Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2015 17:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ondertussen zijn we weer wat dagen verder en heb ik niet stil gezeten. Helaas past dit allemaal niet zo geweldig als de moderne Hasegawa's en is er dus ook al heel wat schuurwerk gebeurd, maar we zijn er nog lang niet. Zie hier mijn bloemlezing van de afgelopen dagen in full colour:
photo 327807

photo 327809

De vleugeltjes zitten ondertussen op hun plek.

photo 327812

Helaas past niet alles honderd punten.

photo 327810

photo 327811

Ook de motorgondels zitten ondertussen op hun plaats na diverse schuurrondes.

photo 327813

Even een fotootje van de nieuwe gordeltjes, ik hoop dat deze beter voldoen.

photo 327814

Zo passen de gondels, helaas zit er her en der nog wel het nodige schuurwerk.

photo 327815

Ik neem aan dat ze er zo uit zagen als ze neer zouden storten.

photo 327817

photo 327816

En als laatste foto's, mijn spuitwerk op de uitlaten van de turbines.

Tot zo ver.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 12:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Waarom heb je de inlaatconussen in de uitlaat geplakt?
:mrgreen:
Afbeelding


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 13:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Grmbl, het is nog niet helemaal mijn bouw geloof ik, heb ik schijnbaar de nummertjes door de war gehaald.
Nou ja, dan beginnen we maar weer met breken. Dat wordt nog wat trouwens, want ik heb de boel behoorlijk stevig verlijmd. Zou de vriezer truuk gaan werken denk je?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 14:34 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik zou het op z'n minst proberen, maar laat 'm wel minstens een dag in de vriezer liggen voor je gaat proberen te breken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2015 23:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Dat is zuur zeg....
Succes met herstellen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2015 16:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Helaas heeft mijn enkeltje vriezer geen resultaat opgeleverd.
Zijn er per ongeluk nog mensen die nog een ander idee hebben wat betreft het los krijgen van twee volledig verlijmde delen plastic.
Ik heb gelijmd met Revell en ik krijg er op de vriezer manier geen enkele beweging in.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ondertussen zijn we meer dan twee maanden verder, daar kwam ik achter toen ik een reactie wilde plaatsen en een berichtje kreeg van of ik het wel heel zeker was en dat ik het topic niet onnodig omhoog aan het schoppen was. Nou ja, waarschijnlijk schop ik hem inderdaad onnodig omhoog, maar dat is dan niet anders ;)

Waar waren we tot op heden, Danny gaf aan dat de oorspronkelijk bij de kit geleverde neus niet deugde, daar kon ik best redelijk inkomen, en zodoende heb ik er dan ook voor gekozen om zijn snuitje aan te passen. Want kanonnen in een luchtverkenner, dat kan natuurlijk niet, plus dat er gaten aan de onderzijde van de romp moesten komen, want anders kon hij niet zo barre veel van de grond verkennen. Eigenlijk ondanks dat het een luchtverkenner is, snappen jullie het nog? Mooi.
Daarna kwam wederom Danny met het geniale idee dat ik met mijn stomme kop niet goed heb opgelet en netjes de uitlaten op de plek van de inlaten en andersom had geplaatst. Ach, ik is een beetje dom, zullen we het daar maar op houden. Omdat ik er toch echt niet tegen kan dat ik kitjes finaal verkeerd om aan het bouwen ben, heb ik hem een enkeltje vriezer gegeven en mijn laatste reactie was dan ook dat ik de boel niet meer goed los kon breken.

The story till so far.....


En ondertussen zijn we in het heden, wat hebben we in de tussentijd allemaal gedaan of niet, dat kan natuurlijk ook.
Enkele dagen na het vriezerdrama heb ik nogmaals geprobeerd de boel weer los te breken. Geloof het of niet, de rommel kwam na veel aarzeling los. Helaas bepaald niet ongeschonden, waardoor ik wederom zo de smoor in had, dat ik hem weer in zijn doosje heb gedrukt en er weer een hele tijd niet naar om heb gekeken. Toen kwam Hurdegaryp en aangezien ik daar de hele dag wilde zitten, wilde ik ook wat hebben waar ik me de hele dag mee zou kunnen vermaken, die kloten 262 moest het dan maar worden, omdat mijn eerste plannetje, het aanbrengen van touwtjes op een houtje touwtje vliegtuig niet kon doordat ik daar eerst nog wat spuitwerk op moest doen.
Zoals gezegd, de Me-262 ging mee in de grote blauwe tas met een A en een H op de zijkant en ik ben de hele dag, nou ja, tot ik geen zin meer had, aan het schuren en plamuren van de Messerschmitt geweest. Eindelijk kwam er weer wat vooruitgang in, dat rotding.
Nu wil ik er toch ook een beetje mee verder, dus ben ik vanavond verder gegaan met het aanbrengen van de raampjes en het uitvoeren van mijn favoriete onderdeel van onze geweldige hobby, het afplakken van raampjes.

Hieronder staan wat fotootjes tot hoe ver ik ondertussen ben gekomen, de gaten voor de denkbeeldige fototoestellen zitten ook al op hun plek. Alleen die bulten op de romp moeten nog.
Nou tot zo ver, ik ga mijn best doen om de volgende update niet zo lang te laten wachten:
photo 342921

photo 342920

photo 342919

photo 342918

Groetjes

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
mooie voortgang, en als het even niet wilt lukken... even aan de kant leggen en niet vergeten dat ie daar ligt...

Benieuwd naar het vervolg...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 14:31 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Laat ik nou afgelopen ESM met een recce neus in mijn handen hebben gestaan voor een 262 1/72, €1,50 volgens mij....

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
:( Ik heb hem niet gezien, jou ook niet trouwens. Balen, maar ja, het is niet anders en ondertussen zitten de bulten ook al op de neus geplakt. Dus we fabrieken zelf wel iets in elkaar ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement