Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2015 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Dag luitjes, ook ik wil m'n duit in het zakje doen.

Ik presenteer jullie de RF-4B Photoreconnaissance Phantom.

Een beest van formaat en altijd een welkome verschijning op m'n werkbank. Er zullen er nog wel volgen hierna.

Enfin, voor wat info over dit beest, kun je best hier even lezen.

http://bobwertzcm.tripod.com/AFTN/NetworkHistory/recon-f4.htm

Mijn beestje wordt een Marines exemplaar... En aangezien de Marines met B exemplaren vliegen en ik een RF-4C in stock heb, zullen we hier en daar wat kleine aanpassingen moeten doen en hier en daar wat verdoezelen :-) Tsja, je moet wat hè.

http://cgibin.rcn.com/jeremy.k/cgi-bin/gzNavySearch.pl?target=RF-4B&series=3

Een hele discussie dus, maar zeker te doen.

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/69494-rf-4-differences/

Ik zal starten vanaf de RF-4C van Italeri, een oudje, maar ze zal zeker voldoen, ik heb de eerste stukjes reeds verlijmd en deze passen zeer goed, dat belooft!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plakkertjes!

Afbeelding

en het eerste werk.

Afbeelding

Tot de volgende!


Laatst bijgewerkt door Flynn op zo 30 aug, 2015 13:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2015 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Geweldig goed onderwerp...!!! :D
Tsja, als ik dan zelf 3 Spoken in deze GB lanceer kan ik natuurlijk niet anders openen...

Leuk doosje. Een beetje "spartaans" in het kantoor en de algemene vorm is eveneens niet helemaal "authentiek" te noemen. Grootste "nadeel" van deze Italeri exemplaren is dat ze qua romp-doorsnede te smal zijn. Verder prima te bouwen. Jouw grootste uitdaging zal ongetwijfeld in de vleugels liggen. RF-4B's waren uitgerust met een zogenaamde "Thin Wing". Uiteraard zijn er verder nog tal van verschillen op te noemen maar daar zal ik de kijkbuiskinderen verder maar niet mee lastig vallen... :D Ga je nog iets aan de vleugels doen ?

Succes.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2015 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Inderdaad een geweldig onderwerp. Ik had het gezien dat je er zelf enkele had tegenaan gegooid. Ik volg ze op de voet.

Nu ja, "authentiek" zal ze niet helemaal worden, maar de vleugels zal ik toch onder handen moeten nemen. Maarrrr zelfs op britmodeller hebben ze een grote discussie gehad over wat de verschillen precies zijn tussen de -C en de -B. Maar goed, ik heb in m'n onderdelendoos nog achtervleugels gevonden ook en die cockpit, ach, 't is al zo klein en donker binnenin, dat zal ik niet zo voelen.

Als er op het einde van de rit een mooie Recce Phantom staat, ben ik al blij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2015 0:03 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
En weer een spook, leuk!
Let wel op dit is een oude Italeri, en de decals bleven niet altijd al te best zitten van het oude Italeri.
Dus na het plaatsen snel aflakken.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2015 0:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Flynn schreef:
Inderdaad een geweldig onderwerp. Ik had het gezien dat je er zelf enkele had tegenaan gegooid. Ik volg ze op de voet.

Nu ja, "authentiek" zal ze niet helemaal worden, maar de vleugels zal ik toch onder handen moeten nemen. Maarrrr zelfs op britmodeller hebben ze een grote discussie gehad over wat de verschillen precies zijn tussen de -C en de -B. Maar goed, ik heb in m'n onderdelendoos nog achtervleugels gevonden ook en die cockpit, ach, 't is al zo klein en donker binnenin, dat zal ik niet zo voelen.

Als er op het einde van de rit een mooie Recce Phantom staat, ben ik al blij.


Dat gaat vast & zeker allemaal wel goed komen !!! Ondanks het feit dat er redelijk wat verschil zit tussen een RF-4C en een RF-4B, zal dat enkel opvallen bij diegene die wat meer van de Phantom weten... Echter wél dapper dat je iets aan de vleugels gaat doen...!!!

Overigens een leuke decal-sheet. Het lijkt of daar een setje Bi-Centenial "Spirit of America" optie tussen zit...?! Wat mij betreft een érg fraaie RF-4B. Het zal me benieuwen wat het uiteindelijk gaat worden.

Voor wat mijn aandeel betreft:
Leuk te lezen dat je ze gaat volgen. Momenteel druk bezig met het schoonmaken van de diverse onderdelen. Hopelijk gaan de temperaturen een beetje omlaag zodat er wat airbrush werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd en er spoedig een update kan worden geplaatst. De afgelopen week was het simpelweg té warm op de zolder met temperaturen van bijna 40C. Weliswaar een poging gewaagd maar dat leek meer op talkpoeder-spuiten... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2015 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Thanks!

En het wordt inderdaad de Bi-Centenial "Spirit of America", de rest van de decals zullen ooit ook wel op andere kisten komen te staan, maar eerst nog wat andere kitjes maken. De stock is groot genoeg momenteel.

Cockpitje in mekaar gefrot, we gaan het proper houden, je ziet er toch nauwelijks iets van terug zodra ze ingebouwd is.

Afbeelding

Afbeelding

Romp gelijmd. Vind ik wel fijn zo bij Italeri, romp kan gelijmd worden en naderhand bouw je de rest in.

Afbeelding

Tot de volgende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Al een paar daagjes wat benchtime bij mekaar kunnen sprokkelen voor dit spookje. Ik vind het toch een leuk kitje hoor :wink:

Rompje in mekaar gedraaid. Past best wel goed, hier en daar een naadje, maar niks wereldschokkends.

Afbeelding

De kaakjes opgebouwd, dit had toch wel wat filler nodig, glad moet dit zijn.

Afbeelding

Afbeelding

En na wat schuren

Afbeelding

En dan .... zucht.... schuurwerk aan de vleugels.

De tools

Afbeelding

En al eens geprobeerd op vleugel 1 en dat beviel best wel.

Afbeelding

En tesamen

Afbeelding

De grootste operatie is dus achter de rug!

Tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2015 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Ziet er goed uit Flynn.
Ik ben enigszins verbaasd om te zien dat de vleugels dik genoeg zijn om de "bulten" er simpelweg af te schuren...
Bedenk echter wel dat je dezelfde operatie aan de onderzijde dient uit te voeren... Je zult dan tevens nieuwe ("platte") landing-gear doors moeten maken en nieuwe ("platte") speedbreak doors.
Met wat plastic-card gaat dat vast & zeker goed komen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2015 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Er zit genoeg vlees aan de bovenzijde van de vleugel, dat is inderdaad waar.
De onderzijde baart me wat zorgen. Ik vind zo 1 2 3 geen goeie foto's van de onderzijde van een (R)F-4B om het juiste werk te kunnen doen.
Voor de wieldeurtjes etc daar heb ik geen problemen mee te verwachten. Ik heb het idee dat deze ook dik genoeg zijn om er de vijl in te zetten.

Voor de staart vleugels heb ik vervangers gevonden in m'n spareparts-doos.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2015 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Nu wel iets gevonden dus :brouw:

http://www.primeportal.net/hangar/bill_spidle2/rf-4b_151981/index.php?Page=1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement