Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 17:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug, 2015 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Goede avond iedereen

De Tamiya JS-2 is klaar, en momenteel ben ik nog aan het wachten op de verf voor mijn volgend bouwproject.

Dus probeer ik me ondertussen een beetje "bezig te houden" :P en wel met het schilderen van figuren (nuja, proberen 8) )

een tijdje geleden zag ik onderstaand doosje in de winkel liggen. Het zou eventueel wel passen bij de JS, en eventueel nog bij een andere Russische tank die in de voorraad ligt.

photo 326291

Dit doosje bevat, zoals de boxart laat zien, 5 figuurtjes, in verschillende poses en uniformen. Het leek mij wel eens leuk om hierop wat te proberen.

Alle mannetjes moeten eerst schoongemaakt en gelijmd worden (2 benen, 2 armen, romp en hoofd zijn aparte delen in het gietraam).
Nadat ik een drietal figuren gelijmd had constateerde ik dat er met plamuur zal moeten gewerkt worden:

photo 326296

photo 326297

photo 326298

photo 326299

Sommige kieren zijn wel klein, eigenlijk te klein voor de plamuur. Ik ga later eens proberen om er een druppel onverdunde verf te laten inlopen...
In ieder geval neem ik er mijn tijd voor, ik probeer ze zoveel mogelijk te ontbramen, gietnaden verwijderen enz...

De volgende tankman heeft al een basiskleurtje gekregen:

photo 326292

photo 326293

photo 326294

photo 326295

Miniart stelde op de doos voor om deze overall zwart te schilderen. Zwart vond ik zelf nogal saai, en aangezien het vooral gaat om te proberen heb ik gekozen voor russian tankcrew van Vallejo panzer aces.
Op de foto zie ik nu dat ik hier en daar nog wat verf moet bijwerken. Nadien ook eens proberen om wat wash en highlights aan te brengen.

En dan voor mij persoonlijk het moeilijkste, de hoofdjes :oops:
met die ongenadige macro-knop op het fototoestel...

photo 326300

photo 326301

photo 326302

Bovenstaande 3 foto's zijn hetzelfde hoofdje. De ogen heb ik eerst wit geschilderd. Vervolgens, voorzichtig, met een heel dun penseeltje een zwart stipje gezet. En tot slot het ganse gezicht in "base flesh" geschilderd. Ik heb geprobeerd om hiermee de ogen zo netjes mogelijk te omranden, zodat er niet te veel wit meer zichtbaar is...

photo 326303

Hierboven een ander hoofdje waar ik nog een laagje huidskleur moet overzetten. Onder andere op zijn kin is de verf niet volledig dekkend.

photo 326304

En tot slot het laatste hoofdje. Hierop heb ik al een iets donkerdere huidskleur gezet boven de ogen en langs de neus (wel niet zo goed zichtbaar).

Er moet duidelijk nog wat aan gewerkt worden, maar ik hoop met jullie tips hier iets van te kunnen maken.

Aangezien dit een bijkomend (neven) projectje is zullen de updates niet altijd regelmatig zijn, maar jullie zien het wel als ik iets nieuws post. :-)

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2015 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Ziet er al leuk uit, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Als tip zou ik proberen om de huid rond de ogen toch nog wat bij te werken. De ogen zijn op dit moment nog te groot. Daarnaast zou je met donkere en lichtere huidskleuren het gezicht wat meer diepte kunnen geven. Ook zie ik hier en daar nog wat gietnaden op het figuur. Deze kun je met een klein mesje of vijltje gemakkelijk weghalen. Keep it up!

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2015 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Dank je wel Marek voor je feedback. Heb er de afgelopen week direct werk van gemaakt. De ogen heb ik nog wat fijner proberen schilderen en op de handen heb ik de gietnaden nog weggeschraapt.
De ogen vind ik persoonlijk het lastigste. Ik vind het moeilijk om te zien met het blote oog, misschien eens kijken voor een vergrootglas ofzo :-) Of wat vaker foto's nemen en daarmee vergelijken.

Zonet heb ik even de foto's via je link bekeken. Prachtig gemaakt zeg die figuren! :shock: :D die 28mm figuurtjes zijn werkelijk juweeltjes. :brouw:

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 sep, 2015 7:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
Pileino schreef:
Dank je wel Marek voor je feedback. Heb er de afgelopen week direct werk van gemaakt. De ogen heb ik nog wat fijner proberen schilderen en op de handen heb ik de gietnaden nog weggeschraapt.
De ogen vind ik persoonlijk het lastigste. Ik vind het moeilijk om te zien met het blote oog, misschien eens kijken voor een vergrootglas ofzo :-) Of wat vaker foto's nemen en daarmee vergelijken.

Zonet heb ik even de foto's via je link bekeken. Prachtig gemaakt zeg die figuren! :shock: :D die 28mm figuurtjes zijn werkelijk juweeltjes. :brouw:


Dank voor het compliment, dat wordt altijd gewaardeerd :wink:

Ik persoonlijk vind ook de ogen en het gezicht nog steeds een struikelblok. Daarom begin ik daar ook bij elk figuur mee; Als het gezicht goed is... Dan komt de rest ook in orde. Geloof me, daar gaan bij mij ook geregeld meerdere lagen verf overheen, welke vervolgens weer worden verwijderd om opnieuw te kunnen beginnen :roll: :lol: . Ik ben zeer benieuwd naar de aanpassingen!

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement