Het heeft even geduurd, er waren problemen met het uploaden van foto's. Die zijn weer opgelost, dus kan ik mijn eenzijdige verslag van het weekend hier posten.
Steven plaatst altijd mooie fotoverslagen van evenementen waar hij bij aanwezig is. Ik ga wat minder shows af, maar blijf me nog altijd vergapen aan al dat moois wat door diverse bouwers wordt getoond. Ik moet eerlijk zijn, ik vind heel veel mooi, maar loop wat sneller langs auto's, boten, ruimtevaart, pantser en figuren dan luchtvaart en helikopters. Mijn voorliefde voor helikopters om te zien is dan toch het grootst. Als ik bouw, dan vind ik het leuk om iets met een verhaal te bouwen en dat zijn bij mij de laatste tijd wat minder heli's. Maar het gaat toch jeuken om weer eens een helikpter op te starten.
Met 'ons' groepje, komen we al een aantal edities (sinds 2017) in Lingen. Ondertussen is een naam bedacht: Bouwgroep BHT. Door de jaren heen is dat geworden - Bouwen, Humor en Tony. In een melige bui kwamen we op het idee om de Capibara te introduceren, het grootste knaagdier ter wereld. En in de huidige wereld van AI, blijkt dit knaagdier ook overal op modelbouwgebied op te duiken.
We spreken altijd af bij een tankstation vlak voor Lingen (Lohne) om daar om 07:00 uur de dag te beginnen met koffie. Dat houdt voor mij in: Wekker op 04:00 uur, ontbijt en auto inpakken en 05:00 rijden. Daarna gaan we naar ons stekkie, inrichten en 2 dagen lol en genieten. Ik was met de camper en die kon prima een nachtje op het parkeerterrein. Deze keer echter voor het eerst dat 's avonds het hek gesloten was, dus na een avondwandeling moest ik creatief naar de camper toen. Maar ach, we zijn modelbouwers toch? Die denken in oplossingen. Na een frisse nacht (in de camper geen last van), werd ik wakker met een stralend zonnetje. Ik weet het, de schuifdeur open langs een mooi meer of waterval is mooier, maar zelf-gezette koffie in het zonnetje is op zich ook goed hoor.
Ik kon het niet laten om mijn stash weer wat uit te breiden, met toch wel blij met mijn 1:72 Mil Mi-10 van A-model. Hier op het forum nog niet eens zo heel lang geleden ook gebouwd door Jan Jaap. Kan ik dus mooi even afkijken, al knal ik er geen PE tegen aan.
Hier dan foto's van alle heli's die in Lingen te zien waren, met hier en daar iets anders op de gevoelige plaat.
Mijn aankopen:

De Capibara gespot

De knuffel Capibara bij mijn James Bond Kever

Deel van ons hoekje

Mijn hoekje dit weekend

Wakker worden in de zon en zelf een bakkie koffie zetten, heerlijk