Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 0:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag was er een tentoonstelling in het museum verbonden aan de militaire luchthaven van het Lichte Vliegwezen in Brasschaat, georganiseerd door de Gunfire Armour Wing, ter ere van de 50-jarige verjaardag van het invoeren van deze tank bij de Belgische strijdkrachten. Heden ten dage hebben de rupsvoertuigen in het Belgisch leger hun plaats afgestaan aan van luchtbanden voorziene vehikels, dat maakt de geëxposeerde voertuigen er niet minder indrukwekkend om. Aangeraden door onze collega's van Modelbouw@be, stond dit voor mij onbekende terrein op het programma.

https://www.facebook.com/GunfireMuseum/?fref=ts&rf=1590391411234055

De toegang tot deze tentoonstelling was niet meteen duidelijk, zeker als ik gewoon mijn GPS naar de Licht Vliegwezenlaan probeerde te volgen. Tot tweemaal toe probeerde die me langs een verbodsbord van het militaire domein te sturen. Een vriendelijke portier heeft me toen "via de grote pepermolen en het frituur" de weg naar de parking uitgelegd, zodat ik er om 12u20 toch arriveerde. Ik had op de parking voor de reparatiehal waar de expositie plaatsvond al wat foto's gemaakt en was net de Leo's aan het documenteren, toen de batterij van mijn toestel het begaf, vergeten op te laden. Hier zijn de plaatjes die ik er toch nog uit wurmde, plus een paar groezelige GSM-foto's genomen van het Russische spul in het miezerige namiddagweer.

photo 416921

photo 416922

photo 416923

photo 416924

photo 416925

photo 416926

photo 416927

photo 416928

photo 416929

photo 416930

photo 416931

photo 416933

Bij Robi kocht ik deze aardige Crusader, een doos uit 2017, zo bleek later.

photo 416890

photo 416891

Een andere verkoper wist me nog wat extra info te geven bij mijn aankoop van deze upgrade voor de M151. Ik had er nog eentje over van onze Vietnam-groepsbouw.

photo 416892

En verder liep ik nog verschillende bekenden tegen het lijf. Het werd nooit saai op deze tentoonstelling, eens klonk er een knal als er weer een RC-tankje afgevuurd werd, dan weer werd de Leopard voor de ingang in gang gedraaid en begon nog net geen burnout te doen. Gelukkig was er een bakker die om 16u nog een pruimentaartje te koop had, een tip naar eventueel volgend jaar toe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement