comicfiguurtje zo spontaan mogelijk te laten lopen. De essentie te zien- en voelen. Daar komt eea bij zien, zeker een context kan bepalend zijn.

Hiervoor is het handig als je een klik met een figuurtje hebt. Het voedt je passie ermee door te zetten tot het staat.
Rond 2012 een buste gemaakt 1/9. Dacht, laat ik nu ik iets verder ben anatomisch gezien, een vrouwenlichaam eronder maken.

mijn eigen verbazing schetsend, het lukte ook nog. door ervaring deze keer
draadfiguur opgebouwd uit dubbele draad opdat de figuur onbeweegbaar is op de sokkel.

iets als voetjes ook lussen en integraal draden en putty benutten, stevigheid als onderdeel van de constructie.

De brush nog eens tevoorschijn, werk nu met acryl maar merkte dat ook daar een mondkapje fijner is.

Om een vol figuur te beginnen, mogelijk aardig, net als deze symetrisch te houden. Wel de benen in een normale rust zetten, dat is even puzzelen maar oogt het niet meteen als een militair in de eerste rust. trust me- wil je alleen bij superheroes.

Maak je eenmaal zoiets, kan je makkelijker voortborduren in zin van kledij, of zelfs een ander hoofdje.
reden dat ik erg van het kleien blijf- en geen 3D programma's is dat ik een handtekening van een artiest vind missen.
Heb hele mooie Romeinse figuurtjes met enorm detail in de lorica segmentata, helm, etc maar de anatomie zie ik meteen: kauwgomachtige niet mooi uitgewerkte ledematen.

Heb ook prachtige Daredevils voorbij zien komen, eerlijk = braaf. Maar geniet vooralsnog van het ouderwets kleien.

without further ado, mijn visie op één van mijn lievelings heldinnen.

photo 602699

photo 602698

photo 602696

photo 602695

photo 602694

photo 602693

photo 602691

photo 602689

photo 602688

photo 602687

photo 602686

photo 602684

photo 602683

photo 602680

photo 602679

photo 602678

photo 602677

photo 602676

photo 602674

Met diezelfde eerlijkheid moet ik wel melden dat ik haar meer beleef in de jaren 80-90 versie- die mij bijstaat.

Maar goed. Eerdaags experimenteren met een leuke blouse, galajurk, trenchcoat of omhangen met 1/9 duikapparatuur.

verder afgewerkt met spraylak Vallejo, maar ook gerust cheapo tubes acryl van Action. Als je maar mattig effect hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]