Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 2:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Lex, reacties, hints, tips en ander commentaar komen naarmate het bouwverslag vordert, men wil voortgangsfoto's zien.
Dat is ook de insteek van een groepsbouw...

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 8:54 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
darka schreef:
Is er 1 klaar, krijg je dit.. er kan ook wat gezegd worden over 4 inschrijvingen en niks afmaken.. dat zag ik in augustus al aankomen en niemand die daar wat mee doet.


1. wat stel je voor dat er met die personen gebeurt dan - van het forum knikkeren of het topic verwijderen? Beide geen optie

2. ja, dan krijg je inderdaad dit. Het doel van een bouwverslag is laten zien wat je doet om tot een resultaat te komen zodat mensen ervan kunnen leren en ideeën opdoen voor hun eigen kits. Als je dan alleen stap 1,5,15 en 50 laat zien gaat dat niet lukken.

Lex schreef:
Had niet het idee dat er veel interesse in dit model was getuige het aantal reacties dus was ook niet echt uitnodigend om het bij te houden met foto's maken.


Tja, de meeste mensen kijken mee in stilte. Als je alleen iets plaatst om reacties uit te lokken zit je wellicht op het verkeerde forum. Dan krijg je weer dat eindeloze nietszeggende "ik volg je" 25 keer of zo, daar zit niemand op te wachten. Een gemiste kans om te laten zien hoe je tot het eindresultaat bent gekomen. Juist de probleempjes die je noemde zijn goed om te laten zien, en hoe je ermee omgaat!

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 9:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Dit is een vreemde jet voor mij, nog nooit gezien. Ik vind het een zeer mooi toestel geworden, strak spuitwerk en een mooie verwering, alleen op de laatste foto bij de tip van de linker vleugel, lijkt het of daar nog wat hoort, zie 2 pennetjes en het lijkt of er nog een half dingetje op hoort.

Net vliegtuig!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Nemmy schreef:
darka schreef:
Is er 1 klaar, krijg je dit.. er kan ook wat gezegd worden over 4 inschrijvingen en niks afmaken.. dat zag ik in augustus al aankomen en niemand die daar wat mee doet.


1. wat stel je voor dat er met die personen gebeurt dan - van het forum knikkeren of het topic verwijderen? Beide geen optie


Je knikkert zeker iemand niet zomaar van een forum. Dat heb ik ook in de verste verte niet gesuggereerd. Topic verwijderen? Waarom niet. Zeker niet dit 'verslag' van de amx, maar die andere stukken tekst van iemand die heel enthousiast 4 phantoms start en dat binnen een half jaar af wil ronden.

Iedereen die een beetje met modelbouw bezig is weet dat dit wel heeuul erg ambitieus is. Hij wordt er zelfs her en der op aangesproken. Vervolgens is het half augustus dat er voor het laatst gepost is.
Knikker die dingen weg, niemand die hier iets aan heeft. Wanneer ik het op de persoon mag spelen. Hij heeft elders nog een topic lopen waar ook al ernstig weinig gebouwd wordt, maar alleen maar letters staan. (Ja, ik lees veel op dit forum en dan gaan dingen opvallen..)

Eerlijk? Ik erger me blauw aan mensen die zich maar klakkeloos inschrijven voor diverse gb's en vervolgens niks laten zien. Toegegeven, ik heb me daar ook af en toe schuldig aan gemaakt, maar ben altijd erg realistisch begonnen en heb voor mezelf gezegd dat ik me niet zomaar meer inschrijf voor een gb.

Ik stel voor dat we deze amx hier lekker laten staan. het is uiteindelijk toch een model dat af gebouwd is binnen dit thema, en iedereen weet hoe weinig er soms afgebouwd wordt in een gb. Was het een normaal verslag, dan had deze inderdaad naar eindfoto's gekund, maar aangezien dit een gb betreft..

Maar, ik ben geen modderator

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
<>

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Laatst bijgewerkt door Shujaa op di 29 dec, 2015 21:23 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 18:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
darka schreef:
Eerlijk? Ik erger me blauw aan mensen die zich maar klakkeloos inschrijven voor diverse gb's en vervolgens niks laten zien. Toegegeven, ik heb me daar ook af en toe schuldig aan gemaakt, maar ben altijd erg realistisch begonnen en heb voor mezelf gezegd dat ik me niet zomaar meer inschrijf voor een gb.


Je bent niet de enige - we hebben hier al enige tijd een discussie over lopen....

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
darka schreef:
Los van dat geneuzel denk ik dat er een leuke bouw staat. Er is meer mee te doen maar dat is mijn mening.
Ik snap alleen de zware wash niet achter op bij de staart. De hele kist is relatief schoon en dan bij de staart is het zwaar aangezet.

Darka,

Dank je! Ben nog druk lerende dus wat betreft het meer mee te doen dat klopt!
Heb me eigenlijk onder andere beetje op deze foto gebaseerd met betrekking tot de wash https://en.wikipedia.org/wiki/Amendola_ ... 993313.jpg


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
rob h&s schreef:
Dit is een vreemde jet voor mij, nog nooit gezien. Ik vind het een zeer mooi toestel geworden, strak spuitwerk en een mooie verwering, alleen op de laatste foto bij de tip van de linker vleugel, lijkt het of daar nog wat hoort, zie 2 pennetjes en het lijkt of er nog een half dingetje op hoort.

Net vliegtuig!

Rob,

Dank je!
Normaal gezien zitten de eventuele sidewinders daaraan bevestigd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 11:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Mooi vliegtuig geworden. Je ziet deze niet vaak. Op FB zag ik laatst een Braziliaanse voorbij komen, dat was ook een gave.
Hoe was de passing van de kit? Welke kleur heb je gebruikt op het vliegtuig?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinetic 1/48 AMX
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Eelcog schreef:
Mooi vliegtuig geworden. Je ziet deze niet vaak. Op FB zag ik laatst een Braziliaanse voorbij komen, dat was ook een gave.
Hoe was de passing van de kit? Welke kleur heb je gebruikt op het vliegtuig?

Eelco,

Passing was over het geheel gezien goed. Paar kleine punten waar opgelet dient te worden (inlaten, onderzijde romp en flaps). Het landingsgestel is ook iets waar erg goed opgelet moet worden, dit is wat aan de fragiele kant!
Ik heb Vallejo model air kleur 50 gebruikt voor de romp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement