Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 dec, 2014 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zachtjes landen, tsjek 0:25. Op 1:54 wordt verteld dat de heli's in 1944 per C-47 naar Birma gevlogen werden om daar te assisteren tegen de Japanners. Een pracht verhaal van piloot Carter Harman, van de eerste redding van oorlogsslachtoffers in de jungle.
[youtube]?v=o3o1SFeLJTY[/youtube]

Nogmaals, maar dan iets korter...
[youtube]?v=G77KST9WJVw[/youtube]

Op 05:20 en 08:55 ook weer een 'zachte' landing. Leuke video over het testen van de heli.
[youtube]?v=hBib3YQUD_8[/youtube]

Via-via staan er trouwens leuke filmpjes op....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec, 2014 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
Via-via staan er trouwens leuke filmpjes op....

René


Youtube staat vol met leuke filmpjes. :lol:

Maar, leuk onderwerp, zal wellicht weer 1 van de weinige heli's zijn in dit onderwerp. Benieuwd om straks de eerdere R4 naast deze gebouwde te zien. Altijd interessant om oudere bouwsels met nieuwe te vergelijken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2014 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Bij mijn zoektocht naar leuke plaatjes - o.a. de rotorkop - stuitte ik op deze prachtige site. Staat heel veel in over de ontwikkeling van de R-4.

http://www.sikorskyarchives.com/S-47.php

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec, 2014 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nem schreef:
Als je die heli namaakt met dat 'Sweet Adoline' er voorop, heb je wel een heel herkenbaar Buck Danny model. Die '8' is een '8': Kijk maar naar de helicopter op de achtergrond, die heeft ook een nummer als registratie.
Afbeelding


Nu ben ik even door mijn spare-decals heen gegaan en niet echt een mooie '8' kunnen vinden. Is er iemand die een '8' heeft zoals op het plaatje en wellicht de woorden 'SWEET ADOLINE' ? Dat laatste zal wel een hele toer worden. Het mogen ook de letters zijn en anders zal ik ze zelf moeten maken van wit decalpapier met olijfgroene achtergrond.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec, 2014 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Heb je ook wat afmetingen? Die 8 kun je gelukkig zelf printen als het moet. Mocht je de witte letters op wit decal papier met groene achterkant ook zelf gaan doen dan zou ik het groene gedeelte wat groter uitprinten. Zo heb je een groter vlak waar je je eigen mengkleur mee kan vergelijken. Ook een gelukje is dat het paneel helemaal los is van andere groene panelen, zo kun je het hele paneel het groen van het uitgeprinte groen maken zonder dat het opvalt.

Denk ik.

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec, 2014 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De romp achter het motorcompartiment is bijna 2 cm en loopt schuin af. Aangezien het nummer bijna de gehele romphoogte beslaat, zou het maximaal 1,5 cm hoog mogen zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan, 2015 2:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook ik ben los. Naast een Huey (opknapper) en een tussendoortje (Russische tank van Airfix), is dit plastic toch wel weer wat andere koek hoor. Het is vrij hard en broos, maar laat zich wel gemakkelijk vijlen. Snijden met een mesje gaat wat lastiger, voorzichtig dus bij de tere onderdeeltjes. Lijmen met normale modelbouwlijm gaat wel, al is het Airfix-plastic wat makkelijker om te lijmen, die onderdeeltjes smelten eigenlijk direct in elkaar, bij dit plastic dus wat minder omdat het veel harder is.

Okay, nog even een plaatje van de sprues.
Afbeelding

Zo met de neus er boven op, is er toch wel veel flash wat verwijderd moet worden. Ook de vrij forse bevestigingspunten met de sprues moeten voorzichtig verwijderd worden. Maar achter al dat plastic, schuilt toch wel de onderdelen voor een leuke heli. Al gaat hier meer werk in zitten dan de andere 2 waar ik op dit moment mee bezig ben.

Uit de sprues heb ik beide romphelften gehaald, opgeschoond en dmv een dry-fit even gepast. Het begin van de cockpit ligt ervoor, de brandblusser is reeds anagebracht.
Afbeelding

Weer wat verder met de cockpit. De buizen voor de stoelen zijn gelijmd, de stoelen nog even een dry-fit.
Afbeelding

Ergens in dit klompje plastic zit een collective.
Afbeelding

Handvat vond ik wel okay, maar de buis mocht wel wat dunner. Veel beter zo toch...?
Afbeelding

On we go.....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb, 2015 14:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 apr, 2013 20:22 pm
Berichten: 1555
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Betreft die "8 "- decal : ik zie dat je in de bijgeleverde set een 3 en een 9 hebt. Is daar niet iets mee te freubelen, of zijn ze van het verkeerde formaat ?

_________________
N1K1 1:72 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 8#p1045038

Mil Mi-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 25&t=51829

KLM Bo105 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 46&t=50937


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2015 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Daarmee heb ik nog niet een rode 8. Maar Arjen had volgens mij iets van een rode 8, we hebben alleen nog niet de actie gedaan om even te kijken of dat wat is. Heeft op zich ook niet heel erg haast, wil eerst de Huey afmaken.

Maar mocht iemand anders nog een mooie, rode 8 hebben, hou me natuurlijk altijd aanbevolen. Ik kies liever uit meerdere vormen, modellen en typen, dan maar één.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb, 2015 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
woow René, dat is wel de grootste berg overtollig plastiek die ik al heb gezien....succes met het terugvinden van de onderdelen daarin :lol:

even door de overtollige decals gegaan, helaas geen 8 te vinden

grtz
Chris

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement