Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2017 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Wederom bedankt voor de positieve reacties en aanmoedigingen :D

Omdat het sporten gisteren niet doorging had ik toch nog tijd om verder te gaan. Helaas moest ik tijdelijk de kleuren vervangen door afplaktapegeel, maar dat zorgde er dan weer wel voor dat ik de onderkant kon spuiten.

photo 419706

photo 419705

Best OK, echter had ik net voor dat ik klaar was kennelijk een druppel aan de spuitkop hangen en die had besloten om een enkeltje door het luchtruim richting mijn Albatros te maken... Dus bij de klep van het linker landingsgestel moeten nog wat herstelwerkzaamheden plaats vinden. Al met al dus twee stappen vooruit en één achteruit :?

Nu heb ik nog wat advies van jullie kan nodig, sta mij toe om daar een beroep op te doen. Welke voor kleur grijs zouden jullie aanraden op de neus? De foto hieronder wil ik als referentie gebruiken daarvoor, maar door de lichtval is het wat moeilijk te bepalen.

Afbeelding

De instructie geven "staal" op maar dat is het sowieso op de foto niet en daarnaast lijkt het me erg onwaarschijnlijk i.v.m. de weerkaatsing van de zon wat dit vlak toch tegen moet gaan (denk ik). Het lijkt me ook niet de kleur grijs van de onderkant, het is wat donkerder zo te zien.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2017 15:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ziet eruit als een beetje donkerder dan het grijs van de onderzijde

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 aug, 2017 17:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Lijkt zelfde kleur grijs als de onderkant getuige de foto in jouw eerste post. Ik vermoed dat de anti-glare grijs echter mat is ipv semi-gloss.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de input heren. Vanochtend heb ik even het decalvelletje opgesnoord en nu blijkt dat er decals voor die grijzen anti-glare delen opzitten :oops:

Nou ja, ik had het al gespoten, maar het had anders wel wat tijd gescheeld die ik goed had kunnen gebruiken. Dit is hoe "ze" er gisteravond voor stond.

photo 419790

photo 419791

Excuses voor de drukke foto's, maar ik had even geen andere plek. De gele stukken heb ik bijgewerkt en daar waar ik ze vergeten was toegevoegd. Helaas heb ik daarbij wel wat over-spray gehad op de houders van de tanks en raketten. Dus dat moet ik vanavond maar herstellen. Verder heb ik op de twee zandkleuren nog wat lelijke plekken bijgewerkt. Nu moet ik dat alleen bij het groen nog doen.

Het zal dus inclusief decals nog een lastige klus worden om het vandaag klaar te krijgen. Maar ik ga hoe dan ook proberen zo ver mogelijk te komen.

Dus tot vanavond!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 sep, 2017 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Opgespoten is wel mooier dan een decal denk ik... :)
Het gaat erom spannen denk ik. Fingers crossed!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2017 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dit is hoe ze er vrijdagavond voor stond.

photo 419861

Net niet af :wink:

Daarnaast heb ik het geluk dat mijn moeder zaterdag jarig was en mijn schoonmoeder zondag, waardoor ik nagenoeg geen stap verder gekomen ben. Dus in het zicht van de haven heb ik het niet gehaald, maar deze week gaat het me wel lukken ga ik van uit. Ik hoop dat ik 'm voor de troostprijs toch nog als afgerond hier mag vermelden straks.

Dit was dus niet de laatste update...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 okt, 2017 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Na een lange vakantie en een drukke klusperiode heb ik deze week weer tijd gevonden om de Albatros verder richting het eindstadium te brengen. Ook deze keer heb ik alleen goed en slecht nieuws. Om maar met het slechte nieuws te beginnen:

Dit is er over van de registratie aan de linker zijde van het vliegtuig..
photo 423508

Dus daar moet nog even een oplossing voor gevonden worden. De heflt van de decal is meegekomen met het kabuki tape dat ik had geprobeerd om overspray van de grijze lak te voorkomen terwijl ik de gele overspray op de buik van het vliegtuig corrigeerde. Van de regen in de drup heet dit geloof ik :cry:

Maar ja, de onderkant is nu weer mooi grijs :D
photo 423507

Het goede nieuws is dat alle decals er nu op zitten!

photo 423509

Nu nog de randen van de motorinlaten weer zilver/aluminium maken, de lampjes op de tiptanks plaatsen, het landingsgestel en de tanks onder de vleugels plakken en wat verwering en dan moet ie zo'n beetje af zijn. Eens kijken hoe ver ik daar mee kom dit weekend.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 okt, 2017 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nog meer bijna af...

photo 424005

Nu nog de kleur van de pitotbuizen bijwerken, een matte vernislaag, de lampjes op de vleugeltips en het masker van de cockpitkap afhalen. Hopelijk kan ik nog een decal van de registratie ergens vandaan halen. Zou Eduard zoiets nog kunnen hebben?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Eindelijk de laatste update en dus de bevestiging dat ie klaar is!

Inmiddels is ie al twee weken af, maar ik had de tijd nog niet genomen om foto's te maken en met de donkere dagen en de verplichtingen jegens de baas moest dat toch in het weekend gedaan worden. Met dank aan Silenoz heb ik dit project af kunnen ronden. Hij is zo vriendelijk geweest om de registratienummers die hij zelf niet gebruikt op te sturen. En daarom nu de eindfoto's.

photo 427083

photo 427082

photo 427081

photo 427084

photo 427085

Voor de verwering van het camouflageschema heb ik de pigmenten van Revell gebruikt. Dat was nieuw voor me dus heb ik het maar heel minimalistisch toegepast. Voor de onderkant heb ik gewoon olieverf gebruikt. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat. Natuurlijk zijn er wat punten die verbeterd kunnen worden, maar al met al vind ik 'm vitrinewaardig en heb ik ondanks een paar tegenslagen veel plezier in de bouw beleefd.

Tot slot een paar aandachtspunten voor wie die model ook wil gaan bouwen.
1. Aansluiting van de romp en vleugels; daar heb ik best wat plastic af moeten vijlen voordat de vleugelwortel in de romp wilden. Vooral aan de voorkant. Als dat gedaan is, dan past het prima.
2. Aansluiting van de luchtinlaten; daar heb ik de helft van alle plamuur gebruikt die ik voor dit model nodig had. Over het algemeen is er niet veel nodig, maar om geen knik tussen de romp en de inlaat te laten ontstaan, heb je hier wel redelijk wat nodig. Ik had bovendien de vleugels er toen al opgelijmd wat het schuren van de onderkant van de inlaten verder bemoeilijkte.
3. De cockpit; ik had die eerst in één vleugelhelft gelijmd (met de andere er dan op, maar zonder lijm) zodat dit goed aansloot. Toen ik de andere romphelft er op wilde lijmen, sloot die toch niet goed aan. Dus wellicht is het beter om dat allemaal tegelijk te doen. Ik vrees dat door mijn aanpak de cockpit uiteindelijk iets scheef is komen te zitten. Daarnaast had ik bij het begin al moeite om het achterschot in de juiste hoek passen te krijgen. Hier zit de inkeping voor de vleugelwortel in de weg. Daar kan makkelijk wat plastic weggevijld worden dus het hoeft geen problemen op te leveren. Ook het rampje tussen de twee cockpitsecties past niet heel goed dus vijl of schuur die bij.
4. Schietstoelen; volgens de instructies zijn ze hetzelfde dus zo heb ik ze dan ook gemaakt. Helaas past de stoel dan niet in de voorste cockpit dus daar heb ik e.e.a. van de onderkant moeten wegvijlen en ook de zijkant trouwens. Ik denk dat wanneer van één stoel de kopsteun wat meer naar beneden geplaatst wordt, het probleem daar mee verholpen is.
5. Passingcockpitkappen; de achterste sluit zo'n beetje naadloos aan, maar ook hierbij gaf de voorste toch meer problemen. Deels zal ik die zelf veroorzaakt hebben wellicht, maar sowieso sluiten de hoeken van de kap niet 100% aan op de romp en beugel. Als je deze open laat is dat probleem natuurlijk verholpen. Omdat ik niet superenthousiast was over mijn interieur, wilde ik dat dus niet en heb ik de hoekjes maar met houtlijm opgevuld.
6. Neuswiel; een kleinigheidje maar niet onbelangrijk vind ik omdat ie toch wat gewicht draagt, het wieltje gaat erg moeilijk tussen de twee armen. Als je het forceert dan breekt het waarschijnlijk en de vraag is dan gezien de geringe hoeveelheid plastic daar of dat goed te lijmen valt en dan niet onder de druk bezwijkt. Dus pas daarmee op tijdens het bevestigen. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen door een pincet ertussen de zetten en die met een wig steeds iets verder open de duwen zodat het plastic mee kon bewegen tot het wiel er tussen paste.

Verder is het een prima model en een leuk onderwerp gezien de vele verschillende kanten die je er mee op kan. Als ik een cijfer aan de kit zou moeten geven dan is dat een 7.

Dat was 'm!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2017 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi geworden, blij dat ik je uit de brand heb kunnen helpen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement