Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2015 21:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
ook maar hier even neerzetten, tis per slot van rekening toch Vietnam

Het is een oefenfiguur om mijn acrylschilderen te oefenen dus help mij met tips en adviezen

Goed even copy en paste

Zo, her en der nog wat bijgewerkt en ook de jas voor de liggende rijder afgemaakt. er zijn nog een paar een paar dingetjes (tas, veldflessen en helmen) die afgeschilderd moeten worden, maar die komen wel tijdens mijn uitvoering.

heb via MP nog een paar Vietnam figuurtjes voor letterlijk een paar eurikunnen scoren, maar dat wordt nog even puzzelen

photo 346976

Hier ligt dus voor een stuk of 4 figuren allerlei onderdelen, het zal wel, geen manual oid er bij, dus echt een mooie puzzel.

Nou ja, eerst maar even een sortering gemaakt

photo 346973

Zo dat is duidelijker, nou ja, overzichterlijker.

Nu dus de juiste armpjes bij het juiste lijfje zoeken en eens proberen of ik alle uitrustingsstukken bij de juiste uniformen kan vinden.
Ik wil er twee gebruiken voor mijn projectje, dus eerst daarvan maar wat bij elkaar sprokkelen

en dan hou je dit over

photo 346974

Nog verder ingezoomd geeft dan dit figuur

photo 346975


nadeel is wel dat van de 4 bijgeleverde M16 alle lopen zijn verdwenen, gewoon afgebroken dus, dat wordt weer even hobbyen.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2015 21:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Inmiddels heb ik 1 grunt in elkaar gezet, in de zwarte primer en toen in de basiskleur Olive drab

ik zag toen dat er eigenlijk nog best wel wat schuurwerk op zit omdat het iets te scherp is gegoten en er opeens een flinke gietnaad was. omdat je er met de neus boven opzit zie je het, op een afstandje valt het echter amper op.

Ik ben toen met middel olive green de eerst highlits aan het opzetten geweest en daarna de ecchte highlights

zo op het oog ziet het er niet verkeerd uit, in aanmerking genomen dat dit in 1e instantie goedkoop aangeschafte mannekes waren om het acrylverfen te leren. als ik zie hoeveel tijd ik er in steek en het resultaat vraag ik mij af of drybrushen niet sneller gaat voor het zelfde effect :lol: :lol:

ik heb echter wel een probleem. ik heb nu 113 foto's gemaakt en eigenlijk geen een die het goed weergeeft. onder de LED lamp krijg je te scherpe schaduwen, waardoor het een te groot contrast wordt tussen de kleuren terwijl het best wel vloeiend is, met de flitser idem dito, maar dan heb ik wel de betere kleurbalans. in daglicht wordt het ook weinig, te veel licht raar genoeg. Ik heb helaas meer kaas gegeten vans childeren dan van fotograferen en heb ook geen mooie studio. ik moet dus maar even experimenteren voor ik het goed heb. het model is van zichzelf al scherp in details,eigenlijk te scherp en dat wordt op de foto extra versterkt

kortom, jullie houden de foto's te goed en anders maar een paar in plaats van geheel rondom. het gaat er mij om dat ik opmerkingen krijg over de techniek en dan moet het wel goed zichtbaar zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2015 21:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zolang de echte enveloppe van de belastingdienst nog bestaat, ja inderdaad de bekende blauwe enveloppe, toch maar een paar foto's gemaakt. het geeft niet 100 % weer met wat ik zelf zie, maar qua kleur klopt het wel en qua overgangen benadert het het geheel wel goed. O ja, nog even voor alle duidelijkheid, ik heb alleen de broek gedaan, de rest is basiskleur nog

photo 347577

photo 347576

photo 347575


photo 347574

photo 347572

photo 347573

photo 347571

Nogmaals, op de foto ziet het er nu iets, heel iets, vlakker uit en de hightlights komen iets feller over

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: do 10 dec, 2015 21:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zo het shirt is ook gedaan, al doe ik, denk ik, er toch nog een laagje glazing groen overheen, zodat er een iets groter kleur verschil ontstaat met de broek en de overgangen wat mooier zijn bij de grote plooien,
Ook even twee overbelichte foto's gemaakt zodat het gezicht zichtbaar wordt. Het is dus een soort negroide type, dus dat wordt een extra uitdaging

photo 347695

photo 347694

photo 347693

photo 347692

photo 347688

photo 347689

photo 347690

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: vr 11 dec, 2015 1:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het lijkt of ze iets overdreven hebben in bekkentrekken, op die laatste foto zou ik toch zeggen: plamuur hem terug wat smaller. Als je je mond zo opentrekt, kan je je mondhoeken niet tegelijk samentrekken zoals daar.


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: vr 11 dec, 2015 7:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tja, ik vond hem wel grappig, daarbij, met plamuren ga je boel niet redden, dit zou je moeten resculpten, want je moet de vorm van de huidplooien en de breedte van het gezicht dan ook aanpassen. Nee, ik vind hem grappig zo. (ik denk dat eenmaal de helm er op, het al wat beter toont hoor)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: vr 11 dec, 2015 13:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Deze even gemist, maar dat gaat al lekker zo. Mooi kleur verschil met dat vest ten opzichte van het uniform, vooral op die eerste foto's zonder overbelichting goed te zien.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: vr 11 dec, 2015 16:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
het vest moet nog gedaan worden, daarna de huid en dan de kisten en overige zaken die hij nog bij zich draagt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2015 14:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Het flakjacket is nu ook gedaan
Geprobeerd om het shirt een tikje groener te krijgen en ik heb mij met het jack iets ingehouden met schaduwen en highlights. Op foto;s zie je ook iets minder nuances, althans heel scherpe nuances.
ik moet alles nog inlijnen en toch her en der een beetje bijwerken omdat schaduwen zoals bij mouwen nog iets teveel is

photo 347860

photo 347859

photo 347856

photo 347855

de eerste twee zijn met een andere belichting gemaakt dan de andere twee. moet op mijn werkscherm maar eens bekijken welke beter is

Ow, en hoe ziet dat acryl gebeuren er redelijk op schaal en ingezoomd uit?
Eerst de normale foto, overgangen lijken redelijk vloeiend

photo 347858

en ingezoomd
photo 347857


Moet toch nog even eens proberen om de foto's beter te krijgen, want als ikz e nu uitknip en dan hier plaats wordt het allemaal wat onscherp, dus misschien toch wat groter uitsnijden


ik ben er zelf nog steeds tevreden over, zie nog best wel een aantal leerpuntjes. waarom dan toch tevreden? omdat het er in real live best wel mooi uitziet en ik steeds handiger wordt in de techniek. ook dat ik zelf nog leerpuntjes zie en weet waar het aan ligt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: grunt 1/35 acryl
BerichtGeplaatst: za 12 dec, 2015 22:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Nog even wat aan het jack gedaan en wat ingelijnd. Door de flits lijkt het inlijnen nogal zwaar, maar het modelletje in de hand vind ik het heel gaaf, al zeg ik het zelf

photo 347939

photo 347938

photo 347937

photo 347860

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement