Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 8:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Oei Bert, het zit je de laatste dagen echt niet mee.... een zwarte madam op bezoek op zo? :roll:
Ik hoop voor jou mee dat je ze toch nog goed krijgt.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2015 22:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Tja na 3 keer schoonmaken waar ze qua sculpting niet echt van opknapte vind ik het best. misschien nog een keer de gezichtjes een beetje proberen op te halen en de figuur naast de liggende afmakne.
Ik werk toch liever in olieverf denk ik want ik heb toch meer moeite met acryl dan ik dacht. ik heb diverse figuurtjes van andere bestudeerd, daarnaast heb ik toch best we wat ervaring in figuren maar de 1/35 is toch wel klein en met de acryl kan ik niet zo vloeiend schilderen als ik zou willen. Nu moet ik absoluut nog ervaring opdoen maar ik loop voornamelijk te tobben met de dikte van de verf de ene keer te dun dan te dik, dan te korrelig.
Ach, het andere heb ik ook geleerd, maar nu speelt denk ik toch mee, dat de figuren al wat beschadigd waren door mijn eigen schuld en dat werkt niet positief mee evenzo dat je het voor de derde keer overnieuw moet doen.

Qua kleuren tja, ik heb er een beetje mijn eigen draai aangegeven en het zal niet volgens de regels zijn maar ik geloof nu eenmaal niet in voorgeschreven kleuren zeker als je op foto's toch duidelijke verschillen ziet in kleurnuance. Daarbij komt dit alles in een soort vignette waar alles mogelijk is.

okee een foto dan maar en spui gerust kritiek zolang ik er wat mee kan doen

photo 345479

De foto is onscherper dan ik gisterenavond dacht, maar de kleuren komen hier wel het best uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2015 11:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ziet er goed uit, vooral qua highlights en schaduw, allen bij de derde uit de rij ziet het er minder uit op zijn jas... benieuwd naar het vervolg

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 nov, 2015 13:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks
De derde moet nog gedaan worden, broek bijna klaar, jack nog niets aangedaan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 17:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, her en der nog wat bijgewerkt en ook de jas voor de liggende rijder afgemaakt. er zijn nog een paar een paar dingetjes (tas, veldflessen en helmen) die afgeschilderd moeten worden, maar die komen wel tijdens mijn uitvoering.

heb via MP nog een paar Vietnam figuurtjes voor letterlijk een paar eurikunnen scoren, maar dat wordt nog even puzzelen

photo 346976

Hier ligt dus voor een stuk of 4 figuren allerlei onderdelen, het zal wel, geen manual oid er bij, dus echt een mooie puzzel.

Nou ja, eerst maar even een sortering gemaakt

photo 346973

Zo dat is duidelijker, nou ja, overzichterlijker.

Nu dus de juiste armpjes bij het juiste lijfje zoeken en eens proberen of ik alle uitrustingsstukken bij de juiste uniformen kan vinden.
Ik wil er twee gebruiken voor mijn projectje, dus eerst daarvan maar wat bij elkaar sprokkelen

en dan hou je dit over

photo 346974

Nog verder ingezoomd geeft dan dit figuur

photo 346975


nadeel is wel dat van de 4 bijgeleverde M16 alle lopen zijn verdwenen, gewoon afgebroken dus, dat wordt weer even hobbyen.

maar ik kan mij weer verder gaan bekwamen in het schilderen met acryl, wat gelijk een mooi bruggetje is om even te laten zien waar ik nu sta met die hd rijders

Ondanks dat de gezichtjes redelijk vlak waren geworden door die stomme actie van mij, ben ik toch redelijk tevreden met mijn eerste serieuze proging, al moet ik zeggen dat je met olieverf toch mooier kan blenden

dus even een paar foto's van mijn werkblad gemaakt


Ow, de zondagbouwsessie ziet er ongeveer zo uit

photo 346989



Kleindochter was er ook al vroeg uit en moest meteen met de halve inventaris van de intertoys spelen die ze van die oude man met die mijter op had gekregen, dus gelijk moest 1 van die halftamme poppen er ook bij zitten.

en dan even wat dichter bij de 4 mannekes

photo 346971

photo 346970

Nu nog even leren om kleurovergangen iets vloeiender te maken, ook in overgangen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
nadeel is wel dat van de 4 bijgeleverde M16 alle lopen zijn verdwenen

Euh... M16??? Je bedoeld waarschijnlijk M1 want anders zouden die mannen hun tijd wel ver vooruit zijn. :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 18:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nee hoor, maar ik had het over die vietnamtypes he? Daarbij kunnen die 4 HD rijders prima een M16 hebben hoor, in mijn project wel, Eenmaal begonnen wordt het je allemaal wel duidelijk

uhh hoe ziet zo'n nieuwe Videocam er ook al weer uit of zal ik een gopro gaan nemen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, je gooit wel een paar dingen door elkaar Hé? Nu ja, ik ga even afwachten wat je nu eigenlijk zinnens bent... een HD is Vietnam kan inderdaad perfect maar goed, zoals ik al zei: "ik ga het verder even afwachten". :roll:
Btw: M16's kan je apart kopen van Live resin.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 20:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Komt allemaal goed, echt waar, ik hoef nog steeds mijn witte jas niet verkeerd om aan

Ik ga misschien nog even wat doen om alles wat vloeiender te krijgen en iets meer nadruk op de highlights. Tis maar net onder welk licht je kijkt. Nu komt zoiets eigenlijk altijd te staan waar de belichting niet optimaal is, dus ik moet maar rekening houden emt het gemiddelde licht

Zal eens kijken op live resin, misschien dat er nog meer te scoren valt, want ik ga mijn projecten afmaken en mij dan maar weer eens wat meer bemoeien met figuurschilderen, ik krijg de smaak toch wel weer een beetje te pakken. Als ik het zelfde niveau kan krijgen of beter dan met mijn bustes, dan wordt de 1/35 of 54 mm schaal toch wel heel aantrekkelijk, zeker qua ruimte.
Op een gegeven moment kan je dan ook de 54 mm schaal als stand alone neerzetten, of een mini vignette te maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2015 11:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
In het figuurschilderen ben ik slechts een amateur, daar moet ik me in de toekomst toch wel eens meer in verdiepen. Nu, Live resin heeft mooie dingetjes hoor, zelf heb ik een er een paar 50 cal's van en MAG's... voor de .50 bvb kan je zelfs losse kogels en hulzen krijgen; kogelbanden, dito kisten etc.
Kwaliteit is echt top, het verbaasd me soms hoe ze in resin zo fijn kunnen gieten. :roll:

http://www.live-resin.com/w-a-s/menu-1.html

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement