Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 18:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Na tig laagjes met faded OD+Wit, OD+zwart, faded OD weer een stukje verder. Nu nog een paar plekjes laten samenvoegen (rechtermouw bijv) kan ik de emblemen en rangtekens gaan doen. De riem voor het pistoolholster is ook al meer gedaan.

Al een beetje inlijning gedaan zodat er wat meer diepte kreeg

De kraag en blouse moeten nu nogg wel verder worden uitgewerkt

photo 436416

photo 436415

photo 436414

photo 436413

photo 436412

photo 436411

photo 436410

photo 436409

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 aug, 2017 17:44 pm
Berichten: 105
Da's mooi lederwerk aan het worden Bert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2018 21:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Guy, maar het is geen leer maar een M1941 tankerjack :lol: De kleuren komen alleen neit heel lekker over bij beide achtergronden lijkt het wel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 8:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Maar desalniettemin ziet het er qua schakeringen wel schitterend uit

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 11:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Onze Bert zal hier weer een prachtfiguurtje neerzetten! Mark my words 8)

Een vraagje, Bert.
Wat met de algemene pasvorm van zo'n buste? Valt dat mee?
Want stel... al dat prachtig schilderwerk en dan achteraf tot de conclusie komen dat vb. de nek niet mooi aansluit in de kraag.... :lol: :lol:


groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 13:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Das over het algemeen goed, maar ik pas altijd eerst voordat ik ga schilderen hoor

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er wederom fraai uit Bert.
Om de kleur gedurende het fotograferen iets te "bevorderen" zou je ervoor kunnen kiezen om een zwarte achtergrond te nemen en tevens gebruik te maken van een (enige) gloeilamp (-en) om je object te belichten. De "gele uitstraling" van de gloeilamp zal de groene kleur ten goede komen en door gebruik te maken van een zwarte (donker grijze) achtergrond zal je belichtingsmeter een betere balans brengen in de algemene belichting. De "invloed" van de gloeilamp kun je ietwat moduleren door de afstand tot het object te varieren.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 18:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik ga dat eens uitproberen........en ik was al zo blij met mijn fotostudiootje, nu nog even een zwart stukje papier vinden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 1:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Houston, we have a problem.......................

ja, eigenlijk wel. Ik had lopen zoeken op het jack en ik vond in principe alleen de OD2 varianten, enn dat heb ik toegepast, maar..................ik was op zoek naar het pistool en kwam dus Brad tegen met juist..............een heel ander kleur jack. Zijn jack is veel meer khaki, het werd door de dragers enzo tankerjacket genoemd. Ik moet dus het jack lichter gaan maken.
Inmiddels meer gevonden over het pistool en dat wordt nog een klusje, want aan 1 zijde van de kolf staat een heel aantrekkelijke juffert die het niet slecht zou doen op de bikinapagina van de Neckermann en op de andere zijde een portret.

Nu had ik de kop er al opgeplakt dus dat wordt voorzichtig overschilderen, waarom? Nou, het is een buste van de tankbemanning in de film en als zodanig herkenbaar als Brad in "Fury", tja en dan moet ik van mij zelf toch de kleur correct krijgen naar de referentie uit de film
Nu is dat niet zo'n probleem, want ik ga dus gewoon weken met glazings, maar zal wel wat moeten gaan bijwerken aan de highlights en shadows. Ach, zo blijf je van de straat en mijn andere figuren staan nog in bestelling

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 15:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben nu bezig om de boel lichter te krijgen en na een laagje of 5 transparant canvas tone eerst maar weer even laten uitharden. Ik had inmiddels wel even foto's gemaakt van de status voor ik begon, ik ahd dus de oogjes maar er effe ingezet, ziet er toch aantrekkelijker uit dan die witte vlakken, okee, het is even pieren, want het oogoppervlakte is net 3 mm2, maar toch maar blauwe ogen gegeven.
Op mijn zoektocht kwam ik wel veel foto's tegen uit de film en dan zie je toch een veel vuiler gezicht. Ik heb even zitten twijfelen om de kop aan te pakken, maar och, deze vind ik nu wel geslaagd dus laat het maar zo, misschien nog her en der subtiel details benadrukken, maar dat zal amper zichtbaar zijn.
Verder ben ik bezig met de rangtekens en het schouder embleem van het 2e bat, de driehoekkleuren zijn niet het moeilijkst, maar het teken zelf, dat wordt nog wel even oefenen.
Heb even met een zwarte achtergrond gespeeld, maar dat is meer een aflevering van Ghosthunters geworden, dus die maar snel gedeleted, ik heb daar geen geduld voor, denk ik. Dus de blauwe achtergrond maar weer tevoorschijn getoverd.
Zodra er echt wat verandering in kleur op het jack zichtbaar wordt zal ik weer foto's maken

photo 436670

photo 436669

photo 436668

photo 436667

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RN.VV en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement