Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jun, 2015 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Hier in de groepsbouw Eyes in the sky ga ik de Breguet Atlantic bouwen.

De Breguet Altantic heeft in Nederland tussen 1969 en 1985 bij de MLD gevlogen. Dit patrouillevliegtuig met onderzeeboot opsporings en bestrijdingstaak werd ontworpen en gebouwd door een aantal europese landen. In Frankrijk werden centrale romp en cockpit gebouwd en vond de eindmontage plaats, in Duitsland werden achterromp en staart gebouwd, Bij Fokker in Nederland de centrale vleugelsectie en tenslotte in Italie wat motoronderdelen en cascodelen. Het vliegtuig werd ook bij deze landen in gebruik genomen. In Nederland vlogen 9 toestellen, maar in korte tijd stortten er drie neer. Gebruik werd een tijdje stilgelegd en er werd besloten om over te stappen op de Lockheed Orion. Het restant van de Atlantics werd terugverkocht aan Frankrijk en een aan Pakistan.

Voor het model gebruik ik de Revell kit in 1:72 en ik heb nog een Dutch Decal set om de decals uit de doos wat aan te vullen. Verder bouw ik hem oob met zonodig nog wat scratch-toevoegingen . Ik zag al in de bouwbeschrijving dat voor de kleuren weer die vreselijke mengverhoudingen geadviseerd worden. Volgens mij werd er aan de bovenzijde twee verschillende grijstinten gebruikt, de eerste vier hadden nog de Franse blauwgrijze tint, later werden ze net als de andere vijf in een afwijkende grijstint gespoten. Wie weet welke kleuren ik hiervoor moet gebruiken? In de beschrijving bij IPMS werden Xtracolor kleuren gebruikt, ik kan die echter niet zo makkelijk vinden. Wie weet wat er gebruikt kan worden straks?

Wat fotos van het origineel;
Afbeelding

Afbeelding

In de zee....
Afbeelding
bron fotos milspotters MLD topic

De doos met inhoud;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de extra Decal sheet.
Afbeelding

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2015 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hey Jaap Jan,

Dat is een mooie kit, maar geen gemakkelijke.
Ik heb hem 3 jaar gelden gebouwd. Heeft mij wat gevloek gekost om hem netjs te krijgen.
Vooral de aansluiting tussen de neus en romp was lastig.
Hier is mijn verslag:
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =1&t=34953

Succes met bouwen!
Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2015 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Wat mij betreft een beetje op het randje van "verkenning"... Maar goed, in de eerste plaats bepaal ik de regels voor de GB niet en in de tweede plaats is het des-al-niet-te-min een fraaie kit die in ieder geval voor de nodige variëteit zorgt !!! Leuk te zien dat je bent ingestapt JJ. :brouw:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
In het verslag in "Modelbouw in plastic" van de IPMS heeft de auteur het over medium sea grey = Xtracolor X3 (BS687) en Gris bleu clair waarvoor hij naar eigen smaak X396 heeft gebruikt. Voor leden zijn tegenwoordig alle jaargangen van de MIP als PDF te downloaden. Het betreffende artikel staat in 2004 nr.1.

Is die van jouw trouwens ook zo krom? Als ik de helften bij de vleugelwortel op elkaar druk staan de tips zo'n 5 cm uit elkaar :roll: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jul, 2015 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@freddy,heb je verslag gelezen, inderdaad wat aandachtspunten gezien
@Shujaa,de ogen van de breguet hebben de noordzee wel afgespeurd naar Russische onderzeeboten :wink:
@Shake,Bedankt voor de kleurentips, ik had inmiddels het nr al eens gekocht en inderdaad ook in oudere MIP uit 1992 heb ik nog wat mooie tekeningen kunnen afdrukken. De Extracolorkleuren kan ik niet veel mee, hier nergens te koop helaas. Ook die van mij niet erg recht, maar heb wel gelukkig goede lijmklemmen :lol:

Voordat er geplakt kan worden mijn vitrine met 1/72 heli's,vliegtuigen en 1/25 autos maar uitgebreid met nieuwe glazen planken. Vier stuks konden er tussen. Met wat schuiven kan de Breguet er straks misschien nog wel bij :?
Afbeelding

Hoop komende dagen tijd te hebben om met de bouw te beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2015 1:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
spiderbrouwer schreef:
@Shujaa,de ogen van de breguet hebben de noordzee wel afgespeurd naar Russische onderzeeboten :wink:


Klopt als een bus maar strikt genomen valt dit onder ASW (Anti Submarine Warfare)... :lol: :twisted: :lol:
Zie mijn berichtje hier (dd di 30 juni 2015 // 15:42 pm):

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 40&t=45969

Des-al-niet-te-min, wat mij betreft een interessante bijdrage en ik ben benieuwd hoe de bouw van deze ouwe tante gaat verlopen.
Succes !

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2015 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Al lekker wat aan het plakken geweest dit weekend.
Het bommenruim
Afbeelding
Deel van het pitje
Afbeelding
En alvast wat grijs gespoten(lijkt donkerder op foto dan in echt)
Afbeelding
Ook bommenruim in kleur chamois
Afbeelding
En wat andere delen ook in die kleur
Afbeelding

De kit kent wel wat aandachtspunten zoals uitwerperpunten die je eerst weg moet schuren omdat het anders niet past.
Ook de romp is bij mij nogal krom, dus nogal een uitdaging om alles goed te krijgen.... Ook denk ik om de vleugels wat beter te monteren, bv een spar in de romp te maken.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2015 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Pit verder afgewerkt kleurtjes erop en gordels gemaakt van tamyatape. Ook instrumentenpaneel boven zwart geschilderd en decals erop. Ik doe er nog een inktwash overheen bij de gordijnen achterin.
Afbeelding
Ook de uitlaatpijpen bewerkt nadat ze in elkaar gelijmd waren. Oa ducktape op zichtbaar gedeelte gelijmd en met gedeelte van modelbouwmeshandvat wat juiste relief heeft eroverheen gerold(afgekeken van bouw freddy) uitlaat ijzer/gemengd roestbruin geverfd.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2015 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Leuk om het terug te zien! Dat om de uitlaat heen!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2015 9:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Lekker bezig, de ducttape is een mooie toevoeging. Let er wel op dat alle stoelen voorzien waren van blauwe bekleding en ook de gordels waren blauw, zie onderstaande foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Bron van beide foto's helaas onbekend.

Gr. Sjaak

[edit]Zie net dat je in je openingspost dezelfde foto al hebt staan. Dit is een van de weinige foto's waar je goed de kleur van de stoel kan zien, interieur foto's van MLD Atlantics zijn behoorlijk zeldzaam.[/edit]

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement