Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2015 6:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Klopt, maar ik wilde de moeheid na een zware patrouille uitbeelden en mijn sculptkunsten zijn nog niet je van het.
Er zijn verschillende stijlen van gezichtsopbouw qua kleur en ik ben mijn oude stijl aan het upgraden naar een wat andere stijl die ik persoonlijk mooier vindt. Die stijl die ik nu ambieer is al te zien op die buste van de RTO die ik eerder liet zien.

Afbeelding

Normaliter werk ik van basis naar opbouw, dus wat roodachtig ondergezicht en oogdelen in schaduw dan de highlights, maar zoals je heb kunnen lezen, ben ik wat van mijn vaardigheden kwijt.

De iris is blauw, pupil zwart, maar misschien dat ik nog wat bruin of groen in de ogen zet.
en tja, fantasy of niet, oefening baart kunst.

Maar dat het nog niet geheel klopt, kan ik je alleen maar gelijk geven

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2015 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Het bovenstaande gezicht heeft betere kleuren dan de grunt momenteel, op zijn scherm ziet de beste jongen nogal grauw en groen en niet echt natuurlijk. De ogen zijn paars bij mij en knallen eruit, die kun je wellicht met een zachtere kleur afzwakken zodat je wat dieper komen te liggen, vermoeidheid zie je ook vooral rond de ogen.
Denk dat je het eerst goed moet laten drogen en dan zien welke kleuren je moet aanpassen en wellicht heeft de kleine dame er een goede kijk op ;)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2015 16:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tja, na 4 keer ben ik het een beetje zat, dit is typisch zo'n gezicht wat je nooit goed kan krijgen, en het vervelende is dat ik alleen mijzelf de schuld kan geven.

De ogen zijn echt wel blauw met een zwarte pupil, alleen het glimt als de spreekwoordelijke drol, en dat vertekend. het groen is in het echt niet te zien, maar dat de kleur nog niet optimaal is klopt.
Ik heb net nog wel de shadows iets teruggehaald, het was te scherp en gaf daardoor ook dat Eftelingeffect, uhh die neus is gewoon heel groot.
Ik laat hem nu ook eerst goed drogen en ben er van overtuigd dat een glazing nog best wel een hoop goed kan doen, evenals de diversiteit in kleuren van het uniform.
Ik heb nu ook eenmaal geen gevoel voor belichting tijdens fotograferen en het in Photoshop bijcorrigeren van foto's vind ik een soort valsspelen. Wel ga ik proberen in Photoshop of ik middels een kleine kleurverandering een betere kleurbalans kan krijgen.

Maar ik ben blij met de kritische noten, dat dwingt mij om te verbeteren, alleen dat dit op een fantasyfiguur lijkt, dat raakt mij diep, heeeeeel diep :lol:


O, Steven, een ketting gaat niet lukken, daar is het toch net nog een te kleine schaal voor, maar de dogtags stonden wel op de planning, echte plaatjes metaal. (ik moet alleen proberen of ik ze een beetje in model krijg).

Het stimuleert echter wel en ik heb een paar figuren ook weer eens onder het stof vandaan gehaald met de intentie om ze eindelijk eens af te maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 17:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben toch weeer een beetje aan het schilderen geweest, met olieverf heb je net even wat langere droogtijden dus het duurde wat langer
Inmiddels heb ik de handdoek gedaan, het shirt en de bandoleer. met de laatste ben ik nog niet helemaal klaar, normaal heb je iets van drie dagen de tijd voordat groen droog is (is een kleur die toch vrij snel droogt bij mij) dus het goed highlighten kon nog wel even. Ja, niet dus, dus een soort drybrushsessie gedaan, maar k moet de shadows nog een beetje bijwerken. Die breng ik normaliter wat zwaarder op omdat je dan goed kan blenden met de highlightkleur, maar dat lukte dus niet, dus ik moet nu de kleur opnieuw gaan mengen op mijn pallet en de schaduwen even opnieuw inschilderen.
Ik heb een paar foto's gemaakt met en zonder flits waarbij de kleuren met flits het best overeenkomen.
Ook 1 op zijn kop zodat je een andere lichtinval krijgt

Zonder flits

photo 329151

Met flits

photo 329150

enne, op zijn kop

photo 329152

Het flakjacket moet nog gedaan worden en als klaar is moet de kleding nog evveen in de matte lak gezet worden.

Ook de achterkant moet ik nog afwerken, das nou nogal slordig en hoewel het geen functie heeft moet het wel toonbaar zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 17:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hij ziet er in ieder geval afgepeigerd uit!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2015 6:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11865
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hij lijkt nu inderdaad de kamp van de eeuw gewonnen te hebben. Bert, als je een heel kleine ketting zou willen, Add-On heeft er nu een goeie uit foto-ets, toch wel twee schakels per millimeter. Maar een leren veter zie je ook wel vaak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2015 7:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
De 5 o'çlockshade (das een mooie kreet voor stoppelbaard trouwens) haalt de kop enorm op, dat had ik dus wel verwacht.

Tja Steven, ik denk dat iedereen wel een beetje dood is na 2 dagen door de jungle lopen, warm, vochtig, elke seconde op je hoede zijn, af en toe een fel vuurgevecht met de VC, je maten naast je dood zien gaan, de herrie, bloed, ellende, heimwee naar je familie, brief van je vriendin dat ze nu toch maar verkering heeft genomen met een vredesactivist die jou kindermoordenaar noemt. En als je dan al niet zo knap uit de rondist bent gekomen, dan zie je er al gauw uit als een spook.

Ik zal eens kijken naar dat kettingje en anders manipuleer ik een stukje ijzerdraad met een tangetje of zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2015 7:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Die is heel mooi geworden Bert, hoed af! :brouw:

Toch een kleine opmerking: de bandoleer is veel te donker, die waren in nylon en veel lichter van kleur, ook de vest mag een tintje lichter zijn t.o.v. de handdoek.

Keep up the good work! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2015 9:01 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Walesha
het vest moet nog gedaan worden, die staat nog in de basis grondkleur, en de bandoleer moet nog verder worden gehighlight en de shadow moet nog beter worden afgewerkt.

Nu ben ik niet zo van de voorgeschreven kleuren, maar meer van de gebruikte kleuren. Voorgeschreven kleuren was vaak of OD of militairy green, maar met de verschillende verfbaden van verschillende producenten kon er soms een heel duidelijk verschil zijn.

Het vest wordt redelijk licht, de bandoleer iets lichter om ook een visueel onderscheid te blijven behouden op het figuur

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 sep, 2015 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik kon uit je laatste reacties niet echt opmaken of de figuur al helemaal klaar was, vandaar mijn opmerkingen en ja, inderdaad... met die "voorgeschreven" kleuren nemen ze zelf een loopje.
Zo is de Jungle fatique die zo ergens rond 1966 in gebruik werd genomen de kleurcode "OG107" en toch hebben de broek en de vest een andere kleur terwijl ze dezelfde code hebben en ja, toebehoren zoals munitietassen, stormgordels en bandoleers kunnen ook van tint verschillen naargelang de fabrikant en productielijn.
Hier rechts op deze foto kan je het goed zien, alles kreeg de code "OG107" en je ziet duidelijk de verschillende tinten:

photo 329212

De bandoleer was nog veel lichter van kleur dan de vest.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement