Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Weet ik, maar ik heb alles in enamel en aangezien ik nogal van de verschillende kleurtjes door elkaar spuiten ben, kan ik deze acryl kleuren niet op die manier oplichten zoals ik het graag zou willen zonder veel kleuren te gaan kopen en dat vind ik persoonlijk weer een beetje zonde geld ;) Ik kom wel ff op de ESM ja, maar ik koop geen acryl ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 13:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
markie schreef:
De meeste vliegtuigen hadden deze kleur als interieurkleur: Verde Anticorrosione FS 34272.

Mark,

De juiste kleur is Verde Anticorrosione.....zonder FS-nummer. Federal Standard ( FS ) is een Amerikaans(!!) kleurensysteem welke ontwikkeld is ná(!!) de tweede wereldoorlog en kan dus nevernooitniet gebruikt zijn op Italiaanse kisten. De FS-kleuren worden alleen vermeld als benadering voor een vervanger maar er zullen altijd afwijkingen zijn. Als je bijv. gaat zoeken in Google op Verde Anticorrosione kom je als eerste een plaatje tegen met daarop 2 van deze kleuren......beiden hebben daar een FS-nummer achter staan.

photo 387816
bron:http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=37870&page=2

Je zou eigenlijk uit moeten gaan van de kleuren zelf en niet van vervangers die erachter staan ( FS wordt veel gebruikt in onze hobby maar is dus niet altijd juist ).
Volgens mijn IPMS Cross Reference Guide boek zou de FS-kleur eerder 34558 moeten zijn....de lichtere variant dus maar nogmaals: dit is bij benadering.
Het blijft altijd lastig om kleuren te bepalen van kisten waarvan we alleen zwart/witfoto's hebben en die er niet meer zijn dus je zal voor jezelf een afweging moeten gaan maken waar jij tevreden mee bent.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 18:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Bedankt voor het uitzoekwerk arjan, dan denk ik dat ik met een van de revell kleuren in de 360 serie aardig in de goede richting kom.
En verder is het dan nog een kwestie van oplichten en verdonkeren om een beetje effect erin te krijgen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 21:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
En toen was er eindelijk actie:
Afbeelding
Ik heb het deurtje al geplaatst, de bodemplaat geplaatst en een planken reliëf in gescribed (is dat eigenlijk een woord?)

Afbeelding
Een nieuw zaagje gekocht

Afbeelding
De klompjes plastic die ze poppetjes noemde opgeschoond, handjes en een klein beetje model gegeven. Heb er wel voor gekozen om ze in de huidige houten klaas stand te houden, want alleen poppetjes schilderen leek me voor een eerste keer, dit is namelijk de eerste keer dat ik een vliegend model bouw, al lastig en priegelig genoeg.

Afbeelding
Dit is dus alles wat er aan dashboard bij zit...

Afbeelding
In eerste instantie hadden deze stoeltjes op de zijkant van de romp geplaatst moeten worden, maar dat vond ik zo lelijk, ik denk, ik geef de stoeltjes echte pootjes.

Afbeelding
Maar de pootjes staan wel een beetje scheef, heb andere secondenlijm dan anders en die tsja... is wat starrer.

Afbeelding
Zo zien mijn kleine vriendjes er in kleur uit in ieder geval.

Afbeelding
Wat een rotwerk poppetjes, nou weet ik ook weer waarom ik alles op zijn pootjes bouw, hoef ik er geen nare pilootjes in te zetten.

Afbeelding
Pilootjes in hun natuurlijke houding. Die ene is een beetje zielig, die heeft geen pootjes.

Afbeelding
Dit heb ik maar van het dashboard gemaakt, een beetje conform de locatie en de kleuren van een origineel.

Afbeelding
Vreemd eigenlijk, dat ze die dingen vlogen met een stuur in plaats van met een knuppel.

Nou tot zover momenteel, ik ben nu druk bezig om de romp sluitklaar te maken, de vleugels in model te schuren en de boel verder af te maken ;)

In ieder geval weer wat leven in de brouwerij.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 21:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi Mark! Wat een hoop werk zit daarin hè? Overigens mag er nog een 5e poppetje bij: de radioman ;-)
Die tandemopstelling van de vliegers is een element dat ingenieur Zappata bij al z'n ontwerpen toepaste. Mooi hoe je die cockpit hebt aangepast.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op vr 03 feb, 2017 10:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ik had inderdaad gezien dat jij een vijfde poppetje in je verslagen had genoemd. Gelukkig hebben ze niet een vijfde poppetje bijgeleverd, dus had ik die ook niet in de kit kunnen bouwen :-)
Maar poppetjes vallen behoorlijk vies tegen inderdaad, heb de beentjes en armpjes ook nog los gezaagd om het nog iets te laten lijken.
Jij hebt bij je ijsvogels frames gemaakt voor de machine geweren. Zie je die frames of is het een toevoeging waar je weinig van ziet?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
markie schreef:
Jij hebt bij je ijsvogels frames gemaakt voor de machine geweren. Zie je die frames of is het een toevoeging waar je weinig van ziet?


Jazeker mark! Maar ik deed het vooral omdat ik de MG's niet aan de rand van het raampje wilde plakken: dat zou zo weer loslaten. En op foto's is duidelijk een soort beugel te zien waar ze inhangen.

Lekker knutselereren!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 feb, 2017 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Blech, moet ik ook nog maar even wat op verzinnen dan.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Wel bijzonder dat ze niet naast elkaar maar achter elkaar zitten. Zo leer je nog eens iets. Leuk model ook zo te zien.
Als ik zo klein moet schilderen gebruik ik gewoon een loep. Het grappige is dat mijn bewegingen dan ook controleerbaarder worden.
Gaat wel de goede kant op zo :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2017 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ik heb sinds kort ook zo'n loep, gecombineerd met zo'n daglichtlamp en ik moet inderdaad zeggen dat je er een stuk preciezer van begint te werken. Ook qua afplakken van raampjes e.d. Dat ging eigenlijk zonder enige moeite bij dit model.
En qua verwering in het interieur doe ik gewoon niets dit keer. Zodat je de heldere kleuren aan de binnenzijde in ieder geval nog een beetje terug kunt zien.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement