Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 14:58 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, toch even een update: ten eerste om re verontschuldigen dat ik voor het stukje carrier misschien even wacht om iets te combineren voor de airbrush. En dat hoeft niet die Quad te zijn helemaal persé. Ten tweede dat ik aan het begin sta om voor het eerst individuele blaadjes op takken te gaan plaatsen. Misschien dat het wel minder wordt qua realisme, misschien dat ik het hele geval naar de prullenbak verwijs. Wat ik nu nog wel kan zeggen is: ready-made-dio, vehicle not included;)

Vriendelijke groet, Anne

Ps: als goedmaker in ieder geval deze, een uitprobeersel met een andere (olieverf-achtige/snellere;) schildertechniek. Vooral het idee uitgevoerd om de “contrast-rijke” patroonbanden te gebruiken.

photo 516510
photo 516508
photo 516507
photo 516506
photo 516505
photo 516504

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Beste leuke scène zo met die paratroepers.

Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 aug, 2020 17:18 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Martin, bedankt voor je vriendelijke woorden en er zou nog meer aan moeten komen qua Amerikaans en paratroopers. Zoals er ook altijd wel geweest is tot nog toe met een kleine variatie naar de “receiving end”. En daarom zei je het misschien ook. Tof in ieder geval!


Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 16:02 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal,

Zoals beloofd, maar misschien niet gehoopt, even een voorlopig eindupdate.

De eerste foto laat zien dat het ook wel zonder cut-off model van de Brencarrier zou kunnen, maar dat is juist ook wel een voorwaarde om het toe te passen misschien.

Wil ik het hierbij hierbij laten, dan nog te vermelden dat ik verder nog wat wil combineren.

Afbeelding
met
de Tamiya Jeep uit hun "US Infantry at rest" set in 1/48, een echte mooie, als je ziet wat je ermee kan als je (de photo etch van Hauler) wilt, dan wel samen met de "Black Dog Jeep stowage set" waar de beste man het over heeft op onderstaande site heb,
https://pzm-workshop.foroactivo.com/t15-jeep-u-s-1-4-ton-4x4-light-vehicle-tamiya-1-48-preview

Om de connectie met een gerelateerd 1/72 Nijmegen-diorama te overbruggen. Daarover meer in mijn 1/35 Quad "Militairy Passing MP" - dio.

Die bladeren ging prima overigens, ze zijn van geverfd papier, denk ik, dus secondelijm hecht prima (wel wat broos erna) en houtlijm kan ook, als je niet te veel/weinig gebruikt. Daarna met Tamiya Green Clear geschilderd, flink verdund.

Groetjes
photo 517084
photo 517085
photo 517088
photo 517087

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2020 14:05 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allemaal, ben ik nu toch weer met een zelfde dio bezig als "smoke out 2" oftewel bovenstaande, oftewel het 82nd at Nijmegen.

Maar in een kleinere schaal en als idee om als foto-achtergrond te gebruiken. Voor het grotere 1/35 dio. En ev. anderen dus.

Dus hoewel de onderwerpen ver uit elkaar liggen is de stijl zeer overeenkomend, maar het kan dus een beetje saai worden.

Wat denk ik wel opvalt is dat de stoep iets gebogen loopt. Ik heb het plankje van hierboven gebruikt, want vond de steentjes dus te klein. Maar heb het wel doorgezaagd omdat het te groot was en om de curve in de bestrating te krijgen.

En dan is er nog de optie om het voertuig aan de rustigere kant van de rotonde of aan de drukke kant van de rotonde te plaatsen. De eerste is realistischer maar met de dode minder mooi, de tweede is mooier maar minder realistisch. Of ik moet ‘em echt op de stoep neerzetten en de Duitser laten vervallen.

Het gaat hier om het Keizer Lodewijkplein, een rotonde, nu Trianusplein geheten.

Tevens nog wat accessoires weergegeven, zoals handgranaten en een schietbuis van een panzerfaust, al is er bij mij qua 1/48 niet ruimschoots veel verder aanwezig.

photo 522627
photo 522628
photo 522626
photo 522624

Vriendelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2021 9:24 am 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
En we gaan nog even door met dit topic..De 1/48 figuren en jeep zijn af en staan in de primer. De ondergrond is iets aangepast en stelt nu een groter deel van de rotonde, incl. de tramrails voor. Een dode is toegevoegd en voor mensen die “mijn werk” heel goed kennen, dit figuur is bijna hetzelfde als in het “a bridge too far for Graebner’s SS”.
Bedankt voor het kijken weer!
Met vriendelijke groeten, Anne
photo 530273
photo 530272

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jul, 2021 14:53 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste allen, toch ook maar weer deze afgerond. Inmiddels deed ik zelfs mijn ietwat absurdistische ondertitel geen recht meer en met het afronden van deze ben ik in ieder geval niet meer dan drie projecten tegelijk in mijn hoofd bezig (en is er dan ook minder ruimte voor wilde plannen).

Nu wil ik het echt loslaten, maar het knielende figuur was origineel bedoeld om majoor Dick Winters voor te stellen bij het duel in de aflevering “Crossroads” van Band of Brothers. Er is dus sprake in de boeken erover, van een wat chaotisch maar uiteindelijk voor Winters voordelig handgranaatgemeen: hij vergeet het tape van zijn eigen granaat te halen, maar daardoor heeft hij tijd het dijkje op te rennen, terwijl de Duitser nog in dekking ligt. Maar goed, ik wilde dit met half afgezaagde al dan (al dan niet steel)hangranaten gaan doen, en dan nog is het maar net of je het over kunt brengen.

Bedankt voor het kijken, groet,

Anne

photo 540915
photo 540917
photo 540916
photo 540918
photo 540919

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jul, 2021 16:45 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Is mooi geworden Anne, ik vind de lay out van het vignet echt top.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2021 17:06 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1385
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi! Lang geleden;) Dankje, de gehele tijd blijven twijfelen of ik de figuren om zou draaien, het is maar net hoe je het groter geheel ziet, vanuit de vijand of je kameraden, maar op aanraden van Bert Takken maar zo gelaten! Beetje creatieve benadering dus, even dat groen, misschien, maar ja, dat uniform schijnt wel heel iets glimmend te zijn. Grts, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement