Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2015 22:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Wow wat mooi en wat een verschil met mijn oude 1/72 Dinah!

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 18:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, de Stuka staat in de laatste laag P+ en deze laat ik even een paar dagen drogen voordat ik ga washen.
In de tussentijd kan ik weer wat aan de Dinah gaan doen, en wellicht dat ik wat verder kan met een ander projectje waar ik op de achtergrond mee bezig ben.
Allereerst even een overzichtje van hoe de Dinah er nu bij ligt.
photo 321476

Dan wil ik jullie nog even kennis laten maken met Kleiner Heinz' Japanse neefje; Ko Kenji (Ko = Klein in het Japans).
photo 321481
Kleine Kenji is op het ogenblik nog een beetje een zwartkijker, maar ik hoop hem vanavond nog wat kleur te geven (als ik zijn katana weer heb gevonden zal hij ongetwijfeld weer wat vrolijker worden). En ja, die naad op z'n rechter arm gaat nog aangepakt worden.

De crankcases hebben ook een ander kleurtje gekregen.
photo 321482
Er komen nog andere kleuraccenten bij, maar het begin is er.

De binnenkanten van de cowlings moesten zwart volgens Tamiya, dus dat hebben we ook maar gedaan, ik heb nog geen duidelijke foto's gevonden van de binnenkant van de cowling, dus ik vertrouw op de instructie van Tamiya.
photo 321483

Als laatste heb ik een dikke wash over het interieur gejaagd...
photo 321484
Het ziet er nog allemaal overdone uit, maar dat gaat nog allemaal goedkomen. :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 16:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Gisteravond en vanochtend nog even wat aan de Dinah gedaan. Niet veel, maar meerendeel was ook voorbereidend werk.
Zo heb ik de naden in de wielbakken gevuld en ben ik ze een beetje aan het schuren. Alleen voor de binnenkant van de uitstulping (voor de band) zal ik nagellakremover moeten gebruiken.
Voor de rest heb ik het antiglare paneel nog een beetje aangepakt.
Op onderstaande foto is te zien dat het paneel vanaf de neus tot een stuk voor de klokkenplank uit metaal bestaat, met een rubben( :?: ) lap die de rest afdekt.
Afbeelding
Dit heb ik nagebootst door een laagje P+ te spuiten over het deel wat de metalen panelen moet simuleren.
photo 321582
Nu heeft dit toestel een geheel groen instrumenten paneel, en de mijne is half zwart. Dat maakt me in principe niet uit, maar als ik de bovenrand van mijn paneeltje groen maak valt die kier niet zo op.
Dat gaan we dus nog even doen!

Voor de rest heb ik wat details op de motoren geschilderd. De stoterstangen zijn in Vallejo's Oily Steel geschilderd, wat een subtiel contrast geeft met de gespoten delen. De bougiekabels zijn Deck Tan geworden. Ik heb weinig kleurenfoto's van de Kinsei motoren kunnen vinden, en degenen die ik vond waren van motoren die niet geweldig gepreserveerd waren. Wat ik kon zien was dat de draden een geweefde mantel hadden (jute?) en een beige-achtige kleur hadden.
photo 321583
Als laatste ga ik de boel een dinkere wash geven en ga ik de boutjes van de crankcase een beetje chippen in de hoop de boel een beetje tot leven te wekken.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ziet er toch al mooi uit.

Zou ik ook doen, de bovenkant in hetzelfde kleurtje zetten om kieren wat te verdoezelen. En zeker wanneer deze langs de binnenkant zitten.

Ga je ook nog een pinwash zetten op de boutjes, ik denk dat dit de boel zeker wat zou leven inblazen.
En de bougiekabels, ik zou echt niet weten welke kleur dit zou kunnen hebben, maar als ik in een oud huis nog gevlochten kabels zie, zijn deze meestal wit van kleur, wanneer ik dit zie in een oude wagen zijn deze wat bruinachtig door de olie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2015 17:08 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Er komt inderdaad nog een wash over de motor en de boutjes en dergelijke, komt helemaal goed. :)
Ik kan me voorstellen dat dat wit niet heel lang wit zal blijven bij deze motoren, en dit leek me een goede kleur.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2015 17:32 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En, we hebben nog wat werk gedaan aan het geheel. Nu zit er in de neus aan de onderkant een raampje, en bij het origineel kon de piloot daar doorheen koekeloeren. Echter, als we naar de kit gaan kijken...
photo 321971
Juist...
Terwijl bij het origineel dit te zien is:
Afbeelding

Dus we zijn aan het hakken en zagen geweest, kijk en vergelijk!
Voor....
photo 319333
Na....
photo 321975

En als we dan door het raampje kijken ziet dat er toch al anders uit.
photo 321970
Nu zien we bij het origineel een hoop andere ellende door het raampje, en nu leek het me wel leuk om dat in ieder geval deels na te bootsen.
Dus als eerste die koppeling met de rode leidingen nagemaakt met een stukje plastic en wat looddraad.
photo 321973
Nu moet ik de positie nog een beetje aanpassen zie ik. Voor de rest heb ik geen idee wat voor leidingen het zijn, wellicht kan Kenji ons daar meer over vertellen!
...
Kenji?
...
Moshimoshi...
...
Naar het schijnt is Kenji nog niet erg spraakzaam... Kan te maken hebben met het feit dat toen ik z'n katana weer had gevonden ik zei dat ik niet helemaal begreep wat nou the big issue was en dat ik voor nog geen €200 een nieuwe kon bestellen op zwaarden.com. Daarop kreeg ik een lading aan commentaar over me heen dat het een erfstuk was en dus onvervangbaar en dat ik geen eer had en meer van dat soort dingen...
Rare jongens die Japanners... :roll:
Nu nog eens kijken welke kleuren ik de katana ga geven. In ieder geval gaat de schede in een glanzende verf gezet worden, en dikke kans dat er goudkleurige details gaan komen.
Maar goed, hij kijkt me voorlopig dus niet aan, ondanks dat ik dat ik dat uit z'n krachten gegroeide fileermes van 'm weer terug heb gevonden... :roll:
photo 321979

Hoe dan ook, ik heb ook wat details geschilderd in de cockpit en heb de boel even droog in elkaar gezet om te kijken of het totaalplaatje me zinde.
photo 321976
photo 321977
photo 321978
Aan de rechterkant van de cockpitvloer zitten 2 PE hendeltjes die ik nog over had van de Junkers, en ik ga nog even in m'n diverse PE setjes neuzen of ik wat andere kleine tierelantijntjes heb om de boel een beetje op te leuken. De bovenrand van de klokkenplank is in Mitsubishi Interior green geschilderd, en dat is inderdaad een donkerder groen, maar ach, wat kleuraccenten kunnen geen kwaad.
Er zit nog een naadje over de zwarte brandstoftank achter de cockpit, maar dat was een tank van een rubberachtig materiaal naar mijn weten, en ik denk dat ik die naad lekker laat zitten.
Als afsluiter heb ik nog een plaatje van een van de motoren die een wash hebben gekregen.
photo 321981

Nu staat als eerst op de agenda het invullen van het gebied achter het instrumenten paneel.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2015 19:46 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
*Note to self*
http://www.clubhyper.com/reference/dina ... to%20Essay
*/Note to self*
*Note to self 2*
http://www.airrecce.co.uk/cameras/Jap_cameras.html
*/Note to self 2*


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2015 12:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er allemaal netjes en verzorgd uit hoor.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2015 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
"Good busy, Danny !!!"

Gr. Ruud.

(Of-te-wel: Goed bezig Danny !!! :lol: )

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2015 4:12 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wat de popup die onze grote Admin heeft geïnstalleerd schreef:
This topic has been inactive for: 3 months, 2 weeks. Please consider sending the author a private message instead of replying and thus bumping the topic.

Yeah.......no. :lol:

Achter de schermen ben ik rustig aan bezig geweest en het laatste stukje van de canopy kan bijna op z'n plek....zodra de camera voor de observer klaar is.
Hier nog een laatste foto van de cockpit:
photo 344129
En een overzichtplaatje:
photo 344130
Zoals te zien is heb ik de identificatiestrepen met RLM04 gespoten en afgeplakt.
Nog even en deze kan met 3 tinten groen gespoten worden! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement