Nog steeds lag de Salesianenlaan niet helemaal dicht, gelukkig kwam ik via de afgewerkte kant naar de Don Boscoschool voor het jaarlijkse modelbouwfestival. Hiervoor had ik dezelfde 10 modellen ingeschreven als voor Puurs vorige maand. Toch waren er deze keer minder tafels beschikbaar in de zaal, terwijl alles er nog op paste. Mogelijk waren er dus minder inschrijvingen. Zo bleef de categorie scratch leeg en ik heb weer een dinosaurus bij een gebouw moeten parkeren, waardoor een van de twee volgens het reglement automatisch de kans op een medaille verliest. Een collegabouwer kwam mee en zette ook nog eens twee vliegtuigen in. Daarna gingen we naar de verkoopshal aan de cafetaria, waar dit jaar voornamelijk modelbouwtools en boeken verkocht werden. De dozen waren alleen in de grote inkomhal en enkele clublokalen op de verdieping te vinden, maar daar was dan wel een groot aanbod. Ik noteerde alvast de aanwezigheid van een welkome kom soep. Even de wedstrijd verkennen nu.

Bij de clubs konden deze bezienswaardigheden opgemerkt worden.

We waren nog rustig aan het kuieren langs de dozen, gelukkig niet ver van de feestzaal, toen we applaus hoorden. We zijn snel naar de zaal gespurt en daar was de ceremonie reeds opgestart.

Er werd weer lustig poen geschept onder de deelnemers, sommige gingen met getallen van drie cijfers naar huis. De winnaar van de best of show bijvoorbeeld wint door het systeem van categorieën altijd nog een tweede geldbedrag. Anderen wonnen een voucher voor een van de sponsoren. Voor de medaillewinnaars was het self-service, waardoor het een stuk sneller afgehandeld is, maar ik ben vergeten waarvoor mijn derde zilveren medaille juist was. De andere waren goud voor de Béarn in categorie motorschepen 1/350 en kleiner (ik had per ongeluk schaal 1/350 opgegeven maar dat kan dan geen kwaad) en de M1070 en de brachiosaurus met zilver. Mijn vriend won brons met zijn beide inzendingen en was hiermee ook heel tevreden. Vooral in de categorie vliegtuigen was de concurrentie groot en de hoeveelheid medailles was hier merkelijk hoog. Volgend jaar moet ik daar minstens de F-14 bij kunnen zetten... Best of show was de IJN Kongo, terwijl Best Ship naar de vissersboot gegaan was.
Aangezien ik een paar benodigdheden voor de lopende projecten niet aantrof, is de vangst vandaag wat magertjes, maar de HIMARS heeft alvast een bemanningslid gekregen.

We hebben na de uitreiking nog een gezellige drink gehouden voor we ons onder een al erg zomerse zon huiswaarts begaven. Nu is het weer aftellen naar KMK einde mei.