Even een update. Het viel toch nog tegen om de drijvers goed aan de vleugels te bevestigen. Er moest een stukje af van de binnenste struts om te zorgen dat de drijvers onder een hoek van 90 graden kwamen te staan. De bommen met hun hardpoints zijn nu ook aangebracht en de rigging is geslaagd. Ik heb een vizier gescratched en een gaatje in de windshield geboord waar zijn net door paste. Ook hier weer passen en meten om de goede hoek te krijgen.
Na al die weken werk om van deze oude kit iets speciaals te maken kom ik nu bij de canopies. Die bederven het allemaal. Ze zijn te dik, passen niet en de horizontale stijlen van de achterste cockpit zijn verkeerd gegoten, want sluiten niet op elkaar aan en vormen dus niet 1 lijn. Wat je ook doet: het blijft zo scheef als een hoerentoeter.
Het voorste cockpitgedeelte is met geen mogelijkheid op de rails te krijgen, waarover hij bij het openen moet schuiven. Daarom heb ik die cockpit maar gesloten. Dit probleem had ik ook met de Aichi Val, die uit dezelfde tijd stamt.
Bij de achterste cockpit laat ik het middendeel weg. Je ziet dan toch nog wat van het scratchwerk, maar ik doe het vooral omdat het geen gezicht is als je ze alledrie op hun plaats lijmt. Overal zitten kieren. Vanavond ga ik kijken wat ik met houtlijm als vulmiddel nog aan kan doen. Daarna weer verven en vernissen. Bah, wat een tegenvaller.
Daarna de afwerking. Al met al ben ik al 7 weken met dit ding bezig...
VrGr
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden