Tuus
allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu ma 08 jun, 2026 19:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2026 1:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 12567
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nog steeds lag de Salesianenlaan niet helemaal dicht, gelukkig kwam ik via de afgewerkte kant naar de Don Boscoschool voor het jaarlijkse modelbouwfestival. Hiervoor had ik dezelfde 10 modellen ingeschreven als voor Puurs vorige maand. Toch waren er deze keer minder tafels beschikbaar in de zaal, terwijl alles er nog op paste. Mogelijk waren er dus minder inschrijvingen. Zo bleef de categorie scratch leeg en ik heb weer een dinosaurus bij een gebouw moeten parkeren, waardoor een van de twee volgens het reglement automatisch de kans op een medaille verliest. Een collegabouwer kwam mee en zette ook nog eens twee vliegtuigen in. Daarna gingen we naar de verkoopshal aan de cafetaria, waar dit jaar voornamelijk modelbouwtools en boeken verkocht werden. De dozen waren alleen in de grote inkomhal en enkele clublokalen op de verdieping te vinden, maar daar was dan wel een groot aanbod. Ik noteerde alvast de aanwezigheid van een welkome kom soep. Even de wedstrijd verkennen nu.

photo 629427

photo 629428

photo 629429

photo 629430

photo 629431

photo 629432

photo 629433

photo 629434

photo 629435

photo 629436

photo 629437

photo 629438

photo 629439

photo 629440

photo 629441

photo 629442

photo 629443

photo 629444

photo 629445

photo 629446

photo 629447

photo 629448

photo 629449

photo 629450

photo 629451

photo 629452

photo 629453

photo 629454

photo 629455

photo 629456

photo 629457

photo 629458

photo 629459

photo 629460

photo 629461

photo 629462

photo 629463

photo 629464

photo 629465

photo 629466

photo 629467

photo 629468

photo 629469

photo 629470

photo 629471

photo 629472

photo 629473

photo 629474

photo 629475

photo 629476

photo 629477

photo 629478

photo 629479

photo 629480

photo 629481

photo 629482

photo 629483

photo 629484

photo 629485

photo 629486

photo 629487

photo 629488

photo 629489

photo 629490

photo 629491

photo 629492

photo 629493

photo 629494

photo 629495

photo 629496

photo 629497

photo 629499

photo 629498

photo 629500

photo 629501

photo 629502

photo 629503

photo 629504

photo 629505

photo 629506

photo 629507

photo 629508

photo 629509

photo 629510

photo 629511

photo 629512

photo 629513

photo 629514

photo 629515

photo 629516

photo 629517

photo 629518

photo 629519

photo 629520

photo 629521

photo 629522

photo 629523

photo 629524

photo 629525

photo 629526

photo 629527

photo 629528

photo 629529

photo 629530

photo 629569

photo 629570

photo 629532

photo 629533

photo 629563

Bij de clubs konden deze bezienswaardigheden opgemerkt worden.

photo 629534

photo 629535

photo 629536

photo 629537

photo 629538

photo 629539

photo 629540

photo 629541

photo 629542

photo 629543

photo 629544

photo 629545

photo 629546

photo 629547

photo 629548

photo 629549

photo 629550

photo 629551

photo 629552

photo 629553

photo 629554

photo 629555

photo 629556

photo 629557

photo 629558

photo 629559

photo 629560

photo 629561

photo 629562

photo 629564

We waren nog rustig aan het kuieren langs de dozen, gelukkig niet ver van de feestzaal, toen we applaus hoorden. We zijn snel naar de zaal gespurt en daar was de ceremonie reeds opgestart.

photo 629565

photo 629566

photo 629567

Er werd weer lustig poen geschept onder de deelnemers, sommige gingen met getallen van drie cijfers naar huis. De winnaar van de best of show bijvoorbeeld wint door het systeem van categorieën altijd nog een tweede geldbedrag. Anderen wonnen een voucher voor een van de sponsoren. Voor de medaillewinnaars was het self-service, waardoor het een stuk sneller afgehandeld is, maar ik ben vergeten waarvoor mijn derde zilveren medaille juist was. De andere waren goud voor de Béarn in categorie motorschepen 1/350 en kleiner (ik had per ongeluk schaal 1/350 opgegeven maar dat kan dan geen kwaad) en de M1070 en de brachiosaurus met zilver. Mijn vriend won brons met zijn beide inzendingen en was hiermee ook heel tevreden. Vooral in de categorie vliegtuigen was de concurrentie groot en de hoeveelheid medailles was hier merkelijk hoog. Volgend jaar moet ik daar minstens de F-14 bij kunnen zetten... Best of show was de IJN Kongo, terwijl Best Ship naar de vissersboot gegaan was.

Aangezien ik een paar benodigdheden voor de lopende projecten niet aantrof, is de vangst vandaag wat magertjes, maar de HIMARS heeft alvast een bemanningslid gekregen.

photo 629568

We hebben na de uitreiking nog een gezellige drink gehouden voor we ons onder een al erg zomerse zon huiswaarts begaven. Nu is het weer aftellen naar KMK einde mei.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2026 11:02 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 19208
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuke bijdrage Steven.

Toch hier en daar een verdwaalde helikopter tussen. Heb je wellicht een betere foto van de zwart/gele - bij mijn weten - Apache?

Ik zag ook 'mijn' verdwaalde Wespe ertussen, alleen was deze denk OOB gebouwd en niet in de sneeuw.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2026 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 418
Ik was er ook, traditioneel, ik denk dat ik er al 20 jaar kom? Ik zie deze beurs elk jaar weer een beetje kleiner worden. Vroeger waren er nog Engelse en Oost-Europesche verkopers, maar die zijn weggevallen (o.a. door Brexit, douane-problemen). Dit jaar waren er geloof ik maar vijf prive-verkopers, en een 'eiland' in de kantine-zaal bleef leeg. Rond 10:00 kon je nog met de auto op de binnenplaats parkeren, dat was vroeger al om 09:00 vol. Jammer jammer.

Wat zou er aan te doen zijn, om zo'n beurs weer te laten opleven?

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2026 16:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 12567
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@René: helaas houd ik geen foto's achter, maar wat je wel kan doen is de website van IPMS Antwerpen in het oog houden. Alle wedstrijdmodellen zijn voor de plaatsing gefotografeerd en zullen daar verschijnen.

Ik kan alleen tips geven voor de wedstrijd. Diorama's werden blijkbaar alleen verwacht voor militaire onderwerpen, bijvoorbeeld niet voor civiele voertuigen of figuren. Een categorie zoals scratch haalt meestal geen 3 deelnemers. Verder zou ik die bom aan prijzengeld opdelen in meerdere kleinere prijzen van maximum 20 euro en die nooit aan dezelfde persoon uitreiken, zelfs al heeft die best of show en beste uit een categorie. Dit mogen bijvoorbeeld vouchers van tien euro zijn voor winnaars in een categorie. Zo worden meer mensen aangetrokken om mee te doen en zullen de handelaars extra verkopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2026 18:46 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 19208
Woonplaats: Hurdegaryp
Het verleden is achterhaald. Ik heb de zwart-gele Apache dit weekend ook in Lingen (Dld) gespot en al even met de maker gesproken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2026 11:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 12567
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hier alsnog een link naar de wedstrijdfoto's: https://ipms-antwerpen.be/galerij/gallery/flanders-modelling-festival-2026/#flanders-modelling-festival


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SNAFU en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement