Bedankt voor de reacties.
Weer een belangrijke les geleerd.
Voorgaande brouwsels heb ik steeds met de kwast gedaan en gebruikte ik geen primer op de ramen, enkel het interieurkleur.
Sinds kort een spuitbus primer en dan krijgt het geheel een zelfde kleurtje als je niet afplakt. Ook al breng je het interieurkleur eerst aan, de primer is zichtbaar aan de randen.
De ju88 is weer een stapje verder.
Primer zit erop, hier en daar nog een klein naadje bijgewerkt.
Een eerste MG is gesneuveld maar het stukje loop is veilig opgeborgen. One down, three to go....
Het wit van het kruis op het richtingsroer en van de band om de romp aangebracht.
Lijkt al op een prototype...
Kleurtjes kiezen.
Er zijn ellenlange WWW-discussies over wat nu de beste RLM 70/71/65 kleuren zijn.
Ik heb in hoofdzaak Humbrol in huis, dus hiermee een vergelijkende verfstudie gemaakt op een Stuka-vleugel.
blauw op de foto is hu144; test voor de Catalina.
- geheel rechts op de foto: de nieuwe RLM70/71 kleuren Hu241 en 242, maar die zijn geen cent waard wegens zo goed als transparant waardoor je onnoemelijk veel laagjes nodig hebt.
- volgens Airfix: Hu91/117/65
91 leunt heel sterk aan bij Hu241 dus die is OK
117 is veel te licht en te groen waardoor het contrast tussen RLM 70 en 71 te sterk is.
65 heb ik al gebruikt in het verleden (misschien iets te blauw, mag iets grijzer).
-volgens IPMS Stockholm: Hu91/116 (of 30)/65.
116 leunt sterk aan bij de hu242 (net iets lichter)
30 is dan weer te licht en te groen.
Keuze: 91 + 116 + 65.
Door Humbrol vernis te gebruiken, zal het geheel nog een tintje donkerder worden wegens een bruine schijn in deze lak.
Nu vrees ik een beetje vast te zitten aangezien ik wacht op de PE-divebrakes. (status order: processing...)
Ik wil zeker zijn dat ofwel ze passen op de pinnetjes ofwel er geschuurd moet worden.
Gr
Thiery