Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 20:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik zit nu al een paar dagen te kijken naar iets wat ik mis, maar ik kon er niet opkomen, voertuigen, nee, figuren, heel dynamisch, maar voor mijn gevoel zouden deze iets meer van een 12 uurs highlighting mogen krijgen, maar dat was het ook niet
Opeens zag ik het, ik mis de sporen van de wielen, Van de MUTT zie ik niet de sporen van bijv de voorwielen en onder de v150 mis ik de profielbandsporen onder het voertuig

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 22:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bert, het is een weg waar misschien net al een serie M35's gepasseerd is. Je ziet dus wel de spoorvorming maar ik heb me niet beziggehouden met een identieke afdruk te vormen, want die sporen zouden verhard kunnen zijn. Kijk nazr dit plaatje, zou een tientonner daar verandering in brengen? http://www.mountainbikebill.com/images/Trails/PI/PI-2004-19-JohnOnRoad.JPG Da's maar goed ook, want de positie van de Commando is op het laatst veranderd. Ik heb getwijfeld of ik de ondergrond een natte of een droge finish zou geven en had al Vallejo Still Water gekocht om in de putjes te gieten. Dan had ik echter de vervuiling van de voertuigen zwaarder moeten aanpakken, die was nu alleen met de airbrush aangebracht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Jullie hebben beiden een punt... ik volg Bert in zijn redenering maar tegelijk ook die van steven, er is een rijspoor waar dus eerder meerdere voertuigen zijn gepasseerd en dan blijft er van specifieke bandensporen niks meer over.
Kom maar eens kijken op het platteland hier.. op een landweg, de ene tractor na de andere, enige wat je ziet is een slijkspoor maar echt geen enkel bandenprofiel meer.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 22:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
de sporen van vorige voertuigen zullen verzakt zijn, dat is helemaal waar, maar zeker bijd e v150 met zijn zware profiel moet je sowieso net achter de banden kunnen zien, of de banden zouden vol moeten zitten met drab. Bij de MUTT is te zien dat deze toch wel redelijk zwaar in de bocht is gegaan en gezien de diepe putten er naast zouden zeker de smalle bandjes een spoor hebben getrokken.

Ik weet het , het is de liefde bedrijven met een klein diertje, maar als je in principe een hoogstaand dio laat zien ben ik vaak wel iemand die dan die laatste puntjes op de i wil zien he Dat noemen ze toch motiverend opbouwende kritiek

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 23:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het was dan ook iets dat me bezig gehouden heeft, maar toen waren er al verschillende afwerkingsfases over de bodemplaat gepasseerd. Bij plaaster heb je maar enkele minuten om je hele bodemplaat vorm te geven, zou je er met zo'n resinwiel over gaan dan zou je blijven zitten met een geul waar de plaaster uit getrokken is omdat die tussen de profielen zou blijven zitten. De consistentie is anders dan klei die wat rek verdraagt en een perfecte afdruk geeft. De Commando stond voor de afwerking eerst 45 graden gedraaid op de weg, maar de sporen waren nergens gesneden dus dat kon al helemaal niet. Voor de plaatsing van de Mutt is er vooral gekeken of de wielen alle vier goed ondersteund waren, eentje ervan is nog tijdens de schilderfase doelbewust verder ontwricht om niet voor een gewoon sturend wiel aan een slecht afgewerkte jeep gehouden te kunnen worden. Het is achteraf altijd afwegen wat de minst slechte beslissing is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 23:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Okee, duidelijk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement