Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 8:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 feb, 2017 21:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11864
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vanmiddag las ik een bericht op GVA.be waar melding gedaan werd van een beurs in Antwerp Expo: http://www.gva.be/cnt/dmf20170210_02723903/poppen-fototoestellen-vinylplaten-vijf-verzamelbeurzen-in-een-weekend.

Citaat:
4. Militaria Beurs, zondag 9-17u.

Wat? Een evenement dat focust op de verkoop van uniformen, helmen, aanverwante onderdelen, medailles, vlaggen, posters, memorabilia, wapens die toegelaten zijn in de vrije verkoop, boeken en vintage materiaal.

Blikvanger: In hal 1 illustreert vzw Iltis Vrienden Belgium met rollend en vast materieel hoe een legerkamp er heeft uitgezien tijdens de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

Tickets: 6 euro. Gratis voor kinderen jonger dan 12.


In feite waren er meerdere beurzen dit weekend, vijf in totaal. Sommige liepen over twee dagen. De militariabeurs van het Iltis-gezelschap was alleen op zondag maar ik had nog tot 17u. Terwijl zou moeder de poppenhuisbeurs bezoeken. De Militariabeurs omvatte vooral verkoopsstanden van WO2-battledress, apparatuur en handwapens, BB-guns, literatuur, eretekens, oude foto's en vintagespullen en ook een stand waar modelbouw verkocht werd. Helaas stonden er geen prijzen op. Ik kocht een boekje over de T-34 bij een standhouder die ook modelbouw bleek te beoefenen. Er waren veel helmen te koop, zelfs een echte US-NAVY bronzen duikershelm voor 1400 euro. Wat verder stonden enkele VW Iltis uitgestald.

photo 401467

photo 401468

Ik had de beurs al verlaten want er werd al ingepakt omstreeks 15u30 (!) en het door de journalist beloofde WO1/WO2 legerkamp was er in de opstelling achteraan nauwelijks te herkennen. Buiten kwam ik echter iemand tegen die ik kende van BSMC, de Lierse modelbouwclub. Hij vertelde me dat er in de aanpalende beurs voor speelgoedverzamelaars, elektronica en lp's ook modelbouw verkocht werd. Ik besefte dat ik beter het combiticket voor 7 euro betaald had. Naast de aanwezigheid van Modeler's Heaven werd daar ook heel wat treinmodelbouw (Märklin e.d.) en afgewerkte modellen verkocht. Ik kocht me twee kitjes en daarna nog een cd. Ik maakte er ook gebruik van de gelegenheid om de rc-stand te filmen, het leken me dezelfde mensen die ook in de bovenste hal op de Brouwersdag aanwezig waren. Ik filmde een graafmachine, een dump truck, een kipper en een bulldozer.







Ik vond moeder in de cafetaria, ze had nog iets bruikbaars gevonden op de poppenbeurs. Ik had gevraagd voor teddyberenvel omdat je hier een grasveld mee kan maken, maar ze had zelfs een winkel gevonden waar je kant-en-klaar grasvelden kon kopen. Voor een stuk van 40 op 40 cm amper 6 euro. Hiervoor kan je in de gemiddelde modelbouwwinkel het viervoud betalen.

Hier een overzicht van mijn buit voor vandaag.

photo 401469

photo 401470

photo 401471

Een model met 1 fiets er in die naar vele mogelijke versies omgebouwd kan worden. Met PE spaken, bagagedrager en Minen-rek.

photo 401472

Een setje met vier soldaten in levendige poses en een BMW met sidecar (geen PE, dat ga ik nog zoeken).

photo 401473

Het gras, er zijn duidelijk meerdere kleurvariaties in. Dit wordt meteen gebruikt in mijn nieuwe diorama. Hier een link naar de winkel, gevestigd in Arnhem: http://www.theflowerdoll.com/omgardens/dhz-materialen/?phpMyAdmin=cc4f2bdb02t2711f2cc.

Mijn conclusie is dat dit de moeite waard is als je een combiticket neemt en ook wat lp's wil verzamelen of aan fotografie/pc-bouw doet. Vooral het vintage speelgoed en de oude oorlogsspullen waren leuk om te zien, al klopten sommige gegevens uit het artikel niet helemaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 feb, 2017 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Verdorie... dat had ik eerder moeten weten! :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement