Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dank Ruud, de volgende update is alweer aanstaande.

Update 4C - Gezichten klaar voor nu

Voorlopig verklaar ik het gezichten schilderen voor klaar, pas als de rest afgerond is en alle kleuren samenkomen kijk ik nog wat er aan veranderd kan worden, maar dat is nu niet te zien omdat de uitrustig etc nog zwart is.
Hieronder zoals de gezichten er voor staan, foto's kunnen beter, niet alle kleuren komen even duidelijk, maar het idee is redelijk goed zichtbaar.
Allereerst Barnes
photo 324565 photo 324566 photo 324564

De volgende kandidaat is Taylor
photo 324567 photo 324568 photo 324569

Tot slot Elias
photo 324570 photo 324572 photo 324571

Alle huiddelen kunnen rustig drogen en aangezien het hier al lekker warm buiten is, zal het binnen ook sneller gaan ;)

Groet

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 14:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Elias heeft de meest karaktervolle kop vind ik, Taylor heeft een probleem met zijn ogen en een scheve mond, daar kan jij niets aan doen en Barnes heeft domweg een beroerde casting van het litteken

Schildertechnisch weinig op aan te merken, al zou ik Barnes een 5o'clock shade geven, dat maskeert een beetje de casting want die doet geen recht aan je schildertechnieken, en Taylor zou ik een wat donkerder onder gezicht geven, geen baardgroei, maar wat donkerder aanzetten, ik denk dat dit ten goede komt aan de vorm van het gezicht

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi Bert, dank voor het meekijken, altijd prettig omdat je zelf soms blind staart op wat je schildert. Nadat ik de uniformen gedaan heb ga ik nog alles bij langs op zo het evenwicht te krijgen in het geheel. Inderdaad is het sculptwerk niet je van het en best jammer, liever dan gewone grunts zonder dat ze op iemand lijken. Helaas moeten we het ermee doen en ik schilder gezellig door kan altijd weer van pas komen, heb nog twee Young Miniatures Vietnam bustes en daar kan ik dan mooi weer mee vooruit.

Update 5A - Uniform Elias
Vanmiddag met het uniform jasje van Elias begonnen. Moest eventjes zoeken wat de beste kleurcombinatie was, had ooit van een Vietnamveteraan (op Armorama) wat advies gekregen toen ik met een groter diorama met een M113 bezig was en die vertelde hoe nieuwe jasjes verkleurden en waar de verschillen in zitten.
Enkele foto's voor wie dat diorama niet kent.
photo 324624
photo 324625
photo 324626

Aan de hand van deze kleuren heb ik op een nieuw nat pallet een kleur gemengd met 922 USA Uniform, 893 US Dark Green (allebei Vallejo MC). Van beide kleuren de helft gemengd tot een midden groene kleur en vervolgens met Jo Sonja Hookers Green het wat valer gemaakt en met Jo Sonja Olive Green nog iets bijgewerkt. Met Hookers Green ga ik de schaduwen verder in werken en oplichten doe ik met Basic Skin Tone van Jo Sonja en Warm White van hetzelfde merk.
Eerst een foto van de basislaag.
photo 324623
Nu zie je ook dat de huidskleur anders uitkomt en daarom doe ik meestal de laatste aanpassingen aan het einde.

Dit was voor nu
Groet

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 19:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
He, nu weet ik waar ik onbewust mijn inspiratie voor die buste vandaan heb, ik verraad nog niet welke, maar dat wordt vanzelf duidelijk

Maar verd*rrie, wat een goeie kleur voor Elias. Nu kan ik door ervaring al zien hoe het zou uitpakken als het uniform in de kleur kwam, maar voor leken is dit een duidelijke les

maar welke bustes heb je van YM, die RO ook? Die is mooi, sowieso zijn zijn bustes mooi

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: do 13 aug, 2015 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ben benieuwd Bert wat je geïnspireerd heeft, kan er iets bij bedenken ;)

Dank, de kleur is altijd eventjes uitproberen omdat ik de kleur zelf meng. Er zijn wel kleuroverzichten op diverse sites en veel mensen gaan uit van de kleurenschema van wargamers en dat is op zich aardig maar niet juist. Nadeel ook van veel referentiefoto's uit die periode is dat er meestal een blauwe zweem overheen zit en veel mensen denken dan dat de uniformen een blauw tint hebben, maar dat is niet zo weet ik na een uitgebreid uitleg. Had het M113 project op Armorama lopen en toen ik met de figuren begon kreeg ik een aantal reacties van Vietnam veteranen en die hadden zeer waardevolle informatie over uniformen en wat ze zo meer gebruiken en wat ook het weer effect op huid en kleding had.

Van Beinito Figures heb ik een serie 54mm white metal Vietnam figuren en van Young heb ik de USMC Hue, Vietnam 1968 en de US Navy Seal Vietnam.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: vr 14 aug, 2015 6:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11859
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Herl mooi wat we hier te zien krijgen, zowel in afgewerkte staat als under construction.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: vr 14 aug, 2015 6:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Klopt
Dat is dat Kodak effect, dat blauw, maar volgens mij is er wel degelijk iets aan de kleur gedaan ten opzichte van de uniformen uit WW2, de kleur is namelijk "harder" dan uit WW2
Soms heeft het voordelen om een kleurprobleem te hebben,, dan kijk je anders er naar
Maar ik ga zeker jouw combinatie eens uitproberen en dan vertalen naar de olieverf.
Aan de andere kant, zet eens 4 man naast elkaar en alle 4 hebben ze een iets andere kleur qua uniform

Daar kwam ik achter toen ik mijn YP408 bemanning maakte en op zoek was naar nederlandse uniformkleuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: vr 14 aug, 2015 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Grappig diorama, niets mis mee !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: za 15 aug, 2015 12:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Mooie duidelijke update weer en een mooie diorama, deze kende ik niet.
Ga zo door

Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/9 Platoon bustes
BerichtGeplaatst: za 15 aug, 2015 18:01 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat zijn al mooi wat vorderingen. Mooi spul hoor. Het lijkt mij lastig om iets te baseren op echte personen, dat geeft je net dat stukje meer 'druk' want mensen gaan het toch al snel vergelijken.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement