Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 19:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 0:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 jan, 2020 19:54 pm
Berichten: 46
General Stanislaw Sosabowski 1st Independent Polish Parachute Brigade
Is eentje die op mijn lijstje stond voor mijn reeks Arnhem.

begonnen ben ik aan het hoofd in de zomer, gekneed is hij in Beesputty, geschilderd in acryl

AfbeeldingAfbeelding

het hoofd had ik gemaakt aan de hand van ingekleurde foto's die ik uit verschillende bronnen had, blijkbaar waren deze foto's niet allemaal even correct.
Hier is hij nog kolonel, tijdens de operatie Market Garden was hij reeds generaal, tijdens de verdere bouw heb ik het dan aangepast.

Ik heb er lang over nagedacht of ik hem zou maken in battle dress of service dress, ergens heb ik dan de knoop doorgehakt en er aan begonnen.

AfbeeldingAfbeelding

in de daarop volgende weken heb ik dan stukje per stukje zijn uniform verder opgebouwd

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

na dat ik hem gebakken had en de kleine scheurtjes had bijgewerkt, ben ik begonnen hem van verf te voorzien

Afbeelding Afbeelding

in de daarop volgende dagen, kreeg hij meer en meer de look die ik wou

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

omdat ik vond dat het hem toekomt, heb ik zijn sockel voorzien van de medaille die postume kreeg

Afbeelding Afbeelding

ondertussen had ik dan ook de graden aangepast en laatste correcties aangebracht.

Afbeelding Afbeelding

ik heb er nog enkele die ik wil maken, wie weet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 10:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dit verdraaid knap. Zowel het schilderwerk alsook het boetseerwerk. Ik kom met boetseren niet verder dan een asbak :lol:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 12:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Absoluut, werkt dat een beetje goed, die Beesputtys. Ik heb het ook liggen, maar ben benieuwd naar jouw ervaringen
Het uniform vind ik heel mooi, bij de kop kan je nog wel wat winnen met de ogen, ik weet niet welke schaal dit is, maar denk 1/10?

Op 1 van de foto's zie ik wat mensen op de achtergrond, maar die man met dat touw is mijn inziens in hele andere dingen verdiept :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 jan, 2020 19:54 pm
Berichten: 46
Dank u,
met de ogen is zo een ding, soms vind ik het gewoon goed genoeg om dat het risico te groot wordt dat ik het anders verpruts.
En eindeloos opnieuw beginnen is niet mijn ding.
Ik probeer wat bustes betreft in de schaal 1/10 te blijven, lukt niet altijd 8)

Afbeelding

Op je vraag hoe beesputty werkt, anders.
mijn eerste stappen heb ik gezet met magic sculpt, daarna ben ik voor bustes overgestapt op super sculpy firm, werk eigenlijk vrij goed maar is vrij broos voor detailwerk eenmaal gebakken. Ergens begin 2019 ben ik dan begonnen met Beesputty, werkt een beetje zoals was, het heeft een hele goede hechting en blijft zelfs gedeeltelijk flexibel na het bakken, bij het bakken laat men het best in de oven afkoelen. Het is indien nog niet uitgehard, vrij gevoelig voor grote temperatuur verschillen (grotere en kleine scheuren). Ik gebruik trippel firm, het zachtere materiaal is niet zo mijn ding, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
De rest is gewoon doen, het materiaal leent zich uitstekend voor op te oefenen, tijdens de winter heb ik wel altijd ergens een meter proefwerkjes staan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Grtx Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 13:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ha Jan
Mooie stukken heb je daar staan. Dat stimuleert wel om ook weer eens te gaan beginnen, maar mijn koppen lukken nooit, raar genoeg, terwijl ik toch zat bustes in mijn handen heb gehad om te schilderen, dus de afmetingen zou moeten kennen.

Ik persoonlijk heb de minste last van de ogen, die staan er bij mij altijd heel rap op.
Meestal eerst zwart schilderen
Daarna inkleuren met wit, zodanig dat er een zwart randje rondom overblijft.
Dan in vertikale richting een lijntje zetten wat als middelpunt voor de iris moet dienen in zwart, daarna na beide kanten uit laten lopen. Dan de iriskleur, ik neem meestal blauw in twee tinten (het lukt niet altijd, maar goed) en dan de onderste helft de lichte kleur en bovenste gedeelte donker met dus rondom opnieuw een zwart randje openlaten.
Dan de pupil, hoeft maar een klein stipje en dan 1 of twee lichtpuntjes als reflectie plaatsen en voila, ogen om van te smullen (helaas moet je dan ook nog even de rest doen he :mrgreen: )

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Ook zal zo mooi. Erg overtuigend. En die ogen doe ik je nog niet na hoor.

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2020 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Heel erg knap.

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement