Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Forumregels


Alle voer-vaar-en vliegtuigen die tijdens de 1e Golfoorlog van 1991 dienst deden bij de alliantie, of Irak zijn welkom !



Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2016 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Deze had ik even gemist, jammer dat de pasvorm niet je van het is, maar je gaat er wel wat van maken met een beetje geduld en putty.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 mei, 2016 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 23 dec, 2013 15:49 pm
Berichten: 529
Ik ga deze eens volgen. Ik heb nog geen Franse kit in mijn arsenaal ( 1:48) dus ik ben benieuwd. Succes met de bouw.
Gr Jan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 mei, 2016 14:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
rob h&s schreef:
Deze had ik even gemist, jammer dat de pasvorm niet je van het is, maar je gaat er wel wat van maken met een beetje geduld en putty.


Dat gaat wel lukken. Tegen dat soort constructieve uitdagingen kijk ik meestal niet zo op. Het is meer het airbrush-werk wat problemen geeft.

janmaas schreef:
Ik ga deze eens volgen. Ik heb nog geen Franse kit in mijn arsenaal ( 1:48) dus ik ben benieuwd. Succes met de bouw.
Gr Jan.


Ik ook niet en ik had ook nog nooit een Mirage gebouwd wat voor mij ook altijd al een begrip op zich was. En aangezien ik het ook een heel mooi toestel vind, was de keuze snel gemaakt toen ik deze op marktplaats tegen kwam. Aanvankelijk wilde ik 'm wel in de Tigermeet-kleuren maken, maar toen deze GB voorbij kwam, was de keuze snel gemaakt om 'm hiervoor in te zetten.

Silenoz schreef:
hoeveel wil je uitgeven als je gaat voor aftermarket voor de wielen dan kan je nog kijken voor een resin uitlaat, cockpit, ... gaat ook een beter resultaat geven dan het bestaande plastiek met PE erbij want er kan nog heel veel toegevoegd worden... met een beetje plamuren en schuren kom je al een heel eind... trouwens, let op van de vleugelaansluiting... die is pas echt :roll: nu ja, had ik het geweten had ik eerst aandelen gekocht bij de puttybedrijven... maar met beleid is er wel een mooie kit van te maken...

Wel leuk dat je bij deze de PE krijgt voor de motoren, en in hun 2000-D/N kit niet ... jammer genoeg...


Nou eigenlijk vind ik de PE die bij de kit zit voldoende om e.e.a. op te leuken. Ik zag dat er inderdaad nog een hele uitlaatset was, maar dat wordt me iets te gortig. Het zijn enkel de wielen die ik wat erg basic vind, maar aangezien die er toch zo'n beetje als laatste aangebracht worden, kan ik die keuze altijd in een later stadium nog maken. Raar inderdaad dat de D/N versie die niet heeft. Ik had wel al gelezen dat het nog een redelijk uitdaging wordt om de uitlaat inclusief PE netjes onder de staart te krijgen. De diameter van de uitlaat zou wat groter zijn dan die van de romp. We gaan het meemaken...

Overigens bedacht ik me gisteren dat ik ook nog een AH-64A heb liggen van Italeri die ik ooit eens meegekregen had. Het gaat om de volgende kit:

Afbeelding

En zoals jullie kunnen zien op de doos speelt dat zich ook in de woestijn af. Dus na het controleren van het instructieboekje blijkt dit ook om een uitvoering uit de golfoorlog te gaan. Dus als de Mirage soepel in elkaar gaat en ik nog voldoende tijd heb, dan wil ik me misschien ook daar nog aan gaan wagen. Qua airbrush-uitdaging is ie al een stuk simpeler denk ik zo!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 mei, 2016 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Jammer van de pasvorm. Maar met geduld is er vast een mooie kist van te maken.

Je hebt groot gelijk met die wielen. Je kunt eerst nog een poosje proberen om er voor jou wat acceptabels van te maken. Een after market setje is snel genoeg gekocht.

Succes met de bouw van dit mooie toestel

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2016 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mochten er nog anderen zijn die deze kit ooit willen gaan maken, dan kan ik de volgende review en verslag aanbevelen: Mirage 2000C

Timmie schreef:
Jammer van de pasvorm. Maar met geduld is er vast een mooie kist van te maken.

Je hebt groot gelijk met die wielen. Je kunt eerst nog een poosje proberen om er voor jou wat acceptabels van te maken. Een after market setje is snel genoeg gekocht.


Afgelopen weekend heb ik tussen alle festiviteiten een barbecues toch hier daar nog wat kunnen knutselen. Dus heb ik die pasvorm maar eens nader bekeken.

photo 371608

Hier is dus nog wel wat werk aan de winkel straks. In het bovengenoemde verslag las ik dat eerst de bovenste vleugelhelften aan de romp gelijmd werden en dan pas het grote geïntegreerde onderdeel van de buik en vleugels aan de onderkant. Eens kijken wat straks wijsheid is. Eerst maar eens de cockpit in elkaar zetten en vervolgens de romphelften netjes aan elkaar krijgen.

Voor de cockpit zit er een mooi stukje PE bij waar straks de instrumenten op geplakt kunnen worden.

photo 371605

Uit dat stukje het ik het bovenste deel kunnen maken op het dashboord zoals hieronder op de foto te zien is. Helaas heb ik geen betere foto gemaakt.

photo 371607

Daarnaast heb ik de bak voor het neuswiel iets aangepast, omdat het model volgens het hierbovengenoemde artikel anders te hoog op z'n pootjes staat. Er zou zo'n 2mm uit de "houder" van het neuswiel moeten. Op de foto hieronder zie je het aangepaste stuk boven en het originele onder.

photo 371611

Tot slot nog een vraag voor de kenners. Op de foto's lijken de inlaten dezelfde kleur te hebben als de romp dus zand in het geval van het toestel dat ik nu aan het bouwen ben, maar blauwgrijs voor de rest. Zou dat gelden voor de hele binnenkant? Of is die ergens wit of lichtgrijs? Ik heb e.e.a. al in de primer gezet zodat de kappen er straks over kunnen, maar dan moet ik eerst weten welke kleur de binnenkan moet. Helaas zit er geen mooie buis richting de motor bij dus ik denk dat ik dat vlakke stuk maar zwart of donkergrijs maak. Wat vinden jullie?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2016 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Even een kleine update. Gisteravond heb ik de airbrush aangezwengeld om e.e.a. aan lopende projecten een beetje verder te helpen en dus wil ik meteen ook de cockpit van de Mirage van wat kleur te voorzien. Volgens de bouwbeschrijving zou het RLM66 moeten zijn. Ik vind het nogal vreemd dat een Frans vliegtuig van ver naar de tweede wereldoorlog een RLM kleur zou hebben, maar ja, het zal wel bedoeld zijn als benadering van de werkelijke kleur. Aangezien ik niet direct een potje RLM klaar had staan, had ik wat op internet gezocht en revell 69 zou een goede vervanger zijn. Dan krijg je dit.

photo 373629

photo 373630

Op zich een mooie kleur, maar of het nu voor RLM66 door kan betwijfel ik. Het is wat aan de groene kant. Wat vinden jullie? Misschien beter revell 78 er nog overheen?

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2016 14:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
dat scheelt van model tot model blijkbaar, sommige hebben een cheatline, bij sommige lijkt het door te lopen...:

Mirage 2000B:
http://data3.primeportal.net/hangar/luc ... _of_52.jpg

Mirage 2000N:
http://data.primeportal.net/hangar/luc_ ... %20018.JPG

http://data.primeportal.net/hangar/luc_ ... %20012.JPG

deze kan ook interessant zijn: http://www.scaleworkshop.com/workshop/mirageba_1.htm

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2016 11:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nog bedankt voor de foto's Silenoz. Omdat het niet met 100% zekerheid vast te stellen is, ga ik maar voor de witte binnenkant wat mij wel het meest logisch lijkt.

Gisteren heb ik de cockpit toch maar van een andere kleur voorzien. Namelijk antraciet (revell #9). Het donkergroengrijze van Revell #69 vind ik toch teveel afwijken t.o.v. van de foto's van het origineel. Binnenkort volgen de foto's.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het is een al poos geleden dus is het weer tijd voor een update.

Allereerst de cockpit. Die zit inmiddels redelijk in elkaar. Ondanks dat secondelijm snel droogt, heeft het me toch een hele middag gekost om alle PE deeltjes netjes uit te snijden, te vijlen en op z'n plek aan te brengen. Nu dacht ik goed voor het raam te zitten i.v.m. het licht voor de foto's maar dat viel tegen. Excuses daarvoor.

photo 382489

Zoals te zien is op de foto hierboven heb ik extra gewicht aangebracht d.m.v. 2 schroeven en een boutje waarvan ik een hele zak heb liggen die overtollig waren op mijn werk. Daar wist ik dus wel raad mee :wink: Het idee om dat vast te zetten heb ik eigenlijk van een Hasegawa Boeing 777 die ik ooit eens gemaakt heb. Di werd geleverd met schroef om in het schot achter de cockpit te monteren. Dus heb ik in dit geval wat stukjes sprue aan elkaar geplakt wat dient als schot en daar een gat in gemaakt dat net niet groot genoeg was. Dat bleek een gat van 4,5mm in doorsnee te zijn. Vervolgens heb ik aan de binnenkant wat vloeibare Revell contacte lijm aangebracht, waardoor het plastic mooi zacht werd. Hier kon ik dan prima de schroef doorheen draaien die nu geen kant meer op kan. Omdat het schot van het zelfde plastic, is het makkelijk vast te lijmen in de neus.

photo 382488

Meer naar de punt van de neus toe heb ik 2 stukjes sprue uitgeboord om daar de schroef tussen klem te zetten. Ook hierbij helpt een beetje lijm om het plast wat zachter te maken, zodat het schroefdraad goed vast zit in het plastic.

photo 382487

In de luchthappers zitten twee transparant stukjes. Waarvoor durf ik niet te zeggen, maar de firma Heller heeft daar heel fijn dikke onderdelen voor gemaakt waardoor er een sinkmark in zit. Dit kan ik dus weer mooi gaan wegvijlen en oppoetsen, maar dat komt goed.

photo 381998

photo 381999

Deze week heb ik mezelf ten doel gezet om de romp te sluiten en de vleugels eraan te bevestigen. Dat laatste schijnt ook niet helemaal lekker te passen, maar daar komen we vanzelf achter.

Tot de volgende update.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement