Modelbrouwers.nl modelbouw http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/ |
|
Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=50913 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Juggernaut [ zo 06 mei, 2018 23:44 pm ] |
Berichttitel: | Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Op 28 en 29 April werd er in Schotland de jaarlijkse Scottish National Scale Model Show gehouden. Dit jaar zou Modelbrouwers daar ook bij zijn in de vorm van Nemmy en mijzelf. Wat ook erg aardig was, was omdat we voor het eerst kwamen, we een verkooptafel voor de helft van de prijs mochten hebben. Ja, we mochten bij onze stand een verkooptafel hebben, iets wat in Telford niet bepaald rendabel is, zelfs niet voor sommige bedrijven! Het was aanvankelijk de bedoeling om donderdag te vertrekken, maar omdat de boot voor die dag al vol zat zijn we een dag eerder gegaan. We hebben het heel erg naar ons zin gehad, en het is dan ook niet uitgesloten dat we volgend jaar weer gaan. Dus, daar gaan we dan! Woensdag 25 April: Ik heb m'n wagen volgeladen...: Omdat Nemmy een behoorlijke verkoopstapel had (het dubbele van mijn stapeltje) hadden we afgesproken om bij hem af te spreken, zodat we konden kijken wat er allemaal mee kon. Ik was rond 2 uur bij Nemmy, en daar konden we de boel inladen. Vanaf half 4 konden we boarden, dus we wilden rond half 3 weg. We hebben naast onze gebruikelijke bagage zo'n 45 kitjes voor de verkoop in de auto kunnen krijgen. Op dat moment was de achterbak en de achterbank helemaal volgeladen (de eventuele volgende keer toch maar een dak koffertje). En toen was het tijd om naar de haven te vertrekken. Ook deze ronde vertrokken we met de obligatoire regenbui, maar later ging toch nog het zonnetje schijnen. Na een uurtje rijden waren we bij de haven aangekomen, en aangezien we zo'n 1,5 uur hebben mogen wachten tot we aan boord konden was het maar goed dat het weer goed is gebleven. En om alvast in de stemming te komen had Nemmy alvast gepaste muziek op staan: Toen mochten we eindelijk aan boord, en bij de paspoortcontrole werd nog even duidelijk gemaakt waarom de haven van IJmuiden 'The port of Amsterdam' werd genoemd; dat schijnt namelijk makkelijker te zijn voor de Engelsen. Toen we de boot in reden mocht ik alvast uitstappen omdat het parkeren nogal krap zou zijn... Well...dat klopte redelijk! (Zie dat de achterbak helemaal is volgestampt met handel! ) Nadat we onze spullen in de hut hadden gelegd hebben we even rondgeneusd in de winkel aan boord. De Absolut Wodka was in de aanbieding; £40,- voor 2 literflessen. Omgerekend was dat toch een paar eu voordeel vergeleken met de winkels in Nederland. Ik weet wel dat Schotland een whiskey land is, maar ik ben geen whiskey drinker. Dus! De boot moest om half 6 vertrekken, maar i.v.m. wat "cargo challenges" zoals dat omgeroepen werd, vertrokken we na zessen. Nadat de boot was vertrokken hebben we wat gegeten, en ik moet zeggen, het buffet was erg goed! Na het eten, het was intussen half 8 geweest, wilden we nog even naar buiten gaan, maar al snel bleek dat we slecht weer tegemoet gingen, dus daar zijn we snel vanaf gestapt. Verder was de vaart zonder veel bijzonderheden verlopen, en we zijn redelijk op tijd richting onze hut gegaan waar we nog even gelezen hebben alvorens te gaan slapen, althans pogingen doen tot, wegens dat ging me nog steeds niet goed af... Morgen zouden we aankomen in Newcastle, en van daar mochten we nog een stuk richting het noorden rijden. Wat we verder hebben gedaan op donderdag, vertel ik jullie de volgende keer! Danny |
Auteur: | walesha [ ma 07 mei, 2018 7:53 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Altijd leuk, zo'n reisverslag. |
Auteur: | looney [ ma 07 mei, 2018 10:34 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Ik zou graag meegegaan zijn.. maar ja andere verplichtingen |
Auteur: | Juggernaut [ za 12 mei, 2018 1:19 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Donderdag 26 April: Na zoals gebruikelijk niet al te best geslapen te hebben aan boord hebben we na een erg goed ontbijt de eerste beetjes Engeland kunnen zien. De boot zou rond 09:15 oorspronkelijk aanmeren in Newcastle upon Tyne, maar vanwege het verlate vertrek vanuit IJmuiden haden we wat vertraging opgelopen. We hadden dus nog wat tijd te doden, en daarom zijn we naar het sundek gegaan en hebben we daar even een frisse neus gehaald onder het genot van een goed boek. Tegen een uur of half 10 werden de automobilisten naar het autodek gesommeerd, we waren op dat moment nog niet aangemeerd, dus dat was wel opvallend. Toen we eenmaal van boord waren konden we onze reis richting het noorden gaan beginnen. De Schotse Hooglanden waren nog ver weg, dus ik heb niet heel veel foto's gemaakt van de reis naar het noorden. De reis naar Perth, waar de beurshal en ons verblijf was, was 169 mijl lang en de rit zou ongeveer 3,5 uur duren. Dat is vergelijkbaar met een rit van Groningen naar Eindhoven (of andersom ). Onderweg kwamen we nog een klein beetje spektakel tegen; we reden op een tweebaans rotonde en naderden een afslag die eveneens tweebaans was. Wij reden op de buitenste baan en voor ons reed een vrij dure Mercedes Roadster. Op de binnenste baan reed een Mazda CX3. Beide auto's leken af te slaan toen de bestuurder van de Mercedes zich bedacht en het stuur omgooide naar rechts om de rotonde verder te volgen, waarbij hij de passagiersdeur van de Mazda raakte. De bestuurder van de mazda was duidelijk not amused toen ze op een parkeerhaven vlak na de rotonde uitstapte. Verder verliep de reis voorspoedig, en ongeveer halverwege, bij Berwick upon Tweed staken we dan de Schotse grens over Maar... het was Donderdag, en we konden onze tafel in het beursgebouw pas opbouwen op Vrijdag... Dus wat moesten we vandaag gaan doen? Well, daar hadden we van te voren al wat op bedacht! Naast Edinburgh (of Edinbrah zoals je het uit schijnt te moeten spreken.. ), in de gemeente East Lothian ligt een dorpje met de naam East Fortune. En in East Fortune ligt een vliegveld uit 1915 welke in de Eerste en Tweede Wereldoorlog is gebruikt, en waar sinds 1975 het National Museum of Flight is gevestigd. Daar gingen we dus naartoe! Al moesten we wel het laatste stukje naar het museum over onverharde wegen afleggen. Maar goed, daar waren we dan! Plaatje van Wiki, ik had geen foto van de ingang... De collectie is in diverse hangaars met elk een eigen thema verdeeld, en nu is de collectie kleiner dan bij Cosford 2 jaar terug, er was toch een hoop leuks te zien. In de hangaar achter de shop staat de Concorde met registratie G-BOAA, en daar gingen we dan ook het eerst naartoe. Helaas waren er overal lampen die alle kanten op schenen, dus de foto's van de buitenkant zijn niet allemaal even geweldig helaas. Maar goed, toen we richting de hangaar liepen werden we begroet door onderstaand aangezicht: Wat volgt is een lading foto's van in en om de Concorde, met hier en daar een beetje toelichting. Kleine raampjes! Het interieur: Zonder flits: Toilet: Voorste Pantry: Cockpit: Deze foto's moest ik maken door een klein gaatje in de plexiglas plaat die de cockpit afsloot, vandaar de grijze rand en de schaduw onderaan de foto's. Verder stond er in dezelfde hal nog een BAe Systems Hawk, een voormalig Red Arrows kist. Ik heb hier en daar wat foto's geschoten van de chipping op de kist, ter lering en vermaak. Geen motor... Verder stond er nog een stuk van een Boeing 707 in de hangaar. De volgende stop was de hangaar met de militaire luchtvaart, en toen we binnen kwamen zag ik 2 dingen die m'n oog trokken... Opgepoetste Merlin: DB601 motor van de Bf110 van Rudolph Hess!! Me163 Komet, voor zover ik kan zien ongerestaureerd. En omdat het toestel niet helemaal achter touw stond, ben ik stout geweest (zoals bovenstaande foto's al doen vermoeden) en ben ik up close and personal geweest. Dat wil zeggen... Close ups! Als eerst, kijkje in de uitlaat: De injectoren zijn goed te zien! Diverse stencils: Het is opvallend dat deze op het RLM02 zijn aangebracht en de camo daar overheen is gegaan. Goed om te weten als ik aan de 1/32 Komet van Meng ga beginnen. Staartwiel: Waarom staartwiel? Well... Vorig jaar op Militracks heb ik een staartwiel gekocht wat volgens de verkoper van een Bf109 zou zijn. Echter toen ik in m'n referenties ben gaan zoeken heb ik ontdekt dat de stijl velg en het formaat van de band niet van de Bf109 kon zijn, maar wel overeen komt met het staartwiel van de Komet! Verder heb ik nog geen andere toestellen gevonden die dezelfde bandenmaat gebruiken, dus met wat geluk heb ik wat gaafs in handen! Maar goed, ik hoopte dat op de foto's de bandenmaat te zien zou zijn als extra bevestiging, maar helaas. Maar goed, ben nog steeds blij met m'n wieltje! En ook dat ik haast onder een Komet heb gelegen om foto's te maken. Oeh, hoofdonderstel had ik ook nog! Naast de Komet stond nog een exemplaar van de Walter HWK 509 raketmotor: En verder was er nog genoeg moois te zien, zoals... Aero S-103 (Tsjechische licentiebouw van de MiG-15): Hawker Siddeley Harrier GR.1, de oudste bestaande Harrier! SEPECAT Jaguar: Spitfire XVI: Hawker Seahawk: English Electric Lightning F2.A: DeHavilland Sea Venom: Bristol Fairchild Bolingbroke (Canadese licentiebouw van de Bristol Blenheim Mk.IV): Verder was er ook wat wapentechnisch materiaal te zien... Van boven naar beneden: Matra rocket pod voor SNEB 68mm raketten; Paveway II LGB; Ruhrstahl Fritz X. Detail van de Fritz X: 20mm Hispano 404 boven, Browning .303 onder en helemaal linksonder Lewis machinegeweer. Engelse WO2 1000-ponder boven, WO2 250-ponds rookbom (gebruikt door Pathfinders) onder. Sparrow boven en SUU 23A onder Dat was zo'n beetje alles in de zaal met het militaire materiaal, toen we weer naar buiten gingen liepen we nog langs een DeHavilland Comet waar we in konden, dus dat hebben we ook gelijk maar gedaan. We zijn daarna naar een gebouw gegaan waar war educatief interactief materiaal met betrekking tot luchtvaarttechniek stond. Was best grappig om te zien, helaas vergeten foto's van te maken. In de hal bij de deur kwam ik iets tegen waar m'n muil toch we van open viel... Een Napier Nomad I Ik dacht eerst dat het een zuigermotor met een straalmotor eraan geknoopt was, maar niet dus. Waar bij een gewoone straalmotor de verbrandingskamer zit, zit bij deze dus een 12 cilinder boxer diesel motor. Onderstaande tekening zal wat duidelijkheid scheppen. Bron: Wikipedia Ingewikkeld stukje techniek, zeker vergeleken met de Nomad 2, maar man! wat een gaaf stukje techniek! Zou die in de auto passen...? Als laatst zijn we naar de hangaar met de civiele toestellen gegaan, en Nemmy was erg geïntrigeerd in een knalgele Norman Islander luchtambulance: Verder stond er ook een Beech 18: DeHavilland Dove: DeHavilland Puss Moth: General Aircraft Cygnet waar Guy Gibson (van de Dambusters) 2 keer in heeft gevlogen! Avro Anson: Scottish Aviation Twin Pioneer: De extra stukken op de wortel van de propellerbladen zijn opvallend. Ik heb het vermoeden dat dat te maken heeft met de koeling van de motoren bij lage snelheden. Buiten stond ook nog een behoorlijk verweerde BAC 1-11 (en natuurlijk geen Hawker Siddeley Trident) waarvan het leek dat we naar binnen konden, maar helaas was 'ie dicht.. EN toen hadden we alles wel zo'n beetje gezien en was het tijd om ons naar ons verblijf te begeven; Hazeldene Guest House te Perth. Intussen begon het landschap er ook wat Schotser uit te zien. En toen waren we eindelijk bij ons verblijf. Wat ons opviel was dat het feitelijk 2 woonhuizen waren die waren omgebouwd naar een Guest House, en dat kwam terug in het feit dat elke kamer weer anders was. Mijn kamer had 2 losse bedden, Nemmy had weer het geluk dat hij het tweepersoons bed had. Maar ik had weer het voordeel dat ik de tv kon zien vanaf het toilet. Dat grijze kastje links? Koelkast! Nadat we onze koffers op de kamers hadden gezet was het tijd dat we wat te eten gingen regelen. We hadden begrepen dat we op loopafstand in het dorp goed konden eten, dus zijn we te voet de boel aan het verkennen gegaan, en eerlijk is eerlijk, de omgeving was erg mooi! Vinger voor de lens op de laatste 2 foto's... Toen we door het dorp liepen kwamen we nog wat grappigs tegen. Jullie kennen Captain America wel? Nou, hier was de outfit van z'n Schotse broer: Maar goed, eten dus. De uitbater van de Guest House raadde ons o.a. Grand Italia aan, dus daar zijn we dan maar naartoe geweest. Het eten was echt dikke prima! Echter is er wel iets waar je op moet letten. In het restaurant kon je ook met Euro's betalen doe dat nooit! Onderstaande foto zal laten zien waarom... Dat is dus £58,10 of €81,34.. De wisselkoers op dat moment was ongeveer €1,14 voor £1,-, en als we dan £58,10*1,14 doen komt daar €66,23 uit. Het moraal van het verhaal is dus; hou je aan de plaatselijke valuta, dan ben je een stuk goedkoper uit! Maar wat ik al zei, het eten was heel goed en aangezien we gewoon in Ponden betaalden waren we niet onnodig veel geld kwijt. Na het eten zijn we weer naar het Guest House gegaan waar we nog een aflevering van Flory's Live at Five show gekeken hebben. Daarna gingen we beide naar onze eigen kamer, morgen mochten we onze stand in het beursgebouw opbouwen. Nou, dat was het voor nu, morgen wil ik het volgende deel posten. Danny |
Auteur: | bram1234 [ za 12 mei, 2018 9:08 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Mooie reis / leuk verslag tot nu toe. Veel plezier nog voor de rest. Gr Bram |
Auteur: | walesha [ za 12 mei, 2018 9:18 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Boeiend! |
Auteur: | Juggernaut [ za 12 mei, 2018 14:48 pm ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
@ Bram, we zijn intussen alweer een tijdje terug. @Walesha, bedankt! Danny |
Auteur: | TheFlyingDutchman [ za 12 mei, 2018 14:49 pm ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Mooi verslag! Maar die HS Trident is natuurlijk een BAC 1-11 |
Auteur: | Juggernaut [ za 12 mei, 2018 23:21 pm ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
@ Jelle, whoops... Is aangepast, bedankt voor de correctie. Danny |
Auteur: | Juggernaut [ za 26 mei, 2018 11:54 am ] |
Berichttitel: | Re: Flodders in Amerika? Nee... Brouwers in Schotland! |
Het heeft even geduurd, maar dan toch eindelijk het vervolg. De beurs was ook hier weer 2-daags, met wat voorbereidingen op vrijdag. Deze dagen doe ik in één update en die kont er nu aan! Vrijdag 27 April: Black Watch en Premature handel Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt (iets te stevig naar achteraf ) moesten we kijken wat we vandaag gingen doen. We konden pas om 16:00 uur onze tafel opbouwen, dus we hadden nog iets te doen. In ons Guesthouse waren er een aantal flyers te vinden van activiteiten, waaronder een horror wandeltocht door Perth. Dat was op zich wel geinig, echter was de website die op de flyer was gezet niet meer in de lucht, en na wat googlen kwamen we wel een site tegen, maar die was niet heel erg duidelijk... Dus besloten we naar de plaatselijke Tourist Information te lopen om te vragen hoe we ons konden opgeven. De dame die ons hielp keek wat verbaasd naar de flyer en kon ons toen melden dat deze tours niet meer werden gedaan... al jaren niet meer zelfs... We konden daar de humor wel van inzien en zouden aan de uitbater van ons verblijf dan ook meegeven dat die flyers de prullenmand in mochten. Wel kregen we het advies om het museum van The Black Watch te gaan bezoeken, en nu hadden we in het Guesthouse dezelfde tip gekregen, dus dat stond al een soort van planning. Dat was dus de volgende halte; The Black Watch Castle! Nou ja... kasteeltje dan. Wat is The Black Watch? Nee, geen zwart horloge, maar een Schotse Royal Guard waarvan de beginselen in 1725 zijn ontstaan na een verzoek van George I om 6 compagnies op te richten om in de Highlands te patrouilleren. The Black Watch heeft ook meegevochten in beide wereldoorlogen, soms zelfs in kilt! Meer info voor de geïnteresseerden hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Watch Eenmaal in het museum leek het wel leuk om een rondleiding te doen, maar die zou pas over een uurtje plaats nemen, dus hebben we eerst even in het restaurantje wat gedronken. We hebben op verzoek van Neil, onze gids, ook nog meegedaan aan een kleine herdenkingsdienst voor de gevallen soldaten van The Black Watch, en daarna zou onze tour beginnen. Er waren intussen geen verdere bezoekers aangesloten bij de tour, dus het was enkel Nemmy en mij. De Black Watch bestond voordat het deze naam kreeg deels uit het 42ste Regiment on Foot (meer info hier: https://en.wikipedia.org/wiki/42nd_Regiment_of_Foot) en heeft onder deze naam in de Frans-Indiaanse oorlog (waarbij koloniën van Engeland en Nieuw-Frankrijk (Frans Canada) het tegen elkaar opnamen). Deze oorlog werd in het Noord-oosten van wat nu de VS is, tegen de grens van Canada gevochten. Tijdens de Slag om Ticonderoga was het onder andere het 42ste Regiment wat het Franse fort Fort Carillon aanviel. En onderstaand diorama in het museum beeldde hier een fragment van uit. In het museum was er materiaal te zien welk allemaal gebruikt is door het 42ste regiment/The Black Watch, en ik zou zeggen; kijkt en huiver! We hebben ons prima vermaakt, Neil kon ons een hoop vertellen en we hebben hem ook heel erg bedankt voor de tour. We hebben allebei nog wat souvenirtjes meegenomen, en toen was het intussen al zo'n beetje tijd om naar de beurshal te gaan en onze stand op te bouwen. De beurs werd gehouden in 2 sportzalen, waarvan in één ervan een ijsbaan lag. Mijn laatste ervaring met ijsbanen heeft me 6 weken gips opgeleverd, maar deze baan was gelukkig vakkundig klaargemaakt voor de beurs! Bij aankomst in de zaal werden we begroet door Jim, één van de organisatoren. Hij wees ons onze plek en vroeg gelijk wat we aan handel mee hadden. Of meer specifiek, of we ook tanks hadden. Ik wel, en heb daar ook gelijk m'n eerste deal gescoord. Maar goed, we hadden onze plek aangewezen gekregen, en we konden gaan opbouwen. Toen we de Brouwers™ banner en vlag wilden pakken kwamen we erachter dat we wat misten... De vlag hadden we wel meegekregen, maar de banner lag waarschijnlijk nog bij Hanjo thuis... Oh well, kan gebeuren. Ons tafeltje zag er toen we klaar waren in ieder geval zo uit: De vlag hadden we nog een kwart slag gedraaid zodat men de naam kon zien als ze naar onze tafels toe liepen, maar hier hebben we het weekend gezeten. Toen onze stand klaar was hebben we nog even snel een rondje gedaan langs de opbouwende standhouders, en zijn we daarna nog wat boodschappen gaan doen en wat gaan eten. Voor de rest hebben we een rustige avond gehad, en we hadden beiden wel zin in de volgende dag! Zaterdag 28 en Zondag 29 April: Pijn in me poten! Net als bij de beurs in Telford mochten standhouders een uurtje eerder naar binnen dan de bezoekers, en dat gaf mooi de gelegenheid om op het gemak even te shoppen. We kwamen een stand tegen met allemaal houten display plankjes, en de verkoper had er ook een paar die gebruikt waren met wat slijtage. Deze mochten voor £1,50 per stuk weg en we besloten ook maar om ze allemaal mee te nemen. Ziet er toch leuker uit als je een modelletje op een plankje hebt staan ipv op het laken. Verder had ik nog een paar kitjes op m'n lijstje staan, waaronder 2 1/48 B-25's van Accurate Miniatures. Bij de handelaar naast ons kwam ik er één tegen; de B-25B/C strafer. Bij de LHS had ik hier nog een setje decals voor een KNIL kist besteld, dus dat kwam goed uit. Ik kon 'm voor een redelijk prijsje meenemen dus dat begon al goed! Verder bestond mijn score uit een Tamiya 1/48 He-219 Uhu voor £24,- wat ook een koopje is. En voor de rest verfjes, wegens het leek me makkelijker om die op de beurs te kopen... Dat doe ik dus nooit meer, ik ben enkel aan de verfjes al ruim £40,- kwijt geweest.. , en andere accessoires: En nog wat leesvoer: Het RAF en Luftwaffe Fighters boek heb ik trouwens na de beurs in Newcastle gehaald. Maar het was wel fijn dat deze beurs nog echt aan beursprijzen deed, dat kan ik zeker wel waarderen. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/posting ... 3&t=50913# En toen was het tijd om maar eens een fotorondje te doen! Als eerste een 'dio' van een mobilisatie voor D-day zo leek het: 1/48 Grumman goose: De belichting en de kleur van het kleed op de tafel heeft hier de kleur op het toestel er groener uit laten zien dan het in werkelijkheid is. 1/35 mobile Scud lanceerder: 1/35 Sd.Kfz. 232: Met onderstaande voertuigen ben ik minder bekend: Wel leuke details in de mobiele werkplaatsen. 1/35 T-28: 1/35 T-35 naast een KV-85 (?): 1/35 Cultivator no.6 een tank die loopgraven kon graven: 1/35 krupp Raumer S met wat toevoegingen: Wel opvallend aan de Engeland, ze zijn kennelijk een stuk makkelijker met hun wapenwet, wegens we kwamen dit tegen in de hal: De patronen hadden allemaal een gat in de huls, dus het was duidelijk dat ze leeg waren, maar zelfs dan zou het in NL verlofplichtig materiaal zijn. Om maar te zwijgen over het wapen zelf... Maar goed, intussen leek het ons een goed idee om zelf ook maar even wat te gaan doen. Ik had nog steeds een Bf109 met V-staart die ik af wilde maken, en Nemmy ging as usual weer aan de slag met zijn Rotodyne, en later met zijn jet provost. Mijn plekje: Nemmy's plekje: Zoals nemmy al in zijn topic van de Jet provost had aangegeven, wilt hij z'n leerlingen aan het bouwen krijgen met een Airfix starter set. Om deze reden leek het hem wel handig om de kids te kunnen laten zien hoe zo'n voltooide kit eruit ziet. Dan moet Nemmy wel die kits hebben, en dat was op dat moment nog niet het geval. Dus dat was kopen geblazen! En toen werd het weer eens tijd om weer de benen te strekken! 1/72 Phantoms: Lego/megabloc of hoe dat spul ook heet Wellington: 1/72 projecten die nooit van de grond zijn gekomen (letterlijk): 1/72 Lanc: 1/144 civiel materiaal: 1/35 M35 Mittelere Polizei-Panzerwagen: 1/35 VK.4502 Vorne x2: 1/35 VK4502 Hinten: 1/35 Churchill Mk.I 1/35 VK.3002: 1/35 E-100: 1/48 PV-1 Ventura: V-1, ik geloof 1/32: 1/35 Leopold Eisenbahngeschütz: 1/245 Graf Zeppelin: 1/48 B-25J: 1/48 B-25G: 1/48 TBD-1: Een paar 1/72 Shackleton: Oh ja, ook wel apart, er was ook een tafel met allemaal Lego bouwsels: 1/245 Graf Zeppelin: 1/72 H8K: 1/350 1/48 Stuka en Bf109E: Er was ook een Dio van zo'n 2m² over de aanval op Eagle Trench, tijdens de Derde slag om Ypres: En nog even 4 plaatjes van rechts naar links (foto's zijn genomen vanaf de verkeerde kant van het dio, aan de verre kant op bovenstaande foto.. Best indrukwekkend wel! Dan door naar een 1/35 Coelian: 1/35 Neubaufahrzeug: 1/35 Stürmtiger: 1/35 Köningstiger Henschel turm: 1/35 Pz.II'tjes: 't Tankje links is een Pz.I F trouwens. En toen, als afsluiter keken we even bij de competitie: Ook hier stond een hoop moois! Excuses voor de foto's die wat wazig zijn, ze leken op m'n telefoon een stuk scherper... Well, dat was de beurs. Het was op zondag een stuk stiller dan op zaterdag, maar ik heb er wel van genoten. Om 4 uur in de middag gingen we rustig opruimen en na nog even nagepraat te hebben met Jim zijn we weer rustig richting het hotel gereden. Daar hebben we alvast wat spullen ingepakt en daarna hebben we wat gegeten. Verder hebben we het rustig aan gedaan die avond. De volgende dag was het weer tijd om naar huis te gaan. De beurs, i.c.m. het lopen naar de restaurants de afgelopen 4 dagen hebben me pijnlijke voeten, enkels, schenen, en linker knie opgeleverd. Nu was dat laatste nog een souvenirtje van mijn laatste ijsbaanervaring, maar de rest zullen te maken hebben met het feit dat de schoenen die ik doorgaans draag niet echt gemaakt zijn om te wandelen (ik heb intussen een paar die dat wel zijn!)... Maandag 30 April: Schipper mag ik overvaren? Maandagochtend hebben we rond half 9 ontbeten en een uurtje later hadden we de auto ingepakt en vertrokken we weer richting Newcastle. Onderweg zagen we dat er een ongeluk op de route was gebeurd, en moesten we onze route aanpassen. Dit had tot gevolg dat we de typisch Schotse binnendoor weggetjes mochten ervaren. Ter hoogte van Berwick Upon Tweed begonnen we alweer wat zee te zien... ...en met een uurtje waren we weer in de haven in Newcastle, waar we de auto ergens mochten steken waar de zon niet scheen; het achtereind van het schip. En zo komt er een eind aan ons Schotse avontuur! We weten nog niet zeker of we volgend jaar weer gaan, want ondanks dat het erg gezellig was, was het vergeleken met Telford vrij klein, en zo'n reis blijft toch vrij prijzig... Maar goed, als afsluitertje nog even mijn aankopen: Danny |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |