Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 sep, 2015 20:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Omdat ik de gehele osprey serie heb, zowel op personen als voertuigen heb ik dus ook een aantal uitgavs over Vietnam, nu vindt ik de osprey wat minder dan andere uitgevers (veel zwartwit foto's) en wat gedateerde kleurplaten) maar goed, ik kan wel diverse kleurplaten naast elkaar leggen en werkelijk elke foto laat andere kleuren zien, om dat als referentie aan te houden. veel google ik op dumpstores met name voor re-acment, daar haal ik vaak wat beter de kleuren af.
Ook re-acment sites raadpleeg ik, hoewel ik weet dat niet alles origineel is, maar die groepen zijn vaak wel van een bepaald niveau dat de kleuren toch wel heel erg moeten kloppen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 19:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Vandaag het vest maar eens afgemaakt. Ik vind hem wel geslaagd. Bedenk wel dat dit een soort nylon was, dus iets helderder kleuren dan de stoffen uitvoering en een iets andere lichtinval. Nu is de verf nog nat dus glimt wel heel erg.
Ik laat dit nu ook drogen, dan misschien nog een paar plekjes bijwerken. Dan de achterkant gladmaken en zwartschilderen, en dan nog een soort sokkel maken, ik heb wel een ideetje, maar moet het even uitvvoeren, al is het in de basis heel simpel.

Maar hoe dan ook, ik ben best wel trots op mijzelf, vanaf niets een buste weten te maken, okee, nog een paar dingetjes afmaken en ik weet dat er een paar dingen beter konden en zouden moeten, maar dat red ik wel en dan heb ik sinds tijden weer eens wat afgemaakt in een redelijke recordtijd voor mij. misschien, als ik de ESM kan en mag bezoeken, dan misschien toch weer eens wat bustes bij Domino ritselen, ik heb er een paar op het oog.

Maar nu de foto's. beetje avondlicht dus het werd voor de camera wat moeilijker om de flits uit te houden (foto's werden erg licht) en ik heb geen voor strakke foto's zonder flits. Ik ben sowieso niet zo handig met dat ding

photo 329933

photo 329934

photo 329932

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Bert, ik vind de kleuren steeds beter worden en meer in balans. Ook het gezicht is wat sprekende, maar toch mis is nog wat spanning, ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, het geeft een wat matte indruk. Nu weet ik dat je nog bezig bent en met olieverf is het anders, maar goed het valt me op.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 sep, 2015 23:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet wat je bedoelt, zoek er ook naar en dat had ik ergens ook al geschreven, maar ik weet tot nu toe nog niet waar ik het moet zoeken of maken, misschien een hoofdwond of een schram, maar anders zou ik et ook neit weten. het enige wat ik nog aan het gezicht wil doen is, is een roodfilter over het voorhoofd. Maar hij is nu wel bijna zoals ik hem voor de geest had toen ik begon met sculpten. Okee, volgende keer wat breder gezicht of zo .

Ik kan misschien met een blauw filter nog wat ophalen onder zijn ogen, maar dat moet ik wel heel voorzichtig doen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 19:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Erg mooi werk Bert.

Het enige wat denk ik mooi zou zijn is meer variatie in de groene kleuren. Ik denk dan aan verkleuringen / slijtage ten gevolge van gebruik, of misschien zelf vuil vlekken. Het figuur ziet er nu heel strak uit, daar gaat het niet om, maar het mist nog iets zeg maar.

Maar goed, het figuur is ook nog niet klaar natuurlijk. Ik probeer alleen zo goed mogelijk feedback te geven voor zover ik kan met mijn gebrekkige figuur-schilder ervaring.

Veel succes in ieder geval! :)




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 sep, 2015 20:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk dat ik zelfs al iets teveel variatie heb aangebracht als ik zo mijn referentiebronnen bekijk. Kijk, alles was ind e kleur Olive drab en alleen het nylonachtige Flakvest had een andere kleur.
Kijk ook eens bij de bustes van Jogy, ook erg eentonig, als ik het zo even mag uitdrukken
verder kan je nog eens kijken naar de volgende bustes welke door topschilders zijn geschilderd

Afbeelding

Afbeelding

Deze zijn ook vrij eentonig, alleen door de acrylmethode zijn de highlights en shadwos wat mooier dan bij olieverf zoals mijn niveau.
Zelf vind ik het iets te overdreven, omdat de kleding maar weinig zoveel gradties geeeft.

ik geeft toe, ik kan nog heel iets bijwerken op shirt and bandoleer, maar verder wil ik er eigenlijk niets aan doen. Klinkt eigenwijs of arrogant, maar dit is een beetje mijn stijl en wat ik mooi vindt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2015 0:15 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Bert Takken schreef:
Klinkt eigenwijs of arrogant

Nee hoor, jij geeft gewoon aan wat jij hoopt te bereiken met jouw buste. :brouw:

Dat je voor het uniform voor realisme kiest vind ik een goed iets. Ik zat eigenlijk ook vooral wat te zoeken naar leuke manieren om meer interessante kleurverschillen te krijgen zonder dat dat vreemd zou lijken. Die eerste buste bijvoorbeeld heeft veel meer verschillende kleuren, alleen de veldradio bijvoorbeeld al. Daarnaast zie je op die buste de rits, drukknopen e.d. Dat maakt die buste wat interessanter, er is meer te zien en dat is goed. Bij die van jouw ligt dat wat moeilijker natuurlijk omdat die niet de details heeft zoals de buste uit jouw vorige post. Daarom dacht ik er bij jouw buste dus juist ook aan dat meer kleur in de vorm van viezigheid en vale uniformdelen wellicht interessante resultaten zou op kunnen leveren. Misschien zouden zweetplekken op de borst een leuk idee zijn?

Hoe dan ook, strak werk!





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2015 6:51 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
De details zoals de rits, overslag iets bijkleuren, een dogtag en wat meer highlights moeten nog. Dus dat geeft iets meer beeld. DMijn buste heeft ook minder plooien dus heb je sowieso al wat minder nuanceverschil.
Ik zit wel nog na te denken over de opmerking van Jogy. Iets mist waardoor de buste iets meer spanning krijgt of beter laat zien dat het moe is.
Veel moet je met sculpten doen, maar die expertise mis domweg nog.
Ik snap wat je bedoelt, ik zou, denk ik, soortgelijke opmerkingen hebben geplaatst als een ander dit gemaakt had.

Zweetplekken is trouwens wel een goeie en misschien een schram op zijn gezicht

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2015 11:26 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Eentonig? Dat valt wel wat mee, ook op die 2 van Jogy.
Op die radioman bv, hij gebruikt nogal wat kleuren daarop heb ik het idee. Maar dat is het hele eieren eten eigenlijk in de modelbouw. Je moet een beetje spelen met de kleuren, daardoor krijg je diepte en dat haalt de eentonigheid er uit.
Kijk bv eens naar die 'band' op z'n vest waar de drukknoopjes op zitten, de randen heeft hij net wat geler gemaakt om maar een voorbeeld te geven. De band zelf is ook iets donkerder dan het vest om zo je oog een beetje te trekken.

Laatst onstond er op FB ook zo'n discussie over wel of niet realistisch verweren bla bla, maar voor een model ( het is immers geen replica ) heeft het ook wel wat om met kleuren te stoeien, het moet uiteindelijk in een kast ofzo staan en daar moet het toch ook weer je oog trekken ;)

Uiteraard is dat aan de bouwer zelf wat hij wil. ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 17:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb weer een paar kleine dingetjes gedaan aan de buste en dan met name een soort van sokkel. Ik wilde iets anders dan anders dus heb ik gekozen voor een munitiekist, en dan gewoon een kist ongeacht land era of wat dan ook. het moest in ieder geval om iets zwaars passen, zodat de buste niet elke keer bij elke tochtstreek om zou vallen.
Eerst dus maar een houder gemaakt van een stukje alu en iets van een veerspanner voor auto's

photo 330964

toen begonnen aan een willekeurige houten kist, vaniut mijn scheepshobby heb ik zat latjes

photo 330965

Standaard er in en deksel er op maken

photo 330966

En als je de buste er opzet krijg je zoiets als dit

photo 330967

photo 330968

photo 330969

De kist moet nog wel voorzien worden van wat metaal, een kleur en wat slijtage en ik zit er aan te denken om een paar dingetjes op de kist te leggen.

De buste moet hier en daar een likje reparatieverf hebben, ik zit te denken aan een schram over het gezicht, en in ieder geval een rode glazing over voorhoofd. Al met al schiet het aardig op.

Huh, op de foto ziet de highligting er op het vest een beetje vreemd uit, zo met het oog klopt het wel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement