Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
Kan je die gezichtjes niet bevrijden van hun helm met behulp van een dremel en een bolfreesje? Dan die bevrijdde helm op die andere gezichtjes plaatsen... Evt met een paar aanpassingen daar.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 2:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kan dat doen met een of twee figuren, maar eigenlijk horen twee hoofden op de vorige foto bij figuren die in de jeep komen. De oorspronkelijke bestuurder van de Mutt kan ik beter volledig faceliften. Het is alleen degene die ik in de turret wil plaatsen, die dan een plastisch gezicht zou moeten krijgen. Voor de figuur die achteraan komt, had ik dus wel een romp maar ik moest nog ledematen hebben. In Nieuwegein heb ik met mijn laatste duiten voor 4 euro nog een kit gekocht waar ik toch geen ressentimenten zou voelen om er stukken uit te zagen voor wat veldchirurgie. Het was de oeroude Italeri kit "Truck Drivers". Voor de elegantie van de figuurtjes moet je die niet binnenhalen.

photo 343266

photo 343268

Maar als je de rest wat bijschuurt, kan je er wel andere figuren mee completeren die op een niet te opvallende plek komen.

photo 343265

Voorts ben ik al twee dagen bezig om alle stukken uit mijn twee diorama's te bewerken met Mig's wash voor NAVO voertuigen. Die is heel geschikt voor alles waar donkergroen bij komt kijken.

photo 343272

photo 343273

photo 343274

Daar was dus heel wat verf losgekomen. Misschien omdat dat de plek is waar je het voertuig gewoonlijk vastneemt. Geen nood, we overdrijven daar wat met de chips.

photo 343275

Hier moesten sporen komen van de slingerende ketting.

photo 343270

photo 343271

De terreinbanden zijn nu bewerkt met Mig European Dust-pigment. De loopvlakken zijn daarna weer met verf "vrijgemaakt". Het pigment is vastgezet met een fixatief.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 10:56 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zonde van dat plekje waar de verf is los gekomen. Je zou dit ook nonchalant wat bij kunnen werken zodat het er gewoon uitgeleefd uit komt te zien. Dat ketting voorop zou ik lekker nog wat roestig maken.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik vind die plek met losgelaten verf wel wat hebben eigenlijk, het zijn nu eigenlijk best realistische chips. :mrgreen: Mooie wash op de V-100, en de banden zien er ook goed uit. Het mannetje is nu wel echt een frankenstein zeg, 3 kits in 1. :lol:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 11:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vier, Tomska. De linkerarm komt uit het setje met de Welbike van Dragon, daar zit een extra stel armen in voor wanneer je hun set bouwt met de rijdende Welbike. Nu het mannetje in de primer staat, moet ik alleen nog bedenken welke vod hij aan het uitwringen is.
Heico, de schade zat gelukkig op een plek waar je gemakkelijk tegen beplanting of wegafrastering aan kan schuren, net onder de plooi in de pantserplaat. Ik kan me wel inbeelden dat zoiets in het echt ook voorkwam bij deze voertuigen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
StevenVD schreef:
Heico, de schade zat gelukkig op een plek waar je gemakkelijk tegen beplanting of wegafrastering aan kan schuren, net onder de plooi in de pantserplaat. Ik kan me wel inbeelden dat zoiets in het echt ook voorkwam bij deze voertuigen.

Uiteraard... het lijkt me nogal evident dat militaire voertuigen in actie in oorlogsgebied daar nooit helemaal ongehavend uitkomen. Dat gaat van krassen tot zware beschadigingen, totale vernietiging ter zijde gelaten.
Steven kennende komt dat allemaal wel goed! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 12:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat klopt Steven, daarom zei ik het ook op die manier. Ik vind persoonlijk (het kan ook aan de foto liggen hoor) dat het wat te blauwgrijs is. Het steekt wat teveel af zo op die foto in mijn ogen ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Lekkere voortgang. Die beschadiging valt niet echt op, lekker ruig, lijkt me niet dat ze daar met turtle wax aan de gang waren :) , wielen met banden zien er zeer realistisch uit. Dat plaatje van het alleen staande wiel, zit daar nou zo een grote beschadiging in of is dat de schade van een landmijn?

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 19:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt allen. @Rob: wat je ziet is het restant van de aanhechting van de sprue, bij resinstukken is dat altijd een hele klomp. Omwille van het profiel en de oneffenheid van de aardeweg waar het wiel op komt heb ik dat maar laten zitten.

photo 343358

DE voertuigen zijn nu beide in de verwering gezet en mat afgelakt. Er zal nog wat met pigmenten gespeeld worden maar de meeste stukken gaan nu samengebouwd worden. Ik heb de onderkant besproeid met een mengsel van roodbruin en modderkleur, zodat er een lichtere kleur pigment over kan.

photo 343356

De ruit is terug schoongemaakt. Op de motorkap is de fading nog goed te zien. Ik ga de kap half open zetten, want er is een stukje scharnier uitgebroken. Een flard metaal is van de linker fender afgescheurd en heeft de motorkap ontwricht. Zo is de motor goed zichtbaar en heeft de .50-schutter nog steeds een vrij schootsveld. Ik heb met zwart pigment de beschadigde delen van de jeep dof gemaakt.

photo 343357

photo 343355


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 0:24 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De luikjes van de V100 zitten er allemaal op. Dat van de koepel geeft wel problemen omdat het bedoeld was om dicht te zetten, ik heb de hengsels zelf gescratcht maar ze zijn moeilijk vast te zetten op de koepel. Net zoals de Mutt is ook de onderkant van de V100 eerst gespoten.

photo 343412

photo 343411

photo 343413

photo 343414

photo 343415

Dit luik heeft nog teveel sporen van pinmarks, daar moet ik dus nog iets aan doen. De figuur die je hier ziet, komt misschien in de koepel, want de andere figuur die ik daar voorzien heb krijg ik er met geen mogelijkheid in. Die spreidt zijn benen te ver. Ik krijg hem ook al niet door dit luik achteraan en hij leunt te ver voorover om door de zijluiken te schieten, dan richt hij op de grond onder hem. Hij was eigenlijk voorzien voor in de Mutt maar ik heb de bemanningsleden nodig in de Commando.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement