En weer verder...
Na een goede schuurssessie zijn de markeringen van de vier toegangsluiken ook al weg. Dat moet wel gefikst worden natuurlijk.
Nou had ik van tevoren de basis contouren van de luiken op een stukje maskingtape overgezet, en deze stukjes nu geplaatst op wat dymo tape:
Niet perfect, maar goed genoeg
Terug naar de intakes. Daar moet een PE roostertje in. Maar dan wel eerst wat detail weghalen...
En dan de neuswielbak. Die ziet er zo uit:
En daar moeten 2 stukjes PE in. Die wel erg hoog uitsteken. Misschien de opstaande rand een stukje weghalen? Geen idee, staat niet in de handleiding aangegeven
Wielpoten. Oh ja. ouch
Er is al één stukje afgebroken, maar die ligt in de doos. Helaas is er inmiddels een tweede stukje afgebroken, en die is nergens te bekennen. Geen keuze meer dus tussen metalen en kit poten.
Na enig wroetwerk en buigwerk past de metaklen wielpoot (ongeveer)
Maar ja, dan kom je dit tegen. De metalen wielpoot heeft, net als de kit poot, een half-rond asje waar het wiel op past. Dat gaat prima met de wielen uit de kit (rechts), maar de resin wielen hebben een ander idee (links)
Misschien dan toch de kitwielen gebruiken?
Even eentje in elkaar gezet en voorzien van het vereiste PE. Ernaast de velg van het resin wiel
De kit wielen hebben weer het voordeel dat ze al wat afgevlakt zijn, maar de banden zelf zijn toch wel erg anders:
Tot slot maar eens kijken of we het PE voor de wielpoten op de witmetalen versie kunnen krijgen:
Hoop werk, nou maar hopen dat het goed blijft zitten.
Laatste activiteiten: de vleugeltips. Kijk eens naar die mooie uitdruknoppen (die uiteraard de passing erg storen)
Opliggend, dus geen enkel probleem.
Nou ja, misschien toch wel:
En de zijkant ziet er dan zo uit
Vooral de twee delen bij de groene dop hebben wel wat werk nodig voor die goed passen.
En dan nog dit: tussen de vleugel en de vleugeltips moet een mechanisme komen waarmee ze kunnen worden gebogen.
De vleugels hebben daarvoor een mooie uitsparing
Nou kan ik me vergissen, maar die lijkt wel een klein beetje op de verkeerde plek te zitten - de punt van het mechanisme moet aan de leading edge zitten....
Wordt vervolgd....