Jaja mensen, bij dezen mijn deelname ende bijdrage aan deze GB.
Geschiedenis schreef:
Sydney Camm, de ontwerper van de uiteindelijke Hurricane, begon door de krijgen dat de dubbeldekker zijn beste tijd gehad had. Zodoende ontwierp hij een nieuwe jager, met een, twee of vier vleugels, het is maar hoe je het bekijkt
. Dit ontwerp kwam echter nooit van de tekentafel, maar hierop waren wel de plannen voor de Hurricane gebaseerd. Dit vliegtuig groeide uiteindelijk uit tot een van de belangrijkste vliegtuigen van de WOII. Helaas voor dit toestel bleef het altijd in de schaduw van de Spitfire, die wegens zijn mooiere uiterlijk uitgroeide tot een icoon van de RAF. Dit ondanks dat de Hurricane verantwoordelijk was voor 60% van de overwinningen van de RAF. Dit kwam onder andere doordat de Hurricane eenvoudiger te bouwen en te herstellen was.
Door naar de kit! Deze is van Airfix in schaal 1:48. De mallen komen uit 1979, het modelletje heeft dan ook opliggende panellines, waarover later meer.
BronBronHierbij heb ik een Eduard PE-setje, da's wel leuk voor de details.
Dat wordt mijn eerste ervaring (of aanvaring) met PE, dus ik zit nog een beetje te twijfelen of ik een PE-buiger zal kopen. Op het moment is dit de enige PE-set dat ik heb, en ik weet nog niet wat er allemaal nog meer bij gaat komen. Ik denk er nog even over na, iemand tips?
Terugkomend op de panellines, die ga ik zelf ingraveren. Een paar vraagjes.
Iemand ervaring met deze scriber? Als je in de brouwersshop werkt mag je hier geen antwoord op geven
Van Bare Metal Foil.
http://www.modelbrouwers.nl/winkel/panelscriberDan leek het mij handig om deze mesjes te gebruiken om de opliggende lines te verwijderen
http://www.modelbrouwers.nl/winkel/reserve-mesjes-10En dan heb ik natuurlijk ook nog een liniaal nodig, maar daar kom ik zelf wel uit.
Alvast bedankt, Ik heb zin om te beginnen
F